نیروهای دموکرات سوریه (قسد) که تحت حمایت آمریکا هستند، از آغاز نبرد سخت برای پایان دادن به حضور عناصر گروه تروریستی داعش در شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش سلام نو، «مصطفی بالی» سخنگوی نیروهای دموکرات سوریه (قسد) اعلام کرد که نبرد از عصر روز گذشته- شنبه- آغاز شده است.

وی تأکید کرد که قسد در صفحه شخصی خود در پایگاه الکترونیک اعلام کرده است: «این نبرد سخت به منظور پایان دادن به بقایای عناصر تروریستی داعش در شرق سوریه آغاز شده است».

بالی توضیح داد: «با گذشت ۱۰ روز از تخلیه بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی و دور کردن شهروندان دیگر از خطرات ناشی از جنگ، این نبرد شب گذشته برای نابودی آخرین عناصر تروریستی داعش در منطقه الباغوز آغاز شده است».

نیروهای قسد اعلام کردند که افراد بسیاری پس از آن که مطمئن شدند همچنان بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تروریست در منطقه هستند،‌ از این منطقه گریختند.

در بیانیه این گروه آمده است که بیشتر تروریست‌های حاضر در منطقه الباغور از بین نیروهای خارجی هستند.

بر اساس گزارش ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا که از حمله علیه آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه حمایت می‌کند، نیروهای دموکرات سوریه موفق به آزادسازی بیش از ۹۹.۵ درصد از اراضی تحت اشغال داعش شده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته تصریح کرد که بازپس گیری این مناطق ظرف مدت یک هفته صورت می‌گیرد.

گروه تروریستی داعش که در سال ۲۰۱۴ مدعی تشکیل به اصلاح خلافت اسلامی شد، مساحت‌های وسیعی از مناطق تحت تسلط خود در سوریه و عراق را از دست داد و حضور آن در حال حاضر به مناطق بیابانی در مرزهای دو کشور محدود شده است./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید