بعد از تحریم و افزایش قیمت گوشی تلفن همراه بسیاری از خرید گوشی موبایل منصرف شدند و بعضی هم به فکر خرید گوشی دسته دوم افتادند.

به روایت سلام نو ، پنج گوشی موبایل که از گوشی های میان رده بازار محسوب می شوند و قیمتی کمتر از دو میلیون دارند و به نسبت قیمت از امکانات قابل قبولی برخوردار هستند در ادامه آمده است:

ال جی  Q6 :

گوشی کیو 6 از برند ال جی گوشی میان رده ای است که مورد توجه  مردم در بازار موبایل قرار گرفته است. یکی از مشخصات خوب و جذاب LG G6، صفحه نمایش آن – با نام تجاری FullVision – است.  G6  با برخورداری از نمایشگری با رزولوشن 1440×2880 پیکسل و نسبت تصویر 18:9، باعث می شود کاربر کار کردن با صفحه‌ای بزرگ برایش فراهم شود.

ال‌جی خانواده گوشی‌های سری Q را با طراحی 3 گوشیQ6، Q6+ و Q6α کلید زده که تنها در RAM، حافظه داخلی و رنگ با هم تفاوت های اندکی دارند. در این میان، Q6+  با داشتن 4 گیگابایت رم و 64 گیگ حافظه داخلی، بهترین مدل این گوشی به حساب می‌آید. رم و  حافظه داخلی Q6 به ترتیب 3 و 32 گیگابایت عنوان شده است.   Q6α نیز با پیکربندی 2GB/16GB  از جمله ساده‌ترین مدل این سری از ال جی محسوب می‌شود.

Sony XPERIA XA  :

سونی در کنار اریکسون امپراطور سال‌های دور بازار تلفن همراه است ولی حالا سال‌ها است که از رقابت سطح یک بازار موبال‌های هوشمند حذف شده، با این حال وضعیت مالی در ایران باعث شده که بار دیگر سونی مورد توجه قرار بگیرد.

در صورتی که XA را به عنوان آپدیتی بر Z3 Compact و Z5 Compact (هر دو با صفحه‌نمایش‌های 4.6 اینچی) بدانیم ارتقا سایز صفحه‌نمایش به 5.0 اینچ نکته کاملا مثبتی برای این کلاس به حساب می‌آید؛ این البته تنها یک سوی ماجراست از نگاهی دیگر هم سایز و هم رزولوشن صفحه‌نمایش XA حرف چندانی در مقابل انبوهی از رقبای رده میانی به خصوص چینی‌هایی همچون هواوی G8، آنر 5X، شیائومی Note 3 و لنوو K3 Note (همگی با پنل‌های 5.5 اینچی فول اچ‌دی) ندارد. حتی با کنار گذاشتن چینی‌ها نیز اوضاع چندان بر وفق مراد به نظر نمی‌رسد و مدل‌هایی همچون نکسوس 5X و X Cam هر دو ازال‌جی با پنل‌های 5.2 اینچی فول اچ‌دی شرایط بهتری را (حداقل روی کاغذ) نسبت به پنل 5.0 اینچی 720p حاضر در XPERIA XA ارائه می‌دهد.

راهنمای خرید موبایل سلام نو این گوشی میان رده محصولی با طراحی جدید و ترکیبی دوست‌داشتی ‌معرفی می کند؛ سایز و وزن آن برای یک گوشی رده میانی مناسب است و نکات مثبتی همچون دوربین با کیفیت، دکمه پاور دایره‌شکل و شاتر فیزیکی،‌ امکان استفاده همزمان از دو سیم‌کارت و کارت حافظه، دوام مناسب باتری، فریم فلزی پیرامونی و حاشیه جانبی اندک صفحه‌نمایش در آن حضور دارند.  قیمت نزدیک به دو میلیونی این گوشی در بازار باعث شده به نسبت خیلی ها سراغ این گوشی بروند.

Y7 Prime 2018 :

هووآوی که چند سال پیش یک کمپانی تازه وارد در رقابت غول‌های دنیای موبایل بود حالا به جایی رسیده که نه تنها برای اپل و سامسونگ خط و نشان می‌کشد بلکه برند جانبی هم افتتاح می‌کند.

ویژگی مهم هووآوی به خصوص در بازار ایران این است که قیمت به شدت مناسبی نسبت به رقبای خود از جمله سامسوسنگ، ال جی و سونی دارد.

سری Y در محصولات هواوی، رده گوشی‌های ارزان‌قیمت این شرکت است که سابقه تولید آن‌ها به بیش از 5 سال پیش و تقریبا همزمان با حضور همه‌جانبه این شرکت در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند باز می‌گردد.

هواوی Y7 Prime 2018 اسمارت‌فونی در سطح پائین رده میانی با ظاهری جذاب است. صفحه‌نمایش بزرگ و قسمت براق پشت دستگاه نگاه خریداران را به خود جلب می‌کند و حضور سه اسلات جداگانه برای دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه مزیت بزرگی برای این مدل به حساب می‌آید. دوربین‌های دوگانه بخش پشتی و جک 3.5‌ میلی‌متری هدست دیگر جذابیت‌های ظاهری این گوشی هستند و حافظه 32 گیگابایتی نیز برای مدلی که قرار است با قیمت مناسبی عرضه شد حافظه کمی به حساب نمی‌آید. در سوی مقابل نقاط ضعف کوچک و بزرگی نیز در این گوشی به چشم می‌‌خورد که بی‌شک وضوح پائین صفحه‌نمایش در صدر آن قرار دارد؛ دوربین‌های دوگانه بخش پشتی عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان نمی‌دهند و پروسسور 28 نانومتری قدیمی آن نیز حتی برای یک گوشی حاضر در این رده چندان قابل‌قبول نیست. ظرفیت باتری از 4,000mAh سال گذشته به 3,000mAh کاهش پیدا کرده و پشتیبانی نکردن از شارژ سریع، شما را نزدیک به 3 ساعت برای پر شدن باتری به انتظار می‌گذارد. در نهایت با وجود آنکه صرفنظر کردن از بدنه فلزی، ظاهر جذاب‌تری به این مدل بخشیده اما جدا از اثرات انگشت، خراشیدگی‌هائی که به تدریج در بخش براق پشت دستگاه ظاهر می‌شوند این جلوه زیبا را با مشکل روبرو می‌سازند.

این گوشی حول و حوش 1.8 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد و احتمالا با جست و جو بیشتر بتوانید با قیمت  بهتری هم این گوشی را در بازار ایران پیدا کنید.

شیائومی  Redmi 6 :

شیائومی برندی است که در دنیا به شدت شناخته شده است به خصوص در حوزه پوشیدنی‌های تکنولوژی، وسایل منزل هوشمند و تلفن‌های همراه، ولی در ایران نه تنها شناخته شده نیست بلکه تقریبا خوش نام هم نیست و مردم آن را یک برند چینی می دانند که کیفیت ندارد، ولی واقعیت این است که این برند به شدت کارآمد و خوش نام است.

شیائومی در ساخت Redmi 6 کمپانی مدیاتک را به همتای آمریکایی‌اش کوالکام ترجیح داده و از تراشه قدرتمند میان رده Helio P22 استفاده کرده است. این چیپ‌ست از 8 هسته پردازشی – منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 – تشکیل شده که حداکثر سرعت کلاک آنها 2 گیگاهرتز است. اما آنچه P22 را شاخص کرده، لیتوگرافی 12 نانومتری آن است. P22 نخستین تراشه میان‌رده مدیاتک با لیتوگرافی 12 نانومتری محسوب می‌شود و طبق ادعای شیائومی همین ویژگی، میزان مصرف آن را – نسبت به چیپ‌ست‌های 28 نانومتری همطراز – تا 48 درصد کاهش می‌دهد. دوربین خوب این گوشی هم از دیگر جذابیت های این گوشی برای متقاضیان خرید شیائومی است.

اچ تی سی Desire 650  : اچ تی سی روزی یک از برندهای خوش آتیه دنیای تلفن‌های همراه بود که خلاقیت‌های خاص خود را در عرصه تلفن‌های هوشمند داشت ولی به مرور ستاره بختش افول کرد و دیگر آن درخشش سابق را ندارد ولی با این همه باز هم این برند برای خرید گوشی اقتصادی گزینه مناسبی است.

این گوشی 5 اینچی با دوربین 13 مگاپیگسلی و  2 گیگابایت RAMدر دسامبر 2016 عرضه شده است. این مدل از اچ تی سی از سیستم عامل اندروید  نسخه 6.0 پشتیبانی می کند و با قیمت 1.7 هزار تومان امکان خرید آن وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید