نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسأله‌ای که جریان استکبار روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، جریان‌های فرهنگی است، اظهار کرد: آن‌ها ظرفیت خود را در این مسیر قرار دادند تا در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند و بتوانند جامعه پویا، فعال و بانشاط را با چالش‌هایی مواجه نمایند.

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر  با اشاره به اینکه انقلاب گفتمان بوده و تلاش این گفتمان این است که بتواند مسیر جدید و راهکاری را در جهان پیش رو، برای برون‌رفت از بن‌بست‌های متعدد ارائه کند، اظهار کرد: جریان استکبار با تمام توان خود در مقابل این حرکت بزرگ ایستادگی و مقاومت می‌کند و تلاشش این است که بتواند جلوی این حرکت را به روش‌های مختلف بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسأله‌ای که جریان استکبار روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، جریان‌های فرهنگی است، اظهار کرد: آن‌ها ظرفیت خود را در این مسیر قرار دادند تا در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند و بتوانند جامعه پویا، فعال و بانشاط را با چالش‌هایی مواجه نمایند.

پژمانفر بیان کرد: در شرایط پیش آمده که بر مسائل اقتصادی تمرکز کردند، کشور تلاش می‌کند و آینده روشنی را نیز پیش رو دارد که در چند سال آینده بتوانیم شرایط اقتصادی خود را حل و فصل کنیم اما آنچه دشمن از گذشته نیز روی آن سرمایه‌گذاری کرده و اکنون نیز آن را ادامه می‌دهد، موضوع مسائل فرهنگی است که احتمالاً ادامه پیدا می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب تلاش خود را در بخش‌های مختلف انجام داده تا مسیر خود را جلو ببرد، عنوان کرد: ما در بسیاری از موضوعات دستاوردهای زیادی داریم، در عرصه تولید، علم، صنعت، کشاورزی، علوم مختلف چون نانو، شبیه‌سازی و پزشکی پیشرفت‌های زیادی کسب کردیم.

وی بیان کرد: ما یک کشور مطرح در دنیا هستیم و کشوری عادی در کنار کشورهای دیگر نیستیم، علیرغم تمام فشارها و شیطنت‌هایی که علیه کشور ما صورت گرفته، ما پیشرفت‌های خوبی داشتیم. اینکه بخواهیم بگوییم کشور در یک عرصه تنها پیشرفت داشته، مسیر غلطی است. ما باید تلاش کنیم تا عرصه‌هایی را که در بخش‌های مختلف وجود دارد، حتی لایه‌های پنهان آن را به مردم خود و جامعه منتقل کنیم.

پژمانفر ادامه داد: به طور مثال ما امروز در بحث عدالت و تأمین اجتماعی که یکی از وظایف حاکمیت است، برای اقشار ضعیف همچون روستاییان و عشایر بستر خوبی را انجام دادیم که بتوانیم تمام روستاییان خود را تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات بهداشت و درمان، خدمات بازنشستگی و سایر خدماتی که در دنیا وجود دارد، قرار دهیم. سطح گستردگی که این کار انجام شده کم نیست. در این قضیه ما باید فرصت ایجاد کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مقابل فضایی که دشمن با شدت روی آن کار کرده که ما هیچ کاری انجام ندادیم و نتوانستیم پیش برویم، بایستیم و عکس العمل مناسب به خرج دهیم. ما تلاش کردیم و در چهار دهه علیرغم تمام شیطنت‌هایی که وجود داشته، در بخش‌های مختلف به مردم خدمات ارائه شده است. شأن و سطح مردم ما و انتظارشان بیشتر از این میزان است و باید خدمات بیشتری وجود داشته باشد. تعدادی از این موضوع سوءاستفاده‌هایی کردند که برخی از خدمات ارائه شده را در کام مردم تلخ کنند اما سطح خدمات خوب بوده و ما باید آن‌ها را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه ممکن است مردم نسبت به بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی اعتراضاتی داشته باشند، تصریح کرد: به طور مثال اگر بانک مرکزی عملکرد ضعیفی داشته و ضرر و زیانی متوجه مردم شده باشد، این جای اعتراض دارد و هست اما همین مردمی که ضرر و زیان متوجه آن‌ها شده، از حقوق خود در مقابل دشمنی که تلاش کرده تا از این موضوع سوءاستفاده کند گذشته و پای انقلاب ایستاده است.

پژمانفر با بیان اینکه بحث عدالت اجتماعی یکی از مسائلی است که دولت‌ها بسیار ضعیف عمل کردند، عنوان کرد: ما امروز باید اقداماتی جهت تحقق عدالت اجتماعی داشته باشیم. به طور مثال در این چهار دهه ما نتوانستیم چندان دقیق به این سمت پیش برویم که تمام مردم از منابع و سرمایه‌های کشور به صورت عادلانه بهره‌برداری کنند، تنها شرایط مساوی برای همه مردم قرار دادیم که نتیجه آن هم گاهی رفتارهای غیر عادلانه از بهره‌برداری از منابع بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موارد، مسائلی هستند که باید بسیار روی آن کار کرد. باید برنامه‌های دقیق و درازمدتی داشته باشیم. باید روی بحث‌های فرهنگی و اجتماعی کار شود. دشمن امروز تلاش زیادی دارد که بین حاکمیت و مردم فاصله بیندازد که باید از آن جلوگیری کنیم. کارهای بسیاری در پیش داریم که باید به سمت آن‌ها حرکت کنیم./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید