سیاری با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بالا رفته است، تاکید کرد: ما چنین جایگاهی در سال های قبل از انقلاب در نظام بین الملل نداشتیم و امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران را نمی تواند کسی انکار کند.

به گزارش سلام نو امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز -چهارشنبه - در نشستی خبری با عنوان «چهل سال اقتدار ارتش جمهوری اسلامی» که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و یا حتی قبل از آن تهدیدهای دشمن استکباری نسبت به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش به استراتژی های شکست خورده دشمنان انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب دشمن تلاش کرد با حضور ژنرال هایزر مانع پیروزی انقلاب اسلامی شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب دشمن استراتژی اختلافات قومی و مذهبی، انزوای جمهوری اسلامی، حمله مستقیم به کشور در طبس، جنگ تحمیلی، فتنه 78 و 88 و در نهایت فتنه در دی ماه 96 را دنبال کرد که همگی شکست خورد.

سیاری اظهار داشت: استکبار جهانی با کوتاه شدن دست خود از منافع نامشروعی که در ایران برای خود تعریف کرده بود تلاش کرد انقلاب را شکست بدهد و یا دوباره به کشور بازگردد.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در قبال این استراتژی ها اشاره کرد و گفت: این دستاوردها باعث شد عظمت انقلاب اسلامی حفظ شود، جمهوری اسلامی ایران سرافراز بماند وعلی‌رغم همه تهدیدها و هشت سال دفاع مقدس و همه اختلافاتی که در کشور توسط عمال خود فروخته خود به وجود آوردند، تمامیت ارضی کشور حفظ شود.

رییس ستاد ارتش خاطر نشان کرد: در طول 200 سال گذشته در این کشور هر گاه جنگی اتفاق افتاده قسمتی از سرزمین ایران جدا شده است؛ فقط در 8 سال دفاع مقدس تمامیت ارضی کشور حفظ شده است.

سیاری با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بالا رفته است، تاکید کرد: ما چنین جایگاهی در سال های قبل از انقلاب در نظام بین الملل نداشتیم و امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران را نمی تواند کسی انکار کند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران بازیگر اصلی در منطقه است، نمی توانند بدون حضور و یا تصمیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه اقدامی انجام دهند.

رییس ستاد ارتش تصریح کرد: امروز ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده و برای کشورهای آزادیخواه جهان الهام بخش هستیم.

سیاری به تهدیدها و محرومیت ها برای جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: باید به دو سوال پاسخ داد، اینکه چه کرده ایم که این دستاورد ها را به دست آورده و حفظ کرده ایم و چه باید بکنیم که در مقابل دو استراتژی یعنی جنگ نرم و جنگ اقتصادی که هم اکنون در کشور ما در حال اجراست باز هم موفق باشیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی افزود: این موضوع هم باید مشخص شود ما که امروز ادعا می‌کنیم و ادعای درستی هم می کنیم که این جایگاه را داریم و در مقابل استکبار جهانی مانند سروسرفراز ایستاده ایم، 22 بهمن 57 در چه جایگاهی قرار داشتیم و امروز علیرغم همه تهدیدها و تحریم ها و استراتژی هایی که دشمن اجرا کرده است، کجا هستیم./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید