یک استاد دانشگاه گفت: "انقلاب اسلامی ایران" واژه درستی نیست. ما جمهوری اسلامی ایران داریم .

به گزارش سلام نو،  محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه در نشستی با عنوان "استراتژی غرب در برابر چهار دهه گفتمان انقلاب اسلامی" که عصر روز سه شنبه از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی تغییراتی را د ر نوع نگرش و جهان بینی سیاسی اجتماعی اقتصادی ایجاد کرده است که قابل مهار نیستند و این مساله وجه مشترک نظرات بسیاری از اندیشمندان، سیاستمداران و روزنامه نگاران است. با این وجود این سوال مطرح می‌شود که با ایجاد عدم توانایی در از بین بردن تغییراتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده است چرا به دنبال مهار آن در غرب هستند؟

وی ادامه داد: آن‌ها به خوبی می‌دانند که انقلاب اسلامی از حوزه اندیشه، فکر و فرهنگ به حوزه عمل و اجرا وارد شده است و از این رو غیر قابل حذف است.

وی اظهار کرد: آن‌ها راهبردهای متنوعی برای مهار، تضعیف و تخریب انقلاب اسلامی استفاده کردند. اولین راهبرد این بود که انقلاب اسلامی را به انقلابی ایرانی و شیعی تقلیل دهند و ابعاد جهانی آن را از بین ببرند. با این کار مخاطبان پیام انقلاب را کاهش دادند و حتی این مخاطبان را به دشمنی با انقلاب سوق دادند. آن‌ها این گونه القا کردند که انقلاب به دنبال احیا امپراطوری فارس و صفویه و توسعه شیعه است. حتی در بیانیه‌ای که اخیراً اتحادیه اروپا درباره ایران منتشر کرده آورده است که ایران به دنبال توسعه طلبی در منطقه است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این درحالی است که امام خمینی رویکردش به انقلاب جهانی بود و می‌گفت حمایت و دفاع از مظلوم در برابر ظالم و به دنبال ایجاد حزب جهانی مستضعفین بود.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان علیه انقلاب ایران به رویکرد بی بی سی فارسی در جداسازی گویش‌های زبان فارسی پرداخت و گفت: در این شبکه می‌بینیم که گویش پترسی را از تاجیکی و دری جدا می‌کند و برای هر کدام یک منطقه جغرافیایی قائل است در حالی که همه این‌ها زبان فارسی هستند با گویش‌های مختلف اما آن‌ها به دنبال منزوی کردن ایران و انقلاب هستند. زبان فارسی از هند و آسیای میانه تا کردستان سوریه کشیده می‌شود و حتی بسیاری کردی را هم جزو زبان فارسی با گویش متفاوت می‌دانند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: متأسفانه ما در کشور گاهی نادانسته در زمین دشمن بازی کرده‌ایم؛ آنجا که نسبت به یک قومیت مثلاً عرب واکنش نشان می‌دهیم.

وی اظهار کرد: "انقلاب اسلامی ایران" واژه درستی نیست. ما جمهوری اسلامی ایران داریم اما "انقلاب اسلامی" عنوان درست است؛ چراکه انقلاب اسلامی رویکرد مجدد به دین است و لزوماً به ایران تعلق ندارد. همان‌طور که حزب‌الله و جهاد اسلامی تجلی انقلاب اسلامی هستند ایران هم به همین شکل است.

این استاد دانشگاه راهبرد دیگر دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی را ایجاد بدیل برای منحرف کردن مخاطبان اصلی انقلاب از نسخه اصلی دانست و افزود: آن‌ها سعی کردند نمونه دیگری از اسلام را ایجاد کنند و که نحله های مختلف از اسلام وهابی و داعشی از این نمونه است. آن‌ها امام خمینی، رهبری انقلاب و سید حسن نصرالله را در کنار بغدادی قرار می‌دهند تا آن‌ها را یک شکل و یک اندیشه معرفی کنند و به این شکل مخاطبان نتوان بین این‌ها تفاوت بگذارند. از این رو باید مراقب اقدامات آن‌ها بود؛ چرا که ضربات جدی را به تفکر و ارزش‌های انقلابی وارد کرده و می‌کند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید