عضو شورای شهر تهران  با اشاره به ساخ ساختمان های بلند در محله امامزاده یحیی (ع)؛ گفت:  اگر قرار باشد در این محله ساختمان های بلند ساخته شود دیگر محله امامزاده یحیی(ع) نخواهد بود.

به گزارش  سلام نو، زهرا نژادبهرام ظهر امروز با حضور در محله امام زاده یحیی(ع) از نزدیک با اهالی این محله دیدار و گفت و گو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت. در ابتدای این دیدار اهالی محل به بیان مشکلات خود پرداختند، ممانعت سازمان میراث فرهنگی از نوسازی خانه ها و ممنوعیت ارتفاعی، وجود انبارهای متعدد تجاری و کارگاه های تولیدی در سطح محله، نبود شبکه فاضلاب، وجود معتادان متجاهر و دیگر آسیب های اجتماعی از جمله مواردی بود که اهالی محله به سمع عضو شورای اسلامی شهر تهران رساندند.

در ادامه زهرا نژاد بهرام خطاب به اهالی محله گفت: من به دعوت شما عزیزان به اینجا آمده ام و وظیفه خود می دانم به عنوان نماینده شورا پاسخگو و شنونده مشکلات شما باشم.

وی ادامه داد: مشکلاتی که شما عزیزان مطرح کردید همه جای کار دارد و باید آنها را مد نظر قرار داد اما نکته ای که اینجا از آن غافل شده ایم نقشمحوریساکنان محله است.

نژاد بهرام گفت: شما همگی در آغاز سخنانتان به قدمت این محله و اینکه محله امامزاده_یحیی(ع) و عودلاجان از محلات ابتدایی شهر تهران بوده اند، اشاره داشتید پس باید گفت این محله دارای هویت است، این محله دارای تاریخ است و با محله هایی که ۵۰ سال است ایجاد شده اند متفاوت می باشد.

رئیس کمیته شهر سازی شورا افزود: اینجا قلبی دارد که می تپد و این قلب شما عزیزانی هستید که همچنان به این محله هویت می دهید. پس نمی توان در این محله به مانند محلات دیگر رفتار کرد و باید متناسب با هویت آن رفتار کرد. طبیعتا اگر قرار باشد در این محله ساختمان های بلند ساخته شود دیگر محله امامزاده یحیی(ع) نخواهد بود.

نژادبهرام در ادامه سخنان خود گفت: به یقین یکی از عمده مشکلات این است که مدیریت شهری در دوره های قبل نتوانسته ارزش بافت تاریخی، هویتی و فرهنگی چنین محلاتی را به ارزش اقتصادی تبدیل کند و بسیاری از مشکلات از همین جا ناشی شده است. این ارزش اقتصادی هم به بلند ساختن ساختمان نیست بلکه به حفظ هویت این محله با ایجاد امنیت و ارائه خدمات مورد نیاز است که باید به ساکنان قدیمی این محله ارائه شود. مدیریت شهری باید ارزش واقعی املاک در اینجا را مشخص کند.

نژادبهرام در ادامه افزود: در گام بعدی این خود ساکنان محله هستند که باید با انسجام و همدلی حافظ محله شان باشند که بدون تردید با ایجاد این همدلی دیگر شاهد حضور معتادان و افراد شرور نخواهیم بود.

عضو هیات رییسه شورا در ادامه خاطر نشان ساخت: در خصوص وجود انبارها و کارگاه های تجاری و تولیدی نیز باید بگویم اگر موردی را سراغ دارید که به صورت غیر قانونی نسبت به ایجاد کارگاه و انبار مبادرت کرده اند و شهرداری ناحیه نیز در جریان بوده است به ما اطلاع دهید و به سرعت این موارد را پیگیری می کنیم و باکسی مماشات نخواهیم کرد.

وی همچنین خطاب به اهالی گفت: به شخصه پیگیر موضوع فاضلاب این محله نیز خواهم بود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید