۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 6006568

مکان های گردشگری درپایتخت بسیار زیاد است اما برخی از این مکان ها حوصله کودکان را سر می برد لذا در اینجا ۱۰ جایی که کودکان از بودن در آنجا لذت خواهند برد را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش سلام نو، بنابر اعلام سیری در ایران، اگر علاقمند بودید آدرس این اماکن دیدنی تهران را داشته باشید و یا تعداد بیشتری از این جاهای دیدنی ایران برای کودکان را بشناسید می‌توانید به سایت seeiran.ir مراجعه کنید.

موزه عروسک‌های ملل علاوه بر اینکه فرصتی را برای آشنایی بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با فرهنگ‌های متنوع موجود در کشورشان فراهم می‌سازد، می‌تواند سبب آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ سایر ملل جهان نیز باشد که این شناخت، پایه‌های صلح و دوستی بین کودکان ایران و جهان را بیش از پیش استوار می‌سازد.

در این موزه ۵۴۰ عروسک فرهنگی از ۵۳ کشور جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین این موزه دارای بخش‌های: عروسک‌های نمایشی‌، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران است.

تالار هنر به عنوان اصلی‌ترین سالن تئاتر ویژه کودک و نوجوان به شکل اختصاصی هر روز را با اجراهای ویژه در خدمت شهروندان تهران و علاقه‌مندان تئاتر می‌باشد.

مجتمع تجاری تیراژه در غرب تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است که توانسته به خوبی بین مردم محبوب شود و آن هم به دلیل امکانات تک و به روزی هست که دارد. به خصوص بازی‌ها و دستگاه‌های پیشرفته‌ای که در کمتر جایی می‌شود نمونه‌ای از آن را پیدا کرد. البته بازی و تفریح در این مجموعه مخصوص بچه‌های کوچک نیست و جوانان و کلاً همه اعضای خانواده وسیله‌ای برای سرگرم شدن پیدا می‌کنند.

هیجان‌انگیز است وقتی روی سنگفرش‌های باغ قدم می‌زنید، کبک‌ها و جوجه غازها هم با شما همگام شوند و در این میان نگران می‌شوید که مبادا حواستان نباشد و یکی از آنها را زیر پایتان له کنید.

باید مواظب باشید که با صدای قدم‌هایتان آرامش قوهای سفید، فلامینگوها، پلیکان‌هایی را که در حاشیه برکه‌ها نشسته‌اند، بر هم نزنید و آنها را نیازارید، حتی باید هوای لک‌لک‌هایی را که کمی آن طرف‌تر در برکه کناری بی‌حرکت روی یک پا ایستاده و به خواب رفته‌اند هم داشته باشید.

باید حواستان باشد زیادی به قلمرو شترمرغ‌ها نزدیک نشوید، اینجا باید خیلی مواظب پرنده‌هایی که ممکن است کمی بی‌حوصله باشند هم باشید، شاید با پلیکان‌ها شوخی داشته باشید، اما آنها آن قدر جدی هستند که اگر احساس کنند می‌خواهید سر به سرشان بگذارید ممکن است به طرفتان حمله کنند.

پارک ارم بزرگترین پارک ایران است. این شهربازی برای کودکان و بزرگ‌سالان دو بخش جداگانه دارد. قایقرانی در دریاچه پارک ارم حال و هوای آدم را عوض می‌کند. غرفه‌های مواد غذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی و رستوران جزیره هم در خدمت بازدید کننده‌ها هستند. جای پارک هم عالی است.

دلفیناریوم برج میلاد نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان دارای با تجربه‌ترین مربیان خاورمیانه در حد استانداردهای بین‌المللی است. در حال حاضر در این پارک، چهار شیر دریایی زندگی می‌کند که از کشورهای اسپانیا، هلند و آمریکای جنوبی آورده شده و توسط بهترین مربیان خاورمیانه آموزش دیدند.

چندین سال پیش محققان فرانسوی اندکی از بقایای یک دایناسور رو در حوالی کرمان کشف کرده و آن بقایا رو به سرعت به کشور خود (موزه تاریخ طبیعی پاریس) منتقل کردند و تا قبل از افتتاح پارک ژوراسیک در تهران، این موجود منقرض شده فقط در لا به‌لای کتاب‌ها در میان تصاویر فیلم‌های سینمایی قابل مشاهده بود.

شهربازی بیلینو، تجربه بازی با دستگاه‌های واقعی ساختمانی و راه‌سازی.

بیل مکانیکی، جرثقیل، ماشین خاک‌برداری و …..

باغ وحش ارم تهران در زمینی به وسعت تقریبی ۵ هکتار در کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج داخل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز (پارک ارم) می‌باشد. در حال حاضر تعداد ۱۲۰ گونه جانوری بومی ایران و دیگر نقاط جهان در قالب گروه‌های مختلف در باغ وحش نگهداری می‌شوند.

مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخستین مرکز آموزش ستاره‌شناسی آماتوری در ایران است که در رده سنی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید