ای کاش آقای رحیم پور ازغدی به مناطق حاشیه ای محروم که مروج طرح کودک همسری هستند، می رفت متوجه می شد طرح کودک همسری را باید به عنوان یک معضل اجتماعی دید نه به عنوان یک سوژه برای بهانه جویی ها و اغراض سیاسی.

سلام نو - سرویس اجتماعی: در روزهایی که ازدواج برای جوانان سخت‌تر از قبل شده و بحث وام ازدواج و دوبرابر شدن آن برای ازدواج آسان تر  مطرح است و در شرایطی که سن ازدواج بالا رفته بحث کودک همسری و حمایت های عجیب و غریب از آن حاشیه ساز شده است.

به گزارش سلام نو، بعد از انتشار گسترده کلیپ مربوط به یک زوج که ادعا داشتند در سن کمتر از 15 سال ازدواج کرده اند صدای موافقین کودک همسری بیشتر شنیده شد. حسن رحیم پور ازغدی، سخنران معروف و یکی از اعضای عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این طرح اظهار کرده است: اسلام می گوید به محض وقتی که غریزه جنسی بیدار شد، حتی هنوز کامل هم بیدار نشده ازدواج کنید. اصلا اسلام شرط بلوغ را هم برای ازدواج نگذاشته است.

بنا بر آنچه در ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی آمده است عقد نکاح دختران پیش از سیزده سالگی  و عقد نکاح پسران پیش از ۱۵ سالگی منوط به اذن ولی به شرط رعایت‌ مصلحت با تشخیص دادگاه صالح است. در طرحی که برخی از نمایندگان مجلس ارائه کردند هدف اصلی این بود تا با سنت های قومی ، قبیله ای که متاسفانه در بخش هایی از کشور هنوز رواج دارد، مقابله شود. اما کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با مخالفت جدی خود نگذاشت این امر محقق شود. همه این ها در شرایطی است که در متن سخنرانی رهبر انقلاب در بهمن 76  مخالفت با بحث کودک همسری صراحتا دیده می شود. ایشان در این سخنرانی خاطرنشان کرده بودند: « واداشتن دختران کم سن و سال به ازدواح ، حرکتی در جهت تضعیف زن و نادیده گرفتن حقوق اوست و قانون باید با آن مقابله کند و زنان نیز با آگاهی ، هوشیاری و رشد و معرفت خود در مقابل این گونه تعدیات بایستند.

او در بخش دیگری از صحبت هایش که واکنش های تندی میان کاربران شبکه های اجتماعی به همراه داشت، اظهار کرد: اسلام به قدری با مسئله رابطه دختر و پسر باز برخورد کرده که می گوید حتی دختر و پسر دبستانی هم می توانند با هم ازدواج کنند. اصلا حد سنی ندارد؛ نه از این طرف نه از آن طرف. اگر بچه است چون حواسش به حقوق و مصلحتش نیست، ولی او نظارت کند که سر او کلاه نرود.

عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان و وکیل دادگستری در یادداشتی با اشاره به خاستگاه مخالفت ها در رابطه با بحث کودک همسری نوشته است: سال‌های سال است که در کشورهای پیشرفته ازدواج دخترها در سنن کم را نوعی خشونت جنسی به شمار می‌آورند و آن را از مقوله‌های آسیب اجتماعی می‌دانند. این نوع ازدواج که درواقع نوعی معامله خانواده دختر با خواستگار تلقی می‌شود، بیشتر در کشورهای توسعه نیافته رایج است و دلیل عمده آن هم همان‌گونه که اشاره شد، مشکلات مالی و فرهنگی است. ثالثاً، آمار وحشتناک طلاق در ایران حکایت از ازدواج‌های نامناسب و غیرمتعارف دارد. آمارها می‌گویند که در یک دهه در ایران نزدیک به ۴۰۰ هزار دختر زیر ۱۳ سال تن به ازدواج اجباری داده‌اند.

واکنش‌های توییتری به سوژه ازدواج دبستانی‌ها

یکی از کاربران توییتر در واکنش به این اظهار نظر عجیب و غریب خطاب به رحیم پور ازغدی گفته است: آقای محترم خود شما حاضر هستید فرزند دبستانی خود را به عقد کسی درآورید؟

کاربر دیگری در انتقاد از این گفته یادآور شده بودند ای کاش آقای رحیم پور ازغدی به مناطق حاشیه ای محروم که مروج طرح کودک همسری هستند، می رفت متوجه می شد طرح کودک همسری را باید به عنوان یک معضل اجتماعی دید نه به عنوان یک سوژه برای بهانه جویی ها و اغراض سیاسی.

یکی از کاربران هم با بیان اینکه بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، اصلی ترین علت مرگ و میر دختران ۱۵ تا ۱۹ ساله در جهان، زایمان و عوارض پس از بارداری است، توییت کرد: کاش آقای رحیم‌پور ازغدی در رابطه با هرچیزی که دانش آن را ندارد اظهار نظر نکند.

کد خبرنگار: ۱
۴۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    این هایی که دنبال رواج ازدواج کودکان هستند، آدم های مریض جنسی هستند که بهشون اجازه داده شده که افکار مریض و شیطانیشون رو تو جامعه پخش کنند و متاسفانه صدا و سیما هم داره بهشون اجازه فعالت میده به عنوان مثال سریال بچه رئیس که جز مسخره ترین و بی محتواترین فیلم روی زمینه
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    اظهارنظرهای غیرعاقلانه و فقط با تبعیت کورکورانه از جو ۱- درآمریکا که حاملگی در نوجوانی رو به ازدیاد است هیچ ربطی به ازدواج ندارد و دختران مجرد نوجوان حامله میشوند ۲- کامروا شدن اگر معضل باشد، لابد همجنسبازی و خودارضایی از پیشرفتهای کشور در ذهن معیوب برخی هموطنان است ۳- هر انسان عاقلی وقتی دید فرزندش نیاز به همسر دارد، در هر سنی موافقت خواهد کرد. مگر اینکه مخالفان بخواهند با راههای دیگر اطفاء کنند!
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
    واقعا متأسفم برای اسلامی که اینها آوردن! اولین چیزی که آخوندها از ما گرفتن فکرمون و تفسیر بی خود کتابهاییه که هر آدم احمقی بخونه معنیشو می فهمه.
  • ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    ازدواج یک پسر کم سن و سال با دختر کم سن و سال اشکال خاصی نداره بعد مدت کوتاهی به رشد می رسند ! اون جای که اشکال هست ازدواج مرد رشید با دختر بچه کم سن وسال واقعا این ظلمه بزرگیه و باید جلویش را گرفت
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    آقای رحیم پور خجالت رو گذاشتن برا شما بسه بابا خود شما کودک خودت رو دو سن دبستان شوهر میدی؟ فکر کردی ما ایرانیان مثل اعراب هوس باز و بول هوس هستیم بی ادب بی سواد
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    اولا ایشون که نگفته ازدواج اجباری درسته دوم در سخنرانی تربیت جنسی که در سایت راسخون به طور کامل هست و نگاهش کردم گفت گاهی بلوغ جنسی هست و بلوغ عقلی نیست و گفتن که ازدواج دو نفر در صورتی درسته که بدونن چی باید به هم بگن و چطوری با هم رفتار کنن.اسم سخنرانی تربیت جنسی هست در سایت راسخون موجوده تاریخ سخنرانی هم آذر 96 هست.خودتون برید دانلود کنید ونگاه کنید.}و متوجه نمیشم با این وجود این اصلا این جدال ها چیه که می کنین؟ به نظرم این قطعه فیلم یه جور تقطیع هست. و آخر هم با این جدال ها خنده دشمنانتون بالا نیارید.متشکرم.
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    ظاهرا نویسنده این مطلب یک غرض و مرضی داشته و الا اینی که نوشته محتوای حرف پور ازغدی نیست. برخی از کاربران هم که اومدن و خوندن و هیچی نفهمیدن و کلی هم اظهار فضل کردن. همین عربا که از بولهوسیشون گفتن توانایی فکر کردن دارن و شما ندارید.
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    سلام.سن ازدواج جوان های ما بالارفته اونووقت دارن چنین طرح هایی رو مطرح میکنند؟ این طرح هابنظر میرسد فقط برای یه عده هوس ران باشه که فردا توجیهی برای ازدواج با دختران کم سن وسال داشته باشند.
  • ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    سلام متاسفانه سخنان ایشان تقطیع شد و درپی اون جنگ رسانه ای برعلیه ایشان.پیشنهاد میشود سخنان کامل ایشان رو دوستان در گوگل پیدا و گوش بدن قبل ازهرپیش داوری
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    بیماران جنسی اغلب از کودک همسری دفاع میکنند که بایستی این افراد را عقیم کرد در ثانی بیشتر طلاقهای امروزی حاصل کودک همسری هست .
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    سلام انسان برای زندگی باید تابع و پیرو چهارچوبی ( قانون - دین - سنت و ... ) باشد حتی حیوانات در قلمرو زندگی خودشان دارای خط قرمزهایی هستند. یک انسان مسلمان درباره مسائلی که به صراحت در دین اشاره شده اظهار نظر نمیکند و حق ندارد آن را به آرای عمومی بگذارد. و اگر هم در دین به صراحت به آن مورد اشاره نشده ، باید پیرو کارشناسان دین که همان مجتهدین اعلم و جامع الشرایط هستند ، بود. آنوقت دین اسلام بازیچه دست هر جاهل هوس پرست غربزده خودباخته بظاهر روشنفکر نمیشود. اسلام برای همین آمده که تابع قوانین الهی باشیم تابع آن موجودی که خالق کل مخلوقات بوده و هیچ عیب و نقصی ندارد. ازدواج شرایط دارد که باید زوجین به بلوغ جنسی ، عقلی ،اخلاقی ، عاطفی ، اعتقادی ... برسند و عاری از هرگونه احساسات و تعصبات و سنت های جاهلی شریک زندگی شان را انتخاب کنند.
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    اگه کسی واقعا درک و فهم نرمالی داشته باشه میفهمه که ازدواج در هر سنی به شرط رسیدن به بلوغ عقلی و جنسی و عاطفی و اجتماعی صحیح هست ! اما معمولا افرادی که در سنین پایین چنین شرایطی داشته باشن کم هستن و برای همین چنین ازدواج هایی باید با اجازه ی پدر صورت بگیره تا فقط از روی احساسات هیجانی زودگذر تصمیم به ازدواج گرفته نشه ! بحث دیگر هم که اینجا دوستان مطرح کردن ، ازدواج اجباری دختران کم سن و سال این مورد برمیگرده به نادانی و جاهلیت محض پدر یا اینکه پدر دچار اعتیاد باشه و همچین کاری بکنه ! که باید برای جلوگیری از چنین اتفاق هایی بر روی ازدواج‌های دختران کمتر از بیست سال نظارت توسط حداقل یک نفر مشاور ازدواج و یک نفر کارشناس حقوق خانواده صورت بگیره تا چنین ازدواج هایی صورت نگیرد ! با تشکر از اینکه وقت گذاشتید و متن نظر مرا خواندید
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    سلام. اگر دختر در خانه همسرش احیانا اذیت شود( که نمی شود!) بهتر است توسط دوست پسرهای لا ابالی تیکه پاره و بی حیثیت شود.
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    اخه این مردک از اناتومی انسان چی میفهمه-ی فسیل بیسواد چ میداند ک ازدواج زودرس چ بلایی سر فرد و جامعه میاورد -ایشون بهتره اول روی دختر خودش تست کنه بعد بیاد مغلطه بکنه-در ایشون بهتره برن تو اصطبل کار کنن
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    نمیدونم چطور میتونم نظرم رو درست بیان کنم، ولی احساس میکنم کج فهمی هم نقش داره در برداشت ما از این مطلب...من خودم به طور کلی و جزئی با کودک همسری مخالفم ولی آیا برای جلوگیری از اون صرفا چندتا قانون میتونن کارساز باشن یا لازمه فرهنگ سازی درست صورت بگیره؟ من سخنرانی های آقای رحیم پور رو زیاد شنیدم البته اینو گوش ندادم هنوز! ولی احساس میکنم که شاید برداشت ها و دیدگاهامونو باید باز تر کنیم! ایشون گفتن شما با ازدواج دختر 13 ساله ت موافقت کن؟ یا به زور شوهرش بده؟ یا گفتن شرایط داره؟ یا نمیدونم هر چیز دیگه؟...احساس میکنم برداشت شما از این مباحث مثل برداشت بعضی افراد از موضوع چند همسری در اسلامه! که همچنان به نظرشون ضایع کردن حقوق زن و برتر ی بخشیدن به مرده!!! اگه اینطور باشه لازمه یه سری مباحث گسترده گذاشته بشه که روشن بشه...وقتی میگن مانعی نیس به این معنی نیس که شما برو همون کارو الساعه انجام بده!!! داره میگه اگه قراره انجام شه راه داره شرایط داره و ...الان دنیا خیلی متفاوت شده ولی تا 100 تا 200 سال پیش تو کل دنیا، دخترا تو سن خیلی کم ازدواج میکردن...و البته الان تو بعضی قبایل تو کشور خودمون متاسفانه! حالا دنیا و نگاه مردم به زندگی تغییر(هم خوب، هم بد!) کرده ( نه همه مردم! به نظر من باید تغییرشون داد...اونم بعدا شاید 50 یا 100 سال دیگه میان میگن رفتید و فرهنگ و آیینشونو کاملا نابود کردید و از این حرفا...پس یا باید همه اون قبایلو سخت جریمه یا مجازات کرد و اونارو طبق دنیای جدید پرورش داد! یا ولشون کنیم به امان خدا!!!که از اونجاییکه در هر صورت اوناام جزئی از سیستم قضایی کشور ماان پس باید برای انجام کارایی مثل ازدواج و اینا که قانونا باید ثبت شه، شرایط رو براشون محیا کرد!) اینو گفتم چون احساس کردم دارید یکم یه طرفه به قاضی میرید!:) ممنون که خوندید؛)
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    باسلام خدمت همه.کسیکه در سن نوجوانی یا جوانی وارد رابطه با جنس مخالف خود میکنه،نشانگر اینه که به بلوغ عقلی نرسیده و تنها بلوغ جنسی داره و شهوت بر عقل ایشون غلبه کرده و این مورد ممکن است برای هر انسانی پیش بیاد .بنظر بنده اگر در جامعه ای که اسلام را به عنوان ایدئولوژی فکری و اعتقادی خود انتخاب کرده باشه،باید از بایدها و نبایدهای آن پیروی کند.دست به ممنوعات دراز نکند و در انجام حلالها ابایی نداشته باشد.اگر ازدواج در سنین پایین توصیه اسلام هست،پس مصلحت مسلمین و جامعه اسلامی حتما در آن است.بنده به شخصه تصمیم گرفتم فرزندم را قبل از آنکه به بلوغ فکری و عقلی برسد برایش همسری هم شأن و هم رتبه خانوادگی و شخصیتی خودمان انتخاب کنم تا خدای نکرده بخاطر تنهایی گرفتار افکار پلید و شیطانی نشود. در انتها از همه انسانها خواهش میکنم هرگز احساسات را اجازه ندهیم تا بر عقلمان چیره شود تا خدای ناکرده در مورد دیگران قضاوت کنیم. ممنون از همه
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    این آقا نقش فیلسوف همه چیز دان را بازی می کند و هر اراجیفی را به نام اسلام می‌گوید.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    ایشون کارش خیلی درسته. لطفا سخنرانی کامل رو از ایشون در این زمینه بگذارین.
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    خدا یه عقل سلیم به ایشان بدهد شاید هدایت شوند !
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    مردی که حرف زدن پول کلان میگیرد بابا این پول مفت حق ملت ایران است
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    سلام و عرض ادب بنده سخنرانی کامل ایشان را در این مورد دارم دوستان اگر تمایل دارن به بنده پیام بدن و هارد بیارن تا هم سخنرانی در مورد ازدواج دبستانی‌‌ها و هم سخنرانی های دیگر ایشان را برای شما دوستان کپی کنم.
  • ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    1
    سلام بنده بشدت درمورد خودم موافقم ومعتقدم که اگر کسانی که بیش از بیست سال داشته باشندوقصدازدواج با من داشته باشند برای خودم بزرگترین فاجعه رخ می دهد.به نظر من از حیث زناشوئی دختران بیش از 20 ساله مثل جسدومیت می باشندواصلا هیچ جاذبه زناشوئی برای من ندارندوحتی مصدر شرهای زیادی درآینده خواهندشد.درعوض دختران دانش آموز مقطع 4 و5 دبستان ومقطع راهنمائی عالی ترین دختران برای ازدواج با من می باشند.اگرهم خیلی زیبا ومهربان وروشنفکرواهل حال و...باشندنورالانورمی شود.بنابراین بنده دراین زمینه برای خودم نه تنها بشدت موافقم بلکه اصلا وابدا ازدواج دختران بزرگتر از بیست ساله حتی اگرمثل ماه شب 14 هم باشندرا برای خودم توصیه نمی کنم.امیدوارم که حتما بادختران خیلی کم سن وسال وخوشگل ومهربان وآزاداندیش وباصفا هرچه سریعتر به کوری چشم حسودان ازدواج کنم.با سپاس
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    سلام به شدت با ازدوتج دختران معصوم زیر سن ازدواج ، بلوغ عقلی و جسمی و...... محالفم و خیانت میدانم.ضمنا حد اقل سن 18 سال حوب است. یعنی دیپلم و کمتر اونم 16 سال فقط خواستگاری و یا نامزدی بدون عقد اوتم برای آشنائی.
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    حالا یه گوهی خورد..... :))))
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    سلام ببینید دوستان اصلا واژه کودک همسری در محدوده سنی ۷ الی ۱۲ سال کلا فاش کننده سیاست غلط این ازدواج هست. ضمن اینکه از طرفداران ایشون نیستم ولی واقعا جوسازی هم حدی داره . بلوغ جنسی و ازدواج در این سن چه ربطی به کودک همسری داره؟ من خودم دیر ازدواج کردم ولی واقعا موافق ازدواج در سن پایین هستم. نه اونقدر پایین که اسمش کودک همسری باشه. شخصا موفقیتهای بزرگ زندگیم رو در دوران تاهل دارم تجربه میکنم چون واقعا به آرامش درونی رسیدم. پس موضوع سن مناسب که با بلوغ جنسی تعارضی نداره و بعد انتخاب درست هست. من حرفهای ایشون و اونچه کارشناسان مذهبی میگن بارها گوش کردم که همیشه در کنار این موضوع تاکید میکنند بلوغ جنسی مقارن با بلوغ عقلی. حالا الان ۸۰ درصد بچه ها در اون سن اکثرا بی مسئولیت و ...هستن و بجای دوراندیشی دارن پلی استیشن بازی میکنن باید از خودمون هم بپرسیم واقعا داریم چکار میکنیم ما؟ کجای اینکه نوجوان و جوان بجای اینکه به فکر معیشت و آینده و تشکیل خانواده باشه بفکر بازی و شبکه اجتماعی و دوست دختر دوست پسر باشخ خوبه ؟؟؟؟
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
    مادرم میگفت در سال 1325 که 4 ماه مانده بود شانزده سالم تمام بشود محضر دار عقد نامه ننوشت و گفت قانون جهت ازدواج شانزده سال میباشد و منتظر این 4 ماه شدیم و جالب است که مجددا شانز ده سال را به 18 سال تغییر دادند حالا این نفراتی که با کودک همسری موافق میباشند ایا خودشان حاضرند فرزند بیچاره خود را در اختیار یک نره غول قرار بدهند که بعد از مدت کوتاهی جنازه اش را باید رهسپار گورستان بکنند . ادمی که اقلا روزی هشت ساعت کار نکند کودک همسری را تصویب میکند.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
    سلام نظر "اسلام" برای مسلمانان واجب است اجرا شود برای آنان که مسلمان نیستند توصیه می کند به تمام صحبت همین آقای ازغدی و هر کارشناس مسلمان دیگری را هم توجه کنید نهایتاَ می گویند " لااکراه فی الدین" و حالا اگه هر کس به سلیقه خودش میخاد برداشت کنه که فبها در مجموع "صحبت سر این بود که اگر ازدواج برای کودک ضرر دارد ، خارج از اصول و چارچوب های ازدواج، کارهای خارج از عفت و انگولک کاریاآ برای بچه ها ضرر نداره" ؟ پاسخ شما چیه؟!
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    بنده مطمئن هستم هيچكدام از كسانى كه موافق كودك همسری هستند دخترهاي خودشان را در سن طفوليت شوهر نداده و نميدهند حتي أزغندي ! كساني هم كه پيرو اين عقيده هستند بهتر است به روانپزشك مراجعه كنند!
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
    چی میزنه این یارو ملت و چی فرض کردن
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    نه افزایش سن ازدواج خوبه و نه ازدواج در سنین پایین
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    اين مقاله ها كلا براي خراب كردن آقاي ازغدي است و براي افراد ي طرح شده كه ايشان را نميشناسند. موضوع سخنراني ايشان چيز ديگري بود و كل سخنراني هدف ديگري داشت.
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    نظر بنده اینه پایین ترین سن برای ازدواج دختر 15 سال وبرای پسر از 18 سال . کمتر از این سن واقعا به مشکل برمی خورند . زمانی دختر نمی داند وضیفه اش چیست پسر نمی داند وضیفه اش چیست این بدبختا بیچاره میشند دوروز بعد کارشون به طلاق می کشه اگر این هار و از وداج دهیم واقعا برهردو ظلم کردیم . آنچه عیان است چه حاجت به بیان است .
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
    باین یارو******بگیدخودت باشی میدی دختر۱۱سالتوبه یه آدم۳۰ساله مردتیکه که برامردم بدبخت نسخه میپیچیددست برداریدازین هماه تحجروواپسگرایی گولوگولوها!!!
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    فقط می خواستم بدونم چطوره که ز دیدگاه تفکر غربی نوجوان ها برای ازدواج کوچکند ولی برای دوست دختر و دوست پسر شدن بزرگند؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    من کمترین ارزشی برای نویسنده متن فوق و یاوه هایی که نوشته است قایل نیستم چون هم زندگی عاشقانه و زیبای مادربزرگهایم را دیدم که 13-14 سالگی به خانه شوهر رفته بودند و هم زندگی های جهنمی و طلاق و طلاق کاری های ازدواج های امروزی و سن بالا را. والله اگر خودم هم دختر داشتم تا قبل 15 سالگی او را شوهر می دادم اما به یک جوان سالم و مومن. کاری که خود رسول الله در مورد دختر 9 ساله اش انجام داد. واقعا نویسنده با چه شعوری ازدواج نوجوانان را منع می کند اما راه دوستی دختر و پسر را باز می گذارد؟ با کدام منطق هر ازدواج دختران نوجوان را ازدواج اجباری می خواند؟ اتفاقا در قدیم که زن و شهر تا دم حجله هم را ندیده بودند چون زن و مرد نامحرمی را قبلا ندیده و نمی شناختند فکر می کردند زن یا شوهرشان بهترین و زیباترین مرد دنیا است و از همان رابطه زناشویی حداکثر لدت را می بردند. اما الان به برکت این همه تنوع آشنایی و تازه ماهواره و اینترنت و پورن و.. است که زن و شوهرهایی که مثلا سن بیالا و با آشنایی و بر اساس میل خود ازدواج می کنند کارشان راحت به طلاق می کشد.
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    به این قسمت توجه کنید :....آمار وحشتناک طلاق در ایران حکایت از ازدواج‌های نامناسب و غیرمتعارف دارد. آمارها می‌گویند که در یک دهه در ایران نزدیک به ۴۰۰ هزار دختر زیر ۱۳ سال تن به ازدواج اجباری داده‌اند. .... ببینید چگونه مغالطه می کنند! آمار طلاق به خاطر کودک همسری بالا رفته یا روابط غیر مشروع قبل و بعد ازدواج که عامل آن دیر ازدواج کردن است ؟ دقیقا همین آمار نشان می دهد ازدواج در سن پایین ( که البته طرفین به سن رشد رسیده باشند) بسیار کمتر از ازدواج های دیر هنگام است
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    سلام آقای رحیم پور از ازدواج در سنین کم اصلا دفاع نکردند بلکه گفتند در اسلام سن ازدواج مشخص نشده حالا بسته به نیاز یکی زود ازدواج می‌کنه یکی دیر و بنظرم این نقد بر علیه دکتر رحیم پور ازغدی مغرضانه تهیه شده
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    بنظر بنده باید تمام کارشناسان اهل فن در رشته های مختلف جامعه شناسی ، روانشناسی ، علوم پزشکی ، حقوق ، علوم اسلامی ، رشته آمار ، اقلیم شناس ، تاریخ و غیره طی نشستی علمی و در کوتاه ترین زمان و با استفاده از تجربیات سایر کشور موضوع را حل کنند و برای مدت مشخص قانونی را تصویب کنند. در ضمن دین اسلام بدنبال سعادت انسان ها می باشد وقتی در قرآن ایه صریح آمده به هنگام عادت ماهانه با زنان هم بستر نشوید پس برای این هم راه حل می باشد.بنده وقتی این را در این کتاب خواندم تنها چیزی که اصلا فکر نمی کردم همین جمله بود یا کلمه حمار و غیره. خواهش می کنم با وقت آدم ها بازی نشود. مقام معظم رهبری و سایر مسؤلان کشور مدیر و چاره اندیش هستند.
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    چرا چرت و پرت نوشتید. اصلا انگار یک بار گوش ندادید معلومه کی داره سیاسی نگاه می کنه گند بزنه این دولت رو که بودجه جمهوری اسلامی رو میگیره و تیشه به ریشه میزنه
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    (****)... به این میگن کودک آزاری ... بجای اینکه بفکر نشاط کودکان تو این سنین باشید دنبال چاره میگردید که منزوی و گوشه گیرشون کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    ***