۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 55455676

شهرستان تویسرکان در استان قرار دارد. این شهر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است. در ادامه به معرفی آثار تاریخی تویسرکان می پردازیم.

آثار تاریخی تویسرکان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی آثار تاریخی تویسرکان می پردازیم.

معرفی شهر و آثار تاریخی تویسرکان

همدان یکی از استان های ایران می باشد که دارای شهرستان های متعددی است. تویسرکان یکی از شهرستان های همدان به حساب می آید که در مرکز این استان واقع شده است. اگر به سمت غرب این شهرستان حرکت کنید، به شهر کرمانشاه می رسید. همچنین جنوب این شهرستان به کوهستان الوند راه دارد. در تویسرکان باغ های وسیعی از درختان گردو را می توانید مشاهده کنید. این شهرستان با داشتن درختان گردو، شناخته شده است. از لحاظ مساحت و وسعت شهرستان های استان همدان ، شهرستان تویسرکان در رتبه ی چهارم قرار می گیرد. این شهرستان دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی می باشد.

 این شهر دارای قدمت بسیاری است و آثار تاریخی بسیاری را از زمان حکومت پادشاهان مختلف بر ایران می توانید مشاهده کنید. این شهر به علت داشتن آثار تاریخی متعدد ، سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند. رودلاور یکی از شهر های قدیمی ایران بوده است. با حمله ی مغول ها به ایران، این شهر ویران شد. تویسرکان بر روی ویرانه های شهر رودلاور ساخته شده است. با توجه به تحقیق هایی که بر روی این شهر انجام شده است، قدمت شهرستان تویسرکان را حدود چهار هزار سال تخمین زده اند. بیشتر مردمانی که در این شهر زندگی می کنند از قوم های فارس و لر می باشند. در ادامه به معرفی تعدادی از آثار تاریخی تویسرکان می پردازیم.

معرفی قلعه اشتران  از آثار تاریخی تویسرکان

در شهرستان تویسرکان روستاهای متعددی وجود دارد که روستای اشتران یکی از آنها محسوب می شود. برخی از آثار تاریخی تویسرکان را می توانید در این روستا مشاهده کنید. قلعه اشتران یکی از آثار این شهر است که در روستای اشتران واقع شده است. قدمت این قلعه به دوران حکومت پادشاهان قاجاری باز می گردد. این قلعه با اهداف نظامی ساخته شده است. در زمان جنگ ایران و روسیه از قلعه اشتران استفاده های بسیاری شده است. قلعه خان گرمز را می توانید از قلعه اشتران مشاهده کنید زیرا این دو قلعه در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند. یکی از زیباترین آثار تاریخی تویسرکان، قلعه اشتران است. مساحت این قلعه حدود یک هکتار است. این قلعه دارای حیاطی نیز می باشد. در این حیاط قناتی وجود دارد که اکنون خشک شده است.

 قناتی که درون حیاط این قلعه وجود دارد در زمان های قدیم آب قابل آشامیدنی افراد درون قلعه را تامین می کرده است. از چینه و خشک برای ساخت قلعه اشتران استفاده شده است. همچنین برای نمای این قلعه از آجر استفاده کرده اند.

آشنایی با روستای گشانی

یکی از روستاهای قدیمی تویسرکان، روستای گشانی می باشد. این روستا جزو آثار تاریخی تویسرکان به حساب می آید. فاصله روستای گشانی تا تویسرکان حدود ۱۷ کیلومتر می باشد. برای راحتی گردشگران و توریست ها و همچنین برای دسترسی آسان شما به این مکان زیبا و تاریخی، جاده ی آن آسفالت شده است. بنابراین بدون سختی و دشواری می توانید اقدام به بازدید روستای گشانی کنید. معماری خانه های روستای گشانی از زیباترین معماری های شهرستان تویسرکان به حساب می آید. دیوار این خانه ها بسیار ضخیم و محکم ساخته شده است تا از ورود سرما در فصل زمستان به آنها جلوگیری شود. پنجره های چوبی و کوچک از دیگر زیبایی های این خانه ها محسوب می شوند.

آثار تاریخی تویسرکان

آثار تاریخی تویسرکان

آرامگاه یکی از نوادگان حضرت ابراهیم در این روستا وجود دارد و جزو آثار تاریخی آن به حساب می آید. گورستان بزرگ و قدیمی که در این شهر وجود دارد، یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این روستا است که می توانید به بازدید از آن بپردازید. در روستای گیشانی تعداد بسیاری از درختان گردو، بادام، گیلاس و آلو را می توانید مشاهده کنید. روستای گشانی به علت قدمت بسیاری که دارد، در سال های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته است.

معرفی مسجد زرهان از آثار تاریخی تویسرکان

مسجد زرهان از دیگر آثار تاریخی تویسرکان است. در ساخت این مسجد از آجر استفاده شده است. در محله ای به نام زرهان این مسجد واقع شده است. در کنار مسجد زرهان، حمام عمومی به نام زرهان واقع شده است. قدمت این مسجد به دوران حکومت قاجار باز می گردد. در اطراف این مسجد قناتی را مشاهده می کنید که مختص به همین مکان می باشد. این مکان با معماری منحصر به فردی که دارد گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. نام این مکان را می توانید در فهرست آثار ملی مشاهده کنید.

آشنایی با پل فرسفج

پل فرسفج از آثار تاریخی تویسرکان به حساب می آید. این پل در نزدیکی کاروانسرای شاه عباسی که از دیگر جاذبه های تاریخی این شهرستان است واقع شده است. فاصله پل فرسفج تا شهرستان تویسرکان حدود بیست کیلومتر است. این پل بر روی رودخانه قلقل رود واقع شده است. پل فرسفج دارای قدمت بسیاری است و حدود ۴۰۰ سال پیش شناخته شده است. ساخت این پل به دوران شاه عباس صفوی باز می گردد. این پل زیبا و تاریخی جزو آثار ملی است و نام آن در لیست میراث ملی به ثبت رسیده است.

آثار تاریخی تویسرکان

آثار تاریخی تویسرکان

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص آثار تاریخی تویسرکان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید