دستگاه جوش رکتی فایر یکی دیگر از انواع دستگاه‌های جوش است که جهت جوشکاری با جریان مستقیم (DC) استفاده می‌شود. این دستگاه امکان جوشکاری با الکترودهای مختلف را داراست و به عنوان جایگزینی برای مواردی که برق شهری در دسترس نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرفروش ترین اینورتر جوشکاری در بازار ایران (معرفی ۳ مدل)

اینورتر های جوشکاری که مدل های پیشرفته دستگاه و موتور جوش های قدیمی هستند، دارای تنوع بسیار بالایی برای محیط های خانگی و صنعتی هستند. کسانی که در زمینه جوشکاری فعالیت می کنند، به دنبال انتخاب یک مدل پرفروش و مناسب اینورتر هستند که در اینجا قصد داریم چند مدل پرفروش و محبوب بازار را معرفی کنیم.

قبل از معرفی این مدل ها بهتر است ابتدا توضیحات کاملی در مورد انواع دستگاه جوش و کاربرد ها و ساختار آن ها بدهیم.

دستگاه جوش ترانسفورماتوری

دستگاه جوش ترانسفورماتوری یکی از انواع دستگاه‌ جوش است که از زمان قدیم تاکنون در برخی کاربردها استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از ترانسفورماتور، ولتاژ را افزایش یا کاهش می‌دهد تا به جریان مورد نیاز برای جوشکاری برسیم. دستگاه جوش ترانسفورماتوری عمدتاً در کارهای خانگی و کارگاه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه‌ها ولتاژ پایین و شدت جریان بالا را به کار می‌گیرند، که ولتاژ حدود ۱۰ تا ۵۰ ولت و شدت جریان الکتریکی در محدوده ۵۰ تا ۴۰۰ آمپر قرار دارد. ترانسفورماتورهای این دستگاه‌ها دارای دو سیم پیچ اولیه و ثانویه هستند که جریان الکتریکی را تأمین می‌کنند.

مزایا:

  • ساختار ساده و کاربرد آسان
  • قابلیت استفاده از باطری ماشین به عنوان منبع تغذیه
  • هزینه نسبتاً پایین نسبت به دستگاه‌های جوش حرفه‌ای‌تر

معایب:

  • نیاز به الکترودهای خاص
  • وزن و حجم بالا که انتقال آن‌ها مشکل است
  • مصرف بالای برق در مقایسه با دستگاه‌های جوش دیگر

دستگاه جوش مجهز به مولد یا دینامی

دستگاه جوش مجهز به مولد یا دینام جوشکاری برای کارهای حرفه‌ای و صنعتی مناسب است. این دستگاه‌ها دارای وزن بالا و هزینه‌های نگهداری بالاتری نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند ترانسفورماتوری هستند. به همین دلیل استفاده‌های عمومی‌تری ندارند و اغلب در صنایع حمل و نقل، ساختمان‌سازی و صنایع انرژی استفاده می‌شوند.

مزایا:

  • کارایی بیشتر نسبت به دستگاه‌های جوش ترانسفورماتوری
  • قابلیت جوشکاری با جریان مستقیم

معایب:

  • وزن بالا که انتقال آن‌ها مشکل است.
  • هزینه‌های نگهداری بالا

دستگاه جوش رکتی فایر

دستگاه جوش رکتی فایر یکی دیگر از انواع دستگاه‌های جوش است که جهت جوشکاری با جریان مستقیم (DC) استفاده می‌شود. این دستگاه امکان جوشکاری با الکترودهای مختلف را داراست و به عنوان جایگزینی برای مواردی که برق شهری در دسترس نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه جوش رکتی فایر از صنایع صنعتی تا ساختمان‌سازی به کار می‌رود.

مزایا:

  • قابلیت جوشکاری با الکترودهای مختلف
  • کیفیت بالا در جوشکاری
  • امکان جوشکاری در شرایط بدون برق شهری

معایب:

  • صدای زیاد که ممکن است برخی محیط‌ها را ناخوشایند کند
  • آسیب به محیط زیست

دستگاه جوش اینورتر (اینورتر جوشکاری)

دستگاه جوش اینورتر یا همان اینورتر جوشکاری از جدیدترین نسل دستگاه‌های جوش است که از نرم‌افزار کامپیوتری برای کنترل جریان و ولتاژ خروجی استفاده می‌کند.

 این دستگاه‌ها به عنوان یکی از پیشرفت‌های فناوری در صنعت جوشکاری محسوب می‌شوند و برای کارهای حرفه‌ای و صنعتی به‌کار می‌روند. دستگاه جوش اینورتر به دلیل کنترل دقیق جریان و ولتاژ، جوشکاران حرفه‌ای را جذب کرده است.

مزایا:

  • کنترل دقیق جریان و ولتاژ
  • حجم و وزن کمتر نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر
  • قابلیت استفاده در صنایع مختلف

معایب:

هزینه کمی بالاتر نسبت به دستگاه‌های جوش‌های قدیمی‌تر

با این توضیحات کاملا مشخص شد که دستگاه جوش های که تکنولوژی IGBT یا اینورتر را دارند کارایی بیشتری نسبت به قدیمی ها دارند. پس در ادامه با انواع اینورتر های جوشکاری آشنا می شویم و در رابطه با بهترین و پرفروش ترین آن ها صحبت می کنیم.

انواع اصلی اینورترهای جوشکاری

اینورترهای جوشکاری تیگ (TIG): در این نوع جوشکاری، از الکترود تنگستن با قوس گاز محافظ استفاده می‌شود. اینورترهای جوشکاری تیگ برای جوشکاری فلزات فولادی و غیرآهنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینورتر جوشکاری تیگ برای کاربردهای دقیق و حرفه‌ای مناسب هستند.

اینورترهای جوشکاری میگ (MIG): اینورترهای جوشکاری میگ از یک سیم جوش برای جوشکاری استفاده می‌کنند که به صورت خودکار تغذیه می‌شود. این دستگاه‌ها برای جوشکاری صنعتی و ساخت و ساز کاربرد دارند.

اینورترهای جوشکاری (MMA): این نوع از اینورترها برای جوشکاری الکترودهای پوشیده و غیرپوشیده (MMA) استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها به دلیل قابلیت استفاده در شرایط دشوار و محیط‌های بیرونی مورد توجه قرار می‌گیرند.

اینورتر های سلولزی: به اینورتر هایی که با کمک آنها می توان الکترود سلولوزی را ذوب نمود اصطلاحا اینورتر های سلولوزی گفته می شود. یک فرآیند مخصوص برای جوشکاری است، که در آن از الکترودی به نام "الکترود سلولزی" استفاده می‌شود. این الکترود مخصوص دارای پوششی از مواد سلولزی است که با گرمای ایجاد شده توسط قوس الکتریکی، گازهای جوشکاری ایجاد می‌کند.

راهنمای خرید بهترین اینورتر جوشکاری

برای خرید بهترین اینورتر جوشکاری (دستگاه جوش) الکترود (اینورتر) برای استفاده خانگی، نکات زیر را در نظر بگیرید:

نوع جوش الکترود:

از آنجایی که می‌خواهید در کارهای خانگی از جوش الکترود (MMA) استفاده کنید، دستگاهی با حالت جوش MMA موردنظر است. این نوع جوش از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نوع‌ها برای کارهای خانگی است.

چرخه کاری:

چرخه کاری به میزان کارکرد دستگاه نسبت به زمان استراحت اشاره دارد. برای کارهای خانگی، دستگاه با چرخه کاری بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کافی است. اگر چرخه کاری بیشتر باشد، همچنان مشکلی ایجاد نمی‌شود.

نمایشگر دیجیتال:

اطمینان حاصل کنید که دستگاه جوش دارای نمایشگر دیجیتال است. این ویژگی به شما کمک می‌کند که با دقت بیشتری کار خود را انجام دهید و تنظیمات دستگاه را به‌راحتی اعمال و مشاهده کنید.

ولوم‌های دستگاه:

بهتر است دستگاه جوش شما دارای ولوم‌های ARC FORCE (تنظیم قوس) و ARC CURRENT (تنظیم جریان) باشد. این ولوم‌ها به شما امکان تنظیم دقیق‌تر قدرت جوش را می‌دهند.

سیستم تهویه هوا:

دستگاه‌های جوش ممکن است دارای یک یا دو فن باشند. برای کارهای خانگی، دستگاه‌های جوش با یک فن نیز کافی هستند، اما اگر دستگاه دو فن دارد، هیچ مشکلی ندارد. همچنین، هیت‌سینک‌ها نیز تأثیرگذار هستند و بهتر است به آن‌ها توجه کنید.

رنج آمپر دستگاه:

برای کارهای خانگی، دستگاه با رنج آمپر ۲۰۰ بسیار مناسب است و برای سایر کارها رنچ آمپر های دیگر نیاز است.

از دیگر ویژگی هایی که باید در خرید یک اینورتر پرفروش به آن توجه داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

الکترودهای قابل جوشکاری

وزن و ابعاد دستگاه

لوازم جانبی

پرفروش ترین اینورتر جوشکاری

حال که با راهنمای خرید یک اینورتر جوشکاری آشنا شدید به سراغ معرفی پرفروش ترین اینورتر های جوشکاری آروا می رویم.

اینورتر ۲۱۷۰ و اینورتر ۲۱۷۲:

پرفروش ترین اینورتر جوشکاری در بازار ایران (معرفی ۳ مدل)

 این دستگاه جوش ها ۲۰۰ آمپر واقعی هستند که انواع الکترود به غیر از سلولزی را جوشکاری می کنند. قطر الکترود های مناسب برای جوشکاری توسط دستگاه جوش اینورتر ۲۱۷۰ و اینورتر جوشکاری ۲۱۷۲ مقدار ۲.۵ تا ۳.۲ و ۴ و ۵ است علاوه بر این  دارای جوشکاری تیگ و معمولی به همراه کلید  vrd  می باشند و امکان تنظیم جریان توسط ولوم مخصوص وجود دارد.

اینورتر جوشکاری ۲۱۰۳:

پرفروش ترین اینورتر جوشکاری در بازار ایران (معرفی ۳ مدل)

 با توجه به مشخصات ذکر شده برای این اینورتر جوشکاری ۲۱۰۳ با صفحه نمایش دیجیتال ۲۰۰ آمپر واقعی را نشان می دهد و تا الکترود ۴ را به صورت دائم و الکترود ۵ را به صورت مقطعی جوشکاری می کند. راندمان و ضریب توان آن بالای ۷۰ درصد  است و توسط ولوم های به کار برده شده می توان جریان و قوس را کنترل کرد.

خرید و قیمت دستگاه جوش های آروا

شما برای اطلاع از قیمت اینورتر های جوشکاری آروا می توانید با شرکت آروا تماس بگیرید و برای خرید اینورتر های جوشکاری آروا با بهترین قیمت با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید