در گذشته، سفید کردن دندان ها به عنوان یکی از درمان های گران قیمت دندانپزشکی بود که فقط افراد ثروتمند می توانستند از پس آن برآیند. از طریق پیشرفت های اخیر، سفید کردن در حال حاضر یک روش مقرون به صرفه و رایج است که مزایای قابل توجهی را به همراه دارد.

روش های سفید کردن دندان ها

دندان های سفید می توانند لبخند و ظاهر شما را بهبود بخشند، بنابراین جای تعجب نیست که سفید کردن دندان یکی از محبوب ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی است. تغییر رنگ دندان ها می تواند به دلیل ایجاد لکه های سطحی ناشی از استفاده از محصولات تنباکو و مصرف برخی غذاها یا نوشیدنی ها و ... باشد. روش های سفید کردن دندان به همه این فرصت را می دهد که از لبخندی درخشان لذت ببرند.

از جمله روش های سفید کردن کردن دندان ها می توان به بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان و لمینت دندان اشاره کرد اما همه درمان ها برای همه افراد مناسب نیستند.

روش های سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی

سفید کردن دندان نوعی خدمات دندانپزشکی است و فقط باید توسط یک دندانپزشک یا یک متخصص دندانپزشکی انجام شود. از جمله روش های سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی بلیچینگ دندان، لمینت دندان و کامپوزیت دندان است.

البته شما می توانید کیت های سفید کننده دندان های خانگی را تهیه کنید، اما ممکن است خطراتی نیز به همراه داشته باشد.

سفید کردن در کلینیک دندانپزشکی سریع ترین راه برای درخشان کردن دندان ها است. درمان حرفه ای بیش از گزینه های دیگر هزینه دارد، اما نتایج چشمگیر آن معمولا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین روش های سفید کردن دندان است که با کمترین ریسک و خطر لکه ها و تغییر رنگ دندان ها را از بین می برد. ماده اصلی سفید کننده دندان در این روش پراکسید هیدروژن است و باعث از بین رفتن رنگدانه های رسوب شده در سطح دندان ها و قسمت های زیرین مینا می شود و منجر به روشن شدن و سفیدتر شدن دندان ها می شود. دو روش بلیچینگ دندان وجود دارد که شامل بلیچینگ دندان در خانه و مطب است.

بلیچینگ دندان در خانه باید زیر نظر دندانپزشک و توسط بیمار انجام شود. در این روش دندانپزشک قالب هایی مختص شما می دهد که می توانید ژل های سفید کننده را در این قالب ها قرار دهید و بر روی دندان های خود قرار دهید. در صورت استفاده از این قالب ها طبق دستورالعمل دندانپزشک پس از گذشت چند هفته دندان های شما سفیدتر از قبل خواهد شد.

روش دوم بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی است که از روش قبلی سریع تر و تاثیرگذارتر است. در این روش دندانپزشک به کمک ژل های مخصوص و لیزری که به دندان ها تابانده می شود باعث سفید شدن دندان ها در یک جلسه می شود.

روش های سفید کردن دندان ها

لمینت دندان

لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی دندانپزشکی است که پوسته نازکی مخصوصی هستند که باعث ترمیم دندان از لحاظ ظاهری مانند تغییر رنگ، سایز و فرم دندان ها می شود. لمینت دندان بلیچینگ دند دو نوع دارد که شامل لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی است.

لمینت کامپوزیتی همان کامپوزیت دندان است که در یک جلسه و مستقیما روی دندان ها انجام می شود و نیازی به ساخت در لابراتوار ندارد. در این روش خمیر کامپوزیت همرنگ دندان ها روی دندان ها مالیده می شود و با اشعه مخصوصی بر روی دندان ها سفت می شوند.

لمینت سرامیکی یک پوسته نازک از جنس پرسلین است که به آن در اصطلاح عامیانه لمینت دندان گفته می شود و در لابراتوار ساخته می شود. برای نصب این نوع لمینت باید دندان ها کمی تراشیده شوند و از آن قالب گیری شود تا لمینت دندان ساخته شود.

از جمله تفاوت های ونیرهای کامپوزیتی و سرامیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه ونیرهای سرامیکی (لمینت دندان) بیشتر از ونیرهای کامپوزیتی است.
  • میزان ماندگاری لمینت دندان بیشتر از کامپوزیت دندان است.
  • لمینت دندان یک درمان برگشت ناپذیر است که در صورتی که کامپوزیت دندان این گونه نیست.

روش های سفید کردن دندان ها

کامپوزیت دندان

در صورتی که میزان تغییر رنگ دندان ها شدید باشد ممکن است روش هایی مثل بلیچینگ موثر نباشند و در این شرایط نیاز است که با روش هایی مثل کامپوزیت یا لمینت، دندان ها سفید شوند.

کامپوزیت دندان یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی است که به منظور ترمیم دندان، اصلاح تغییر سایز و فرم و رنگ دندان ها استفاده می شود. کامپوزیت دندان یک ماده خمیری شکل از جنس رزین است که بر روی دندان ها فرم داده شده به و به کمک اشعه با نور آبی به دندان ها چسبیده می شوند.

روش های سفید کردن دندان ها

فواید سفید کردن دندان ها چیست؟

در گذشته، سفید کردن دندان ها به عنوان یکی از درمان های گران قیمت دندانپزشکی بود که فقط افراد ثروتمند می توانستند از پس آن برآیند. از طریق پیشرفت های اخیر، سفید کردن در حال حاضر یک روش مقرون به صرفه و رایج است که مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. این مزایا بر زندگی حرفه ‌ای، شخصی و اجتماعی افرادی که از روش سفید کردن دندان ‌ها استفاده می کنند، تأثیر می گذارد.

از نظر اجتماعی، داشتن یک لبخند عالی راهی عالی برای به دست آوردن اعتماد به نفس است. یک لبخند مطمئن به شما این فرصت را می دهد که از یک زندگی اجتماعی سالم و رضایت بخش لذت ببرید.

کلام آخر

ما در اینجا به معرفی روش های سفید کردن دندان ها که شامل بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان و لمینت دندان است پرداختیم. دندانپزشکان در مرحله اول بلیچینگ دندان را برای سفید کردن دندان ها انتخاب می کنند اما در صورتی که میزان تغییر رنگ دندان ها شدید باشد و یا اینکه دندان های کج یا بدم فرمی داشته باشید دندانپزشک روش هایی مثل لمینت یا کامپوزیت دندان را پیشنهاد می کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید