برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که پس از گذراندن هفته گذشته که نیمه‌تعطیل بود انتظارها بر افزایش ارزش معاملات است.

پیش بینی بورس برای فردا شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، دادوستدهای بورس در روز پایانی هفته در حالی به کار خود خاتمه داد که اهالی بازار سرمایه پس از رشد شاخص کل در روز سه‌شنبه، شاهد نزول اندک این نماگر بودند. چرا که برآیند معاملات بورس چهارشنبه سبب شد تا نماگر اصلی بازار سهام حدود هزار و ۱۰۰ واحد معادل ۰.۰۵ درصد افت کند و به ارتفاع دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحد برگردد.

با وجود اینکه شاخص هم‌وزن طی معاملات چهارشنبه نزول نداشت اما با رشد اندک ۰.۰۳ درصدی، نوسان بزرگی را هم روی تابلو به ثبت نرساند!

بورس تهران زیر ذره بین آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز معاملاتی پایانی هفته را ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ارزش معاملات را هفت هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

علاوه بر اینکه ارزش معاملات خرد همچنان ارقام پایینی را ثبت می‌کند، بازار سهام نیز همچنان شاهد خروج پول حقیقی است. به طوری که در جریان معاملات، حدود ۲۱۹ میلیارد تومان پول دیگر از بورس خارج شد.

آسمان آبی گروه بانکی

با نزدیک شدن به یک‌سوم پایانی خردادماه، سرعت انتشار گزارش‌های فصلی و ماهانه شرکت‌ها در سامانه کدال افزایش می‌یابد. در این بین، بانک شهر به‌عنوان اولین بانک، صورت‌های مالی تلفیقی خود را منتشر کرد که به زعم کارشناسان عملکرد مناسب و فراتر از حد انتظاری را به ثبت رسانده است.

این بانک که در صورت مالی گذشته به ازای هر سهم ۸۹۷ ریال زیان ساخته بود، به سود ۵۳۴۷ ریالی به ازای هر سهم رسید. همچنین شایان ذکر است عرضه اولیه بانک شهر با نماد «وبشهر» در هفته آتی رقم خواهد خورد.

از سویی پس از اتفاقات هفته‌های گذشته در فضای دیپلماتیک ایران، گمانه‌زنی‌ها در خصوص احیای توافق برجام میان ایران و غرب افزایش یافته است. از تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک تا سفر سلطان عمان به تهران، نشانه‌ها حاکی از آن است که گزینه احیای برجام و توافق میان طرفین، بار دیگر روی میز سیاست‌گذاران غربی و داخلی قرار گرفته است.

در گزارش‌های پیشین به طور تخصصی بررسی شد که احیای برجام و حرکت کشور به سوی توافق چطور باعث تحولات مثبت صنعت بانکداری خواهد شد. بر همین اساس و گزارش‌های خوب گروه بانکی، انتظار می‌رود در روزهای معاملاتی پیش رو، سنتیمنت کلی بانک‌ها و موسسات مالی مثبت باشد.

پیش بینی بورس شنبه

فرا رسیدن تابستان برای همه خبر خوبی است غیر از دولت. برای دولت، تابستان به معنای سر رسید ۶۴ هزار میلیارد تومانی اوراق دولتی است. سررسید اوراق به معنی آن است که بایستی به دارندگان، به میزان اوراق آن‌ها پول پرداخت شود.

انتشار اوراق و استقراض از بانک‌ها دو راه دولت برای گذراندن تابستان سخت است. چرا که به طور کلی تصور منبع درآمدی جدیدی برای دولت در مدت کوتاه باقیمانده بعید است. استقراض پول از بانک‌ها، در نهایت با توجه به تنگنای اقتصادی کشور، منجر به رشد پول پرقدرت خواهد شد که در ادامه سطح بالاتر تورم و به دنبال آن، رشد نرخ ارز را در پی خواهد داشت و منجر به افزایش تورم انتظاری خواهد شد.

بازار سرمایه در این حین، برای سرمایه‎‌گذاران به عنوان مقصدی برای حفظ ارزش پول شناخته می‌شود. چرا که به طور معمول بازار سرمایه نیز مانند سایر بازارهای دارایی همگام با تورم رشد خواهد کرد.

در رابطه با پیش بینی بورس شنبه و به طور کلی هفته جاری باید گفت، پس از گذراندن هفته گذشته که نیمه‌تعطیل بود انتظارها بر افزایش ارزش معاملات است. در هفته گذشته، ارزش معاملات با ثبت میانگین ۶ تا هفت هزار میلیاردی، کمترین میانگین خود در ۸ ماه گذشته را ثبت کرد.

از سویی با افزایش ارزش معاملات، پویایی بازار افزایش می‌یابد و با دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران تازه‌نفس به بازار، می‌توان شانس بالاتری برای اتمام روند اصلاحی و بازگشت به روند صعودی در نظر گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید