برای داشتن بدنی سالم یکسری خوراکی به رژیم غذایی خود اضافه کنید و به طور روزانه آنها را مصرف کنید.

این خوراکی ها را هر روز بخورید

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، آنچه که هر روز می‌خورید می‌تواند تأثیر بسزایی بر سلامت جسمی و روحی شما داشته باشد؛ اغلب افراد برای حفظ سلامتی یا پیشگیری از اضافه وزن تمایل دارند که یکسری از خوراکی‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنند، اما یک راه مؤثرتر برای نزدیک شدن به این هدف این است که به جای حذف مواد غذایی، یکسری خوراکی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنند و به طور روزانه آنها را مصرف کنند.

واضح است که رژیم غذایی تأثیر چشمگیری بر سلامت ما دارد. معمولاً همه ما می‌دانیم که کدام خوراکی‌ها سالم و مفید هستند، اما شاید به خوبی ندانیم که کدام خوراکی‌ها را به منظور ارتقای سلامت لازم است هر روز مصرف کنیم. سبزیجات و گیاهان منابع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی گیاهی و فیبر هستند و تنوع مصرف سبزیجات و گیاهان به اندازه مقدار مصرف آنها مهم است.

در ادامه به ۷ مورد از خوراکی‌های مغذی که منبع گیاهی دارند، اشاره شده که در دسترس هستند و نیاز است آنها را در برنامه غذایی روزانه بگنجانیم.

۱) کلم پیچ

این سبزی سرشار از مواد مغذی از جمله کلسیم و ویتامین K است. این دو ماده برای حفظ و داشتن استخوان‌های مستحکم و قوی ضروری هستند. همچنین مصرف کلم پیچ برای افرادی که مبتلا به یبوست هستند، بسیار مهم است. این ماده غذایی سرشار از فیبر است و باعث کاهش علائم یبوست، التهاب، گرفتگی عضلات شکم و اسهال می‌شود.

۲) گردو

گردو چربی بالایی دارد، اما خوشبختانه این چربی، نوعی اسید چرب امگا ۳ است. این اسیدهای چرب برای سلامت و رشد سلول‌های جدید مغزی بسیار مفیدند و سبب تقویت حافظه و بهبود تمرکز می‌شوند.

این هفت خوراکی را باید هر روز مصرف کنید

۳) اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین K، کلسیم و ویتامین C است. هم‌چنین اسفناج به دلیل داشتن نیترات می‌تواند اثرات مفیدی بر سلامت قلب نیز داشته باشد. نیترات برای افراد مبتلا به فشار خون مفید است، زیرا به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند. یک مطالعه بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان داد مصرف یک وعده غذایی غنی از نیترات، مثل اسفناج، به اتساع عروق خونی و کاهش فشار خون در کوتاه‌مدت کمک می‌کند.

این هفت خوراکی را باید هر روز مصرف کنید

۴) زنجبیل

زنجبیل برای تهوع، بهبود فرایند هضم و مبارزه با التهاب معجزه می‌کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که زنجبیل به کاهش گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین A۱c در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

این هفت خوراکی را باید هر روز مصرف کنید

۵) کلم بروکلی

بروکلی یک گیاه مقوی است و فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد. کلم بروکلی سرشار از یک ترکیب گیاهی قوی به نام سولفورافان است که در کاهش التهاب نقش دارد، از DNA محافظت می‌کند و حتی ممکن است رشد تومورهای سرطانی را کند کند. هرچند که بروکلی به تنهایی نمی‌تواند از سرطان پیشگیری کرده یا آن را درمان کند، اما مصرف روزانه آن اثرات محافظتی بسیاری در این زمینه دارد.

این هفت خوراکی را باید هر روز مصرف کنید

۶) کلم بروکسل

کلم بروکسل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین A، ویتامین C، لوتئین و زیکسانتین است و می‌تواند بیماری‌های چشمی را کاهش دهد. یک بشقاب کلم بروکسل، ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به ویتامین C و ویتامین K را تأمین می‌کند. هم‌چنین این گیاه به جلوگیری از لخته شدن خون و داشتن استخوان‌های مستحکم کمک می‌کند.

این هفت خوراکی را باید هر روز مصرف کنید

۷) زیتون

زیتون‌ منبع غنی ویتامین‌های A و E است و از شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این ماده‌ی غذایی هم‌چنین سرشار از فلاونوئید است که خواص ضدالتهابی دارد و به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند.

علاوه بر این، روغن زیتون هم نه‌تنها جزو چربی‌های سالم است، بلکه تحقیقات جدید نشان می‌دهد روغن زیتون می‌تواند در کاهش زوال شناختی نقش داشته باشد. زمانی که روغن زیتون در کنار دیگر مواد غذایی کم‌چرب مصرف شود، بروز بیماری‌ها و حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

این هفت خوراکی را باید هر روز مصرف کنید

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید