جو بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی با ریشی سوناک گفت: ارائه حمایت‌های مورد نیاز اوکراین در میدان نبرد و کمک به آنها برای تقویت ارتش این کشور ادامه دارد.

بایدن: اوکراینی ها را برای ضد حمله علیه روسیه آماده می کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این نشست خبری با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس گفت: اجازه دهید با پاسخ دادن به این سوال شروع کنم. اول از همه، اوکراینی‌ها باید در مورد عملیات نظامی صحبت کنند. من از اینجا این کار را انجام نخواهم داد. ما هر کاری که می‌توانستیم به صورت جمعی، به صورت فردی در ایالات متحده، انجام داده‌ایم تا آنها را برای این ضد حمله علیه روسیه آماده کنیم.

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا کمک نظامی به کی‌یف با توجه به ضد حمله آغاز شده توسط اوکراین ادامه خواهد یافت، گفت: حمایت ادامه خواهد یافت.

بایدن همچنین افزود: در ارتباط با وضعیت موجود در اوکراین باید گفت که ما در گفت‌وگوها با اوکراین‌ها خوشبین هستیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا و متحدانش مایل به تامین کمک برای کی‌یف در تضمین امنیتی طولانی مدت هستند، ادامه داد: ما در حال پیشبرد این هدف با ارائه حمایت‌های مورد نیاز اوکراین در میدان نبرد و کمک به آنها برای تقویت ارتش این کشور در طولانی مدت هستیم.

در این میان وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که از چهارم ژوئن سال جاری میلادی نیروهای اوکراینی تلاش‌هایی ناموفق برای پیشروی داشته و خسارات و تلفات زیادی را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید