وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «فیصل بن فرحان ادعاهای بی‌اساس علیه ایران تکرار کرد.

 تکرار ادعاهای بی‌اساس بلینکن علیه ایران

به گزارش سلام نو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود به لفاظی علیه ایران پرداخت.

بلینکن در این نشست خبری گفت: ایران برای بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه تلاش می‌کند. ما با کشورهای منطقه برای مقابله با رویکرد بی ثبات کننده ایران همکاری می‌کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: خطر داعش با وجود خسارت‌ها و تلفات سنگین وارد شده بر این گروه، همچنان وجود دارد و اعضای داعش به مناطق دیگر از جمله آفریقا نقل مکان کرده‌اند. همه کشورها باید اتباع داعشی خود را تحویل بگیرند.

وی به تحولات یمن هم اشاره کرد و افزود: با عربستان و سایر شرکا برای تقویت آتش‌بس در یمن که از ۱۴ ماه پیش تا کنون برقرار است، هماهنگی می‌کنیم. ما با عربستان از نزدیک برای بررسی اوضاع یمن همکاری می‌کنیم و هدفمان برقراری آتش‌بس دائمی و آغاز روند سیاسی فراگیر در این کشور است.

بلینکن به موضوع سودان هم پرداخت و تصریح کرد: عربستان تلاش‌ها برای برای برقراری ثبات و آتش بس در سودان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به تحولات فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد: آمریکا در گسترش روند عادی سازی روابط با اسرائیل نقش اساسی ایفا خواهد کرد. ما برای ادغام اسرائیل در خاورمیانه تلاش می‌کنیم و برای تثبیت توافقات موجود بین کشورهای منطقه و تل آویو کار کرده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست خبری بار دیگر به موضع‌گیری علیه سوریه پرداخت و گفت: در حال حاضر روابط خود را با دمشق عادی سازی نخواهیم کرد و همچنان معتقدیم سوریه در شرایط کنونی مستحق بازگشت به اتحادیه عرب نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید