اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد مردم تهران امروز منتظر طوفان لحظه ای باشند.

تهران به حالت آماده باش درامد / هشدار هواشناسی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران کاهش دما تا فردا (۱۸ خردادماه) و احتمال توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران تا پایان هفته به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با تداوم ناپایداری‌های همرفتی، آسمان نیمه ابری تا ابری به‌ویژه ارتفاعات استان، افزایش ابر، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق در برخی نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت وزش باد شدید گاهی خیلی شدید در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا به‌خصوص در مناطق مرکزی غربی و جنوبی استان گاهی تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

تا روز پنج شنبه (۱۸ خردادماه) روند کاهش نسبی دما و از روز جمعه (۱۹ خردادماه) افزایش تدریجی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

برای روز پنجشنبه با تقویت ناپایداری‌های محلی افزایش میزان و شدت بارش‌ها به‌ویژه در سمت شرق استان با احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و افزایش سرعت وزش باد با احتمال توفان لحظه‌ای در غرب و مرکز استان دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا ( ۱۸ خردادماه) نیمه ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و گاهی خیزش گردوخاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و طی ‌ پس فردا ( ۱۹ خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید