ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه این کمیسیون با پیشنهاد مندرج در لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی‌بر لحاظ میانگین ۵ سال آخر برای تعیین حقوق بازنشستگان مخالف است تاکیدکرد که ما قطعا این نوع محاسبه را اصلاح خواهیم کرد.

سورپرایز شبانه برای بازنشسته ها | طرح جدید دولت برای تعیین حقوق بازنشستگان
به گزارش سلام نو؛ ولی اسماعیلی ، در واکنش به نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه، گفت: ما بعد از اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس اعلام وصول شود قطعا به این حوزه ورود کرده و در خصوص مباحثی که ارتباط مستقیم با کمیسیون اجتماعی دارد اظهار نظر تخصصی خواهیم کرد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مورد نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان با پیشنهاد لحاظ میانگین ۵ سال آخر به دلیل تبعات اجتماعی که خواهد داشت قطعا موافقت نخواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما سعی می‌کنیم در مورد این مباحث با یک روند پلکانی در عرض ۵ سال انجام دهیم که هم بتوانیم به توانمندی صندوق کمک کرده باشیم هم تبعات اجتماعی ۳ یا ۵ سال که در لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح شده را هم مدنظرداشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازنشستگان اطمینان داشته باشند که ما نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی را در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اصلاح خواهیم کرد.

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم مغایر با قانون‌اساسی و وعده‌های رییس‌جمهور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه از دولت آقای رییسی که قرار بود بر اساس نگاه عدالت‌محور حرکت کند حرف‌های غیرکارشناسی بیرون می‌آید، نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه را مغایر با قانون اساسی و شعارهای رییس‌جمهور در حوزه اجتماعی دانست.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه، گفت: ما نسبت به این موضوع معترض هستیم چرا که توقع نمی‌رفت، از دولت آقای رییسی که قرار بود بر اساس نگاه عدالت‌محور در این حوزه گام بردارد حرف‌های غیر کارشناسی بیرون بیاید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا این نحوه محاسبه اصلا پذیرفتنی نیست بعد از اینکه ۴۰ یا ۳۰ سال ملاک محاسبه حقوق بازنشستگی بود به طور ناگهانی مبنای محاسبه به ۵ سال آخر تغییر پیدا کند بنابراین این موضوع از نظر کمیسیون اجتماعی منتفی خواهد شد.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آنچه مسلم است حوزه کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی بسیار ضعیف است به همین دلیل به دنبال این هستند که مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها که در این مجموعه‌ها وجود دارد را یک شبه با دست در جیب کارگران کردن حل کنند که این مغایر با اصل سوم قانون اساسی و شعارهای آقای رییسی در حوزه اجتماعی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این کمیسیون در برابر هر نوع بی‌عدالتی اجتماعی محکم ایستاده است بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نگاه خود در این حوزه را تغییر دهد در غیر این صورت ما حتما در مباحث مختلف با استفاده از استراتژی‌هایی که نسبت به این وزارتخانه داریم نظر خود را تغییر می‌دهیم در این شرایط طبیعی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخگوی بسیاری از موضوعات در کشور باشد./خانه ملت

کد خبرنگار: ۱۵
۱۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • فرهنگی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 3
    با اجرای قانون دائمی شدن همسان سازی ۹۰ درصدی بازنشستگان کشوری با شاغلان هم طراز تمام محاسبات آسان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید