نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا طی یک سفر از پیش اعلام نشده وارد شهر جده عربستان شد.

سفر ناگهانی مادورو به عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «مادورو» در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» شهر جده مورد استقبال «بدر بن سلطان بن عبدالعزیز» معاون امیر منطقه مکه مکرمه و «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و تعدادی از مقامات محلی قرار گرفت.

سفر رئیس جمهوری کشور نفت خیر ونزوئلا به عربستان یک روز بعد از نشست اوپک پلاس و تصمیم عربستان و دیگر اعضای این کارتل نفتی برای کاهش تولید نفت در سال ۲۰۲۴ ا نجام شده است.

خبرگزاری عربستان (واس) جزئیات بیشتری در مورد سفر مادورو به عربستان فاش نکرد اما مادورو در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: ما در عربستان سعودی هستیم تا به برنامه اقدام بین المللی که برای ما ثمربخش است و موجب پیشرفت در تقویت روابط دوجانبه و برادرانه و احترام بین ونزوئلا و جهان می‌شود، ادامه دهیم.

به گزارش رسانه‌های ونزوئلا، مادورو که به همراه همسرش و وزرای امور خارجه و ارتباطات و دیگر مسئولان این کشور وارد جده شده است با ملک «سلمان» پادشاه و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار خواهد کرد.

تیم مطبوعاتی ریاست جمهوری ونزوئلا در صفحه توییتر خود اعلام کرد که مادورو در چارچوب یک سفر کاری با هدف توسعه اتئلاف‌های سیاسی، دیپلماتیک و انرژی به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده دومین شهر مهم عربستان سعودی وارد شد.

مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه در مراسم تحلیف «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شرکت کرده بود.

عربستان سعودی و ونزوئلا روابط سیاسی و اقتصادی قوی دارند زیرا آن‌ها اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند و در این راستا توافقات سیاسی و اقتصادی زیادی انجام داده‌اند و سفرهای متقابل سطح بالایی بین آن‌ها انجام شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید