سخنگوی وزارت امور خارجه به هشدار جمهوری آذربایجان به اتباع این کشور برای سفر به ایران واکنش نشان داد.

واکنش ایران به هشدار جمهوری آذربایجان: از رژیم صهیونیستی بترسید نه ایران
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به هشدار جمهوری آذربایجان به اتباع این کشور برای سفر به ایران گفت: آنکه باید مردم ‎آذربایجان را از آن ترساند، ‎رژیم صهیونیستی است نه ایران تمدنی و اسلامی.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه اقدامات غیرسازنده و غیردوستانه این کشور در قبال ایران، به اتباع این کشور نسبت به سفر به ایران هشدار داد و از آنها خواست از سفر غیرضروری به ایران خودداری کنند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۵ خرداد ماه به این اقدام جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد و گفت: وزارت خارجه آذربایجان نسبت به سفر شهروندان خود به ‎ایران هشدار داده است! ‌این همان سیاستی است که رئیس‌جمهور رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی اخیرا در سفر به باکو در پیش گرفت.

به گزارش فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این هشدار با اشاره به حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران در ژانویه که با انگیزه شخصی انجام شد، بار دیگر این اقدام را تروریستی خواند و با اشاره به تعطیلی سفارت این کشور در تهران به اتباع این کشور توصیه کرد در صورت سفر به ایران مراقب باشند.

ناصر کنعانی در واکنش به این اقدام جمهوری آذربایجان افزود: آنکه باید مردم ‎آذربایجان را از آن ترساند، ‎رژیم صهیونیستی است نه ایران تمدنی و اسلامی.

کنعانی در توئیتر در این باره نوشت: سیاست ما همچنان لغو روادید و آغوش باز به روی برادران و خواهران آذربایجانی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین یادآور شد: تداوم ‎سیاست همسایگی سرلوحه کار ماست، البته در چارچوب احترام متقابل و رعایت آداب همسایگی.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۸ اردیبهشت ماه نیز ضمن رد اتهامات بی اساس زنجیره‌ای جمهوری آذربایجان علیه ایران، گفت: برخورد با شهروندان خاطی و قانون شکن حق طبیعی همه حکومت‌هاست، اما بازداشت و زندانی کردن بسیاری از شهروندان با ادعای ارتباط با ایران غیر قابل پذیرش است.

کد خبرنگار: ۱۳
۷دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید