مصرف برخی از خوراکی‌ها و مواد غذایی به طور ناشتا و با با شکم خالی خورده شوند برای بدن مناسب نیست.

برای صبحانه هرگز این خوراکی ها را نخورید!

به گزارش سلام نو به نقل از صداوسیما،️ ماست، قهوه و آب پرتقال تازه، اکثر مردم زمانی که به یک صبحانه عالی فکر می‌کنند، این مواد را به یاد می‌آورند. متاسفانه، تنها برخی افراد آگاه هستند که اگر برخی خوراکی‌ها با شکم خالی خورده شوند، خیلی سالم نخواهند بود. با توجه به این موضوع در ادامه از بایدها و نبایدها برای خوردن صبحانه و به صورت ناشتا آگاه می شوید.

نان و شیرینی‌های پفی:
خوراکی‌های حاوی خمیر مایه، لایه پوششی معده را تحریک می‌کنند و ممکن است موجب نفخ شوند.

آبنبات‌ها:
خوردن شکر سطح انسولین را بالا می‌برد، که این موضوع باعث افزایش کار پانکراس درست بعد از بیدار شدن خواهد شد. در نهایت این اتفاق می‌تواند باعث دیابت شود.

ماست و سایر محصولات تخمیری شیر:
اگر ناشتا ماست بخورید، هیدروکلریک اسید در معده ایجاد می‌شود که لاکتیک اسید و باکتری‌های موجود در معده را نابود می‌کند. پس خوردن مقدار زیادی از این محصولات برای صبحانه فواید کمی برای بدن دارد.

گلابی:
فیبر خاص موجود در گلابی به مخاط ظریف موجود در معده خالی آسیب وارد خواهد کرد.

گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی حاوی سطح بالایی از تانیک اسید است که اسیدیته معده را بالا می‌برد و همچنین ممکن است که باعث زخم معده شود.

خیار و سایر سبزیجات سبز:
سبزیجات خام منابع بزرگی از آمینواسیدها هستند. با این حال ممکن است که موجب سوزش سردل، نفخ، و دردهای شکمی شوند، به خصوص زمانی که ناشتا مصرف شوند.

جوانه گندم:
مصرف ۲ قاشق غذاخوری جوانه گندم حدود ۱۵% از میزان توصیه شده ویتامین ای، و ۱۰% از میزان فولیک اسید هر فرد را تامین می‌کند و همچنین روند سیستم گوارش را آرام می‌سازد.

تخم مرغ:
محققان دریافته اند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه میزان مصرف کالری را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

هندوانه:
در صورت نداشتن مشکل گوارشی و بیماری خاص دیگری مصرف هندوانه برای صبحانه میزان مایعات خوبی را برای بدن فراهم می‌کند و همچنین برای سلامتی چشم‌ها و قلب به دلیل دارا بودن سطح بالایی از لیک. پن مفید می‌باشد.

قهوه:
برخی از افراد قهوه را به صورت ناشتا می‌نوشند، اما استفاده از قهوه به صورت ناشتا به علت وجود کافئین در آن برای معده مضر است پس بهتر است ابتدا یک لیوان آب مصرف نمایید.

چای:
چای را یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های جهان است، اما مصرف چای به صورت ناشتا باعث افزایش اسید معده می‌شود و افزایش اسید معده روی دیواره معده تأثیر می‌گذارد و موجب زخم دستگاه گوارش می‌شود.

ضرر چای ناشتا

موز:
اگر موز را ناشتا مصرف کنید، ممکن است که موجب افزایش سریع و زیاد میزان منیزیم در خون شود و این موضوع درنهایت می‌تواند به قلب آسیب وارد کند.

ادویه ها:
غداهای حاوی ادویه می‌توانند موجب آسیب و تحریک مخاط معده و افزایش میزان تولید اسیده معده شوند و این اتفاق می‌تواند موجب بسیاری از مشکلات گوارشی شود.

مرکبات:
مرکبات غنی از اسیدهای میوه‌ای هستند و زمانی که به صورت ناشتا خورده شوند، ممکن است که موجب سوزش سردل شوند و همچنین احتمال ابتلا به گاستریت و زخم معده را بالا خواهند برد.

نوشیدنی‌های گازدار سرد:
مصرف نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه در صبح می‌تواند موجب آسیب به مخاط و کاهش رسیدن خون به معده شود و در نتیجه عمل هضم غذاها را کاهش می‌دهد.

ضرر نوشابه ناشتا

مواد غذایی که مصرف آن‌ها به صورت ناشتا مانعی ندارد
گندم سیاه:
گندم سیاه سیستم گوارشی را به طور آهسته تحریک می‌کند و همچنین منبع خوبی از پروتئین، آهن و ویتامین‌ها می‌باشد.

فرنی ذرت:
مصرف این خوراکی باعث دفع سموم و آهن‌های سنگین از سیستم بدنی می‌شود، عملکرد و تعداد میکروب‌های خوب روده را متعادل می‌سازد و احساس سیری طولانی مدتی به فرد می‌دهد.

جو:
مصرف این خوراکی از لایه پوششی دور معده محافظت می‌کند و از نفوذ هیدروکلورونیک به دیواره معده جلوگیری می‌کند. جو همچنین حاوی فیبر محلول است که موجب کاهش سطح کلسترول خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید