خرید فرش یکی از مهمترین عناصر تزئینی در هر خانه ای است. علاوه بر داشتن فرش با کیفیت می تواند از دوام آن اطمینان حاصل کند، انتخاب فرش مناسب می تواند برای زیبایی فضای خانه و شکل گیری دکوراسیون منزل بسیار موثر باشد.

برای خرید فرش مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروز فرش هایی با طرح و رنگ های مختلف کیفیت و قیمت های مختلف در بازار مشاهده می کنیم و از طرف دیگر تبلیغات گسترده و غالبا اغوا کننده فروشندگان و تولیدکنندگان فرش در تلویزیون، اینترنت و شبکه های اجتماعی و اطراف شهر همراه با ادعاهای ضد و نقیض فروشندگان مختلف زیرا بسیاری از خریداران در انتخاب فرش مناسب گیج و سردرگم هستند.

اگر تصمیم به خرید فرش گرفته اید باید در  برای خرید و انتخاب فرش خوب و مناسب به نکات و عواملی که در ادامه ای مطلب گفته میشود توجه کنید تا بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنید.

انتخاب جنس فرش

فرش‌های ۱۰۰٪ آکریلیک

دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند که در کشور ما این نوع فرش طرفداران بسار بیشتری دارد ولی فرش‌های ابریشم مصنوعی و یا همان پلی استر در حال حاضر به دلیل عدم پرزدهی و شستشوی بسیار آسان و ثبات و درخشندگی بالا در بازارهای جهانی به عنوان بهترین کفپوش مورد توجه قرار گرفته اند.

فرش‌های پلی‌پروپلین

سی درصد از بازار فرش، به فرش‌هایی اختصاص دارد که با نخ از جنس پلی‌پروپلین که با نام الفین (Olefin) هم معروف است، تولید شده‌اند. این نوع فرش در برابر رطوبت و کپک، بسیار مقاوم است و مناسب خانه‌هایی است که در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند.

فرش‌های پلی‌استر

الیاف پلی‌استر، به دلیل ظاهر براق و درخشنده‌ای که دارند، یکی از محبوب‌ترین نخ‌ها برای بافت فرش‌اند. در واقع با وجود این نوع الیاف، می‌توان فرش‌های رنگی متنوعی تولید کرد. یکی دیگر از دلایلی که فرش‌های پلی‌استر را محبوب کرده است، ضدلک بودن آنهاست. الیاف پلی‌استر، دارای سلول‌های بسته هستند. یعنی هیچ منفذی ندارند که لکه‌ها به آنها نفوذ کرده و درون فرش باقی بمانند.

نکات طلایی انتخاب و خرید فرش

انتخاب فرش مناسب

اولین قدم انتخاب فرش مناسب برای اتاق یا پذیرایی است بدین معنی که  فرشی که به داخل یک اتاق نشیمن شلوغ یا یک اتاق غذاخوری شلوغ پهن می شود باید طول عمر بالایی داشته باشد و مقاوم در برابر گرد و غبار انتخاب شود، اما برای فضایی مانند اتاق خواب که محلی برای استراحت است. و رفته و آمد در آن کم است می توانید از فرشی با جنسیت ملایم و طیف وسیعی از رنگ های روشن استفاده کنید. با این نوع فرش فضای اتاق نرم و لطیف می شود. استفاده از طرح فرش هر چند سلیقه ای است اما باید با دکوراسیون منزل هارمونی داشته باشد.استفاده از طرح های مختلف با خرید فرش مدرن یا خرید فرش محتشم باید متناسب رنگ و چیدمان منزل باشد.

سبک زندگی

بهتر است در صورت داشتن فرزند یا حیوانات خانگی، به سبک زندگی خود توجه ویژه ای داشته باشید، یا اگر اعضای خانواده شما ورزشکار هستند، بهتر است از طرح ها و نقشه هایی استفاده کنید که تیره و شلوغ باشد و کثیفی را کمتر نشان بدهد.

رنگ فرش ماشینی

اگر فضای کمی در خانه دارید و می خواهید بزرگتر به نظر برسید، بهتر است از فرش های ماشینی که دارای رنگ های روشن هستند استفاده کنید. اگر فضای خانه شما بسیار بزرگ و غیر مبله به نظر می رسد ، بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که رنگ تیره دارند.

توصیه و سخن پایانی

انتخاب فرش مناسب با تمام آگاهی ها و اطلاعات باز هم کار دشواری است پس بهتر از از مکانی فرش تهیه شود که اعتبار آن خیال خریدار را به نوعی راحت کند. فروشگاه فرش امیرکبیر با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که فرش امیرکبیر از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. فرش امیرکبیر ، پس از آغاز فعالیت، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان فراهم کرده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید