به نظر می رسد یک شرکت وارد کننده دو محصول بنز را به زودی وارد ایران می کند.

آغاز واردات مرسدس بنز به ایران + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از تکراتو ، خبرها بیانگر انجام اقدامات لازم از سوی یکی از شرکت‌های واردکننده در جهت اجرای فرایند ثبت سفارش دو محصول از برند مرسدس بنز بوده و این دو خودرو به‌زودی روانه بازار ایران خواهند شد. یکی از این دو خودرو مرسدس بنز C200 2023 است، اما تاکنون جزئیاتی از خودرو دوم اعلام نشده است.

در ادامه با قابلیت‌های این خودرو وارداتی جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

در طراحی نمای داخلی نسل جدید مرسدس بنز C200 از کلاس S الهام گرفته شده است. زمان ورود به کابین این خودرو یک نمایشگر بزرگ 11.9 اینچی و یک نمایشگر 12.3 اینچی در برابر راننده توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این نمایشگرها از جدیدترین مدل از سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX و دستیار صوتی مرسدس استفاده می‌کنند. طراحی داشبورد و اینکه نمایشگر مرکزی 6 درجه به سوی راننده زاویه داشته که از تفاوت‌های اصلی این خودرو با S کلاس به حساب می‌آید.

واردات مرسدس بنز C200 به ایران تایید شد

مرسدس بنز C200 با موتور 2 لیتری توربوشارژ در سامانه‌های گمرکی به ثبت رسیده و با همین مشخصات به بازار ورود پیدا خواهد کرد. تازه‌ترین نسل این خودرو در نمای جلو از عناصر طراحی E کلاس و مدل‌های کوچک‌تر CLA و A کلاس استفاده خواهد کرد. در قسمت عقب این خودرو هم عناصر طراحی سری S کلاس دیده می‌شود. به‌صورت کلی C کلاس در طول تاریخ خود هویت مستقلی از نظر طراحی نداشته و همواره براساس E کلاس و S کلاس توسعه یافته است.

واردات مرسدس بنز C200 به ایران تایید شد

طول این سدان پرچمدار مرسدس 468 سانتی‌متر، عرض آن 186 سانتی‌متر و ارتفاع آن 174.7 سانتی‌متر بوده که نسبت به قبل طول آن 6.35 میلی‌متر و عرض آن هم 1 سانتی‌متر افزایش یافته است. همچنین فاصله محوری آن هم 2.54 سانتی‌متر بزرگتر شده و درحال‌حاضر 2 سانتی‌متر برای سرنشینان عقب فضای پای بیشتری را ارائه خواهد کرد. البته طراحان 1 سانتی‌متر ارتفاع آن را کاهش دادند. لازم به ذکر است که حجم صندوق بار این خودرو هم بدون تغییر همان 507 لیتر خواهد بود.

نگاهی به خط تولید مرسدس بنز ایران خودرو + تصاویر

خط تولید مرسدس بنز ایران خودرو در سال 1385

به گزارش رکنا به نقل از اسب بخار، در سال ۱۳۸۱ مذاکرات ایران خودرو و بنز آلمان به نتایج خوبی رسید و در نهایت در سال ۱۳۸۵، بنز کلاس E اتاق W211 در کارخانه ای به نام “تاپ خودرو” به عنوان زیر مجموعه ایران خودرو به مرحله مونتاژ رسید. در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل می داد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش SKD، بنز E کلاس را به بازار عرضه می کردند. سخت گیری های شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس Eهای ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونه های وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار کشور به دست آورند.

خط تولید مرسدس بنز ایران خودرو در سال 1385

اما با آغاز دور قبلی تحریم ها، شاهد بودیم که بنز دیگر قطعات W211 را به ایران خودرو و تاپ خودرو جهت تولید تحویل نداد و در نهایت خط تولید مرسدس بنزهای کلاس E در ایران متوقف شد. با گذشت چند سال از عدم تولید خودروهای سواری بنز در ایران، با امضای برجام مذاکرات مجدد ایران خودرو با شریک آلمانی اش از سر گرفته شد و نتایج مثبتی را در پی داشت. یکی از این نتایج مثبت، ارتقای بحث خدمات پس از فروش بنزهای سواری در ایران توسط شرکت ستاره ایران بود. این شرکت نیز زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو است و در سال های مختلف مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش بنزهای سواری را بر عهده داشته است.

بالاخره پاییز ۱۳۹۶ فرا رسید و دومین نمایشگاه خودروی تهران با حضور مرسدس بنز و ستاره ایران برگزار شد و E200 اتاق W213 به صورت رسمی به بازار کشور معرفی گردید. البته که برای اولین بار، این خودرو توسط نمایندگی شیراز شرکت ستاره ایران در نمایشگاه خودرو شیراز ۹۶ رونمایی شد.

خط تولید مرسدس بنز ایران خودرو در سال 1385

ماه بعد، مدیر عامل شرکت ستاره ایران برای اولین بار اعلام کرد که تولید بنزهای سواری مجددا در ایران خودرو از سر گرفته می شود و خرداد ۹۷، مونتاژ خودروهای لوکس این نشان آلمانی در کشور آغاز خواهد شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، قرار بود تا در سال 97  بعد از واردات محدود E200 اتاق W213، مونتاژ SKD این سدان لوکس در ایران خودرو آغاز شود. سپس مرسدس بنز C180، CLA180، A200 و GLA200 به صورت وارداتی توسط ستاره ایران عرضه شوند و بعد از مدت کوتاهی آن ها هم در کنار E200 در کارخانه تاپ خودرو و ایران خودرو مونتاژ شوند.

اما با خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم های ظالمانه علیه ایران، بنز هم برنامه های خود را در ایران متوقف کرد و هیچگاه ایران خودرو، تولید مرسدس بنز سواری جدیدی را به خود ندید.

خط تولید مرسدس بنز ایران خودرو در سال 1385

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید