قیمت سکه امامی با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان رسید و هر گرم طلا با قیمت دو میلیون و ۴۹۲ هزار تومان معامله شد.

ریزش بی سابقه قیمت سکه و طلا / سکه ۲۶ میلیونی شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز امروز قیمت طلا و سکه با شیب نزولی آغاز به کار کرد. این در حالی است که انس جهانی طلا شب گذشته با روند افزایشی همراه شد و در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با قیمت ۱۹۶۳ دلار معامله می‌شود.

قیمت دلار نیز با کاهش نزدیک به هزار تومانی یک کانال سقوط کرد. قیمت طلا و سکه نیز به دنبال روند نزولی دلار در فاز کاهشی قرار گرفت.

در هفته‌های اخیر قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با دلار نشان داده است. معامله‌گران، بازار فلز زرد را چشم‌انتظار روندهای افزایشی برای قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند تا دلار در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار نگیرد بازار فلز زرد شانسی برای صعود ندارد.

علاوه بر کاهش قیمت دلار، معامله‌گران بازار طلا نیز به جهت ریزش‌های مکرر قیمت طی روزهای گذشته در این بازار ترجیح می‌دهند از رکب بازارساز در امان بمانند و فعلا دست به معامله نزنند.

تبلیغات توسط تجارت‌نیوز

سیگنال بازارساز قیمت را پایین آورد

در همین راستا کامبیز اشرفی کارشناس اقتصادی و فعال بازار طلا و سکه با اشاره به قیمت دلار و انس جهانی طلا به عنوان فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به نوسان کاهشی قیمت دلار در هفته گذشته می‌توان گفت اخبار مساعد سیاسی که روانه بازار شده و سیگنال‌های بازارساز قیمت‌ها را پایین آورده است.»

وی با تاکید بر اینکه در هفته جاری موضوع سفر پادشاه عمان به ایران و سیگنال‌های سیاسی متعاقب این دیدار باعث کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است، خاطرنشان کرد: «رفت و برگشت قیمت‌ها در بازار طلا معامله‌گران را محتاط کرده است. منطق خریداران بازار طلا و سکه یکی است. هرچه باعث افزایش سطح انتظارات تورمی در جامعه شود، خریداران را به سمت طلا و ارز سوق می‌دهد.»

وی درباره تاثیر کاهش قیمت انس جهانی طلا در بازار داخلی توضیح داد: «با توجه به نوسان قیمت انس در هفته گذشته، این موضوع بر کاهش قیمت طلای داخلی نیز تاثیر داشت و به کاهش بیشتر قیمت در این بازار دامن زد.»

باید توجه داشت فعالان بازارهای مالی علاوه بر تاثیر اخبار مساعد سیاسی برخی شایعات را موثر بر کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند. آنها معتقدند این شایعات توسط بازارساز برای مهار قیمت در بازارهای مالی مطرح شده، معامله‌گران را در فاز احتیاطی قرار داده است.

خبر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران از کره بار دیگر در بازار پیچیده است. به اعتقاد فعالان بازار سیگنال آزادسازی منابع ارزی ایران از سایر کشورها تاثیر خود را از دست داده اما خریداران با قدرت ریسک پایین را نیز فروشنده می‌کند.

سکه بهار ۲۶ میلیونی شد

امروز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۳۲۱ هزار تومانی دارد. این قطعه با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۸۰ هزار تومانی معامله شد و در میان کانال ۲۶ و ۲۷ میلیون تومانی نوسان دارد.

نیم‌سکه امروز ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه به قیمت ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. ربع‌ سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد. این کاهش، ربع سکه را به کانال ۱۰ میلیون تومانی نزدیک کرده است. فعلا این قطعه با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری سکه گرمی کمترین مقدار کاهش قیمت را در قطعات سکه داشت. این قطعه با کاهش ۸۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

سرپیچی حباب ربع سکه از کاهش قیمت

امروز کاهش قیمت طلا به نسبت افت قیمت سکه کمتر بود.به نظر می‌رسد نیم‌نگاه قیمت طلا به رشد قیمت انس جهانی است. امروز هر مثقال طلا در کانال ۱۰ میلیون تومانی معامله شد و ۱۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز حدود ۳ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۴۹۲ هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۵۹ هزار تومان معامله شد. در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه به غیر از ربع سکه کاهشی بود. سکه امامی و نیم‌سکه، قطعاتی که امروز بیشترین مقدار کاهش حباب را داشتند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید