سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه و همتای ترکیه‌ای وی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دیداری دوجانبه در آینده هستند.

دیدار قریب‌الوقوع پوتین و اردوغان

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه از دیدار رئیس جمهور این کشور با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دیداری دوجانبه در آینده هستند.»

پسکوف در نشست خبری گفت، زمانیکه پوتین به اردوغان بابت پیروزی در انتخابات و انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور ترکیه تماس گرفت و به او تبریک گفت، روسای جمهور بر قصد خود در برگزاری نشست دوجانبه در آینده تاکید کردند. مکان و تاریخ دقیق آن با توجه به هر دو مورد هماهنگ خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان پیروزی وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت. پوتین در پیام خود اظهار داشت: «پیروزی در انتخابات نتیجه طبیعی کار فداکارانه شما به عنوان رئیس جمهوری ترکیه بود و گواه روشنی بر حمایت مردم ترکیه از تلاش‌های شما برای تقویت حاکمیت دولتی و اجرای سیاست خارجی مستقل است.»

رجب طیب اردوغان، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه توانست اکثریت آرا (بیش از ۵۰ درصد) را بدست بیاورد و رئیس جمهور ترکیه باقی بماند. بر اساس آمار خبرگزاری آناتولی اردوغان توانست ۵۲.۱۲ درصد آرا و قلیچدار اوغلو ۴۷.۸۸ درصد آرا را بدست بیاورد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» پیروزی وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت. رئیس جمهور روسیه در پیام خود به اردوغان گفت: «ما از مشارکت شما در تقویت روابط دوستانه روسیه و ترکیه و همکاری‌های متقابل سودمند در زمینه های مختلف بسیار قدردانی می‌کنیم.»

پوتین گفت که به پروژه‌های مشترکی مانند نیروگاه هسته‌ای «آکویو» ترکیه که توسط «روس اتم» ساخته می‌شود، اهمیت زیادی قائل است.

ترکیه و روسیه ساخت این نیروگاه را در سال ۲۰۱۹ در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد پیامدهای بالقوه مخرب زیست محیطی این نیروگاه آغاز کردند. هدف آکویو این است که با راه اندازی چهار رآکتور ۱۲۰۰ مگاواتی، ۱۰ درصد انرژی مورد نیاز ترکیه را تامین کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید