۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 55440503

ترکیه یک کشور با آب و هوای گرم و مرطوب در مناطق ساحلی و آب و هوای سرد و خشک در مناطق داخلی است. برای سفر به ترکیه، بهترین فصل به دلیل شرایط آب و هوایی، به ویژه برای بازدید از مناطق ساحلی، از ماه می تا ماه سپتامبر است.

راهنمای سفر به ترکیه

سفر به ترکیه یک تجربه فوق العاده است که شما را به دنیایی پر از تاریخ، فرهنگ، طبیعت و تفریح می برد. ترکیه کشوری با آثار باستانی بسیار غنی است و مکان های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. همچنین، ترکیه با سواحل زیبا، رودخانه های مهیج، کوه های بلند و طبیعت بکر خود، یکی از بهترین مقاصد برای سفر بهاره، تابستانی و پاییزی است.

شهرهایی همچون استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و بدروم از مهم ترین مقصدهای توریستی ترکیه هستند که می توانید به آن ها سفر کنید. در استانبول، شما می توانید با تاریخ و فرهنگ شهر آشنا شوید و از بازدید از آثار مانند آیاصوفیه، مسجد سلیمانیه، تخت سلیمانی، قصر توپ کاپی و بازارهای سنتی لذت ببرید. در آنتالیا، شما می توانید از ساحل های زیبا و فضایی دلنشین برای استراحت و تفریح استفاده کنید. در کوش آداسی و بدروم، شما می توانید با طبیعت زیبای شهر، پارک ها و باغ ها، شناوری، شنا و شمس با آب و هوای گرم و مطبوع برای استراحت و تفریح لذت ببرید.

به طور کلی، تور ترکیه، تور استانبول جز بهترین مقاصد برای سفر در جهان است. با تنوع فرهنگی، طبیعتی زیبا و آثار تاریخی بسیار، ترکیه برای هر نوع سفری از شهری تا تفریحی و فعالیت های آبی، یک مقصد بسیار جذاب است.

بهترین فصل برای سفر به ترکیه

ترکیه یک کشور با آب و هوای گرم و مرطوب در مناطق ساحلی و آب و هوای سرد و خشک در مناطق داخلی است. برای سفر به ترکیه، بهترین فصل به دلیل شرایط آب و هوایی، به ویژه برای بازدید از مناطق ساحلی، از ماه می تا ماه سپتامبر است. در این ماه ها، آب و هوا بهاری تا تابستانی است و سفر کردن به ترکیه در این ماه ها به دلیل هوای خنک و خشک، به علاقمندان سفر به شهرهای تاریخی و باستانی مثل استانبول نیز توصیه می شود.

همچنین، اکثر جاذبه های توریستی ترکیه در مناطق ساحلی و شهرهای ساحلی قرار دارند، بنابراین این فصل بهترین فصل برای سفر به ترکیه محسوب می شود. به علاوه، در فصل تابستان، اکثر فعالیت های آبی و ساحلی مانند شناوری، شنا، جت اسکی، سوار بر قایق و ... از این فصل بهره می برند.

با این حال، اگر شما برای دیدن مناظر زیبا و کوهستان های ترکیه سفر می کنید، بهترین فصل برای سفر به ترکیه پاییز و بهار است. در این فصل ها، طبیعت ترکیه با رنگ های زیبا و بیابان های پوشیده از گیاهان زیبا به نمایش در می آید.

بنابراین، بهترین فصل برای سفر به ترکیه بسته به اهداف شما متفاوت است، اما به طور کلی فصل بهار تا پاییز، بهترین فصل برای سفر به ترکیه به دلیل هوای خوب و فعالیت های آبی و ساحلی است.

جاذبه های گردشگری استانبول و آنتالیا ترکیه

شهر های استانبول و آنتالیا از مکان های تاریخی و گردشگری بسیاری برخوردار است که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم داشت:

جاذبه های تور استانبول:

  1. مسجد بلو: این مسجد، یکی از زیباترین و مشهورترین مساجد در جهان است. طراحی زیبا، فضایی آرام و منظره ای فوق العاده از دریاچه به اطراف آن، باعث شده است که این مسجد به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در استانبول تبدیل شود.
  2. بازار گراند بازار: این بازار، بزرگترین بازار پوشاک در جهان است و محلی برای خرید انواع پوشاک، جواهرات، محصولات چرمی و صنایع دستی است. همچنین، این بازار یکی از جاذبه های تور استانبول برای گردشگران خریدار است.
  3. موزه آیا صوفیا: این موزه، قدیمی ترین بنا در شهر استانبول است که در سال ۵۳۲ میلادی ساخته شده است. در این موزه می‌توانید با آثار تاریخی و هنری بسیاری از قبیل نقاشی‌های زیبا و معماری منحصر به فرد، آشنا شوید.
  4. کاخ توپ ‌کاپی: این کاخ، ساختمانی بسیار زیبا و با تاریخی قدیمی است که در قلب شهر استانبول واقع شده است.
  5. برج گلتاور: این برج، یکی از نمادهای استانبول است و بلندترین بنای شهر است.

جاذبه های تور آنتالیا:

  1. شهر باستانی پرگه: شهر باستانی پرگه در شمال آنتالیا واقع شده است و دارای تاریخی باستانی بسیار غنی است.
  2. شلال دودن: این شلال زیبا در جنوب غربی آنتالیا واقع شده است و از جمله جاذبه های طبیعی پرطرفدار در این منطقه است.
  3. بازار کهن: این بازار، بازاری است که در قلب شهر قدیمی آنتالیا واقع شده است. این بازار با بناهای قدیمی و فروشگاه های محلی، یکی از بهترین جاهای خرید و خریداری از محصولات محلی و صنایع دستی در آنتالیا است.
  4. شهر باستانی سیدی: شهر باستانی سیدی در جنوب شرقی آنتالیا واقع شده است و دارای تاریخی باستانی بسیار غنی است.

  1. شاطئ کلیسه: این شاطئ زیبا و پرطرفدار در شمال آنتالیا قرار دارد.

راهنمای سفر به ترکیه

رستوران های ترکیه برای توریستان

ترکیه با غذاهای خوشمزه و متنوعی که از ترکیبی از آشپزی خاورمیانه، اروپایی و آسیایی ساخته شده است، یکی از بهترین مقاصد برای دوستداران غذاست. در ادامه به برخی از بهترین رستوران های شهر ترکیه برای توریستان اشاره خواهیم کرد:

  • نورماندی: این رستوران در شهر استانبول واقع شده و در زمینه غذاهای دریایی شناخته شده است. این رستوران یکی از مناسب ترین رستوران های تور استانبول می باشد. غذاهای خوشمزه و طراحی زیبا و مدرن این رستوران، تجربه ای بی نظیر برای دوستداران غذاست.
  • رستوران شیشه ای: این رستوران در شهر ازمیر واقع شده و در مرکز شهر قرار دارد. طراحی زیبا و مدرن و منویی تنوع بخش با غذاهای خوشمزه، این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های شهر تبدیل کرده است.
  • رستوران بالیک: این رستوران در شهر آنتالیا واقع شده و در زمینه غذاهای بالکانی شناخته شده است و یکی از مناسب ترین رستوران تور آنتالیا می باشد. طراحی رستوران با فضایی دنج و دلنشین به همراه منویی تنوع بخش، این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های شهر تبدیل کرده است.
  • رستوران آکشام: این رستوران در شهر بودروم واقع شده و در زمینه غذاهای ترکیه ای و بین المللی شناخته شده است. دکوراسیون زیبا، منویی تنوع بخش و خدمات بسیار دلسوزانه، این رستوران را به یکی از بهترین رستوران های شهر تبدیل کرده است.
  • رستوران الیف: این رستوران در شهر استانبول واقع شده و در زمینه غذاهای ترکیه ای شناخته شده است.

آژانس مسافرتی و گردشگری لونا گشت آماده ارائه خدمات در زمبنه تور های مسافرتی ترکیه می باشد .

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید