سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره تصمیم دولت برای افزایش دوباره مبلغ یارانه نقدی برای تمام یارانه‌بگیران توضیح داد.

اصلاح بسته یارانه نقدی / افزایش مبلغ یارانه چه زمانی عملی می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در حالی که امروز برخی رسانه‌ها از افزایش مبلغ یارانه خبر دادند، سخنگوی هدفمندی یارانه‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید: این افزایش یارانه تنها به اقشار دهک اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود نه کل یارانه‌بگیران.

ابتدای خرداد ماه بود که وزیر اقتصاد درباره اصلاح بسته یارانه نقدی خبر داد. البته احسان خاندوزی در ادامه توضیح داد که هنوز معلوم نیست جزئیات تغییر الگوی پرداخت یارانه‌ها چه باشد. همین موضوع موجب شد تا گمانه‌های مختلفی از احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی تا جایگزینی کالابرگ با آن مطرح شود. حالا هم برخی رسانه‌ها از افزایش مبلغ یارانه نقدی خبر می‌دهند. در همین باره از طیبه حسینی- سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها- پرسیدیم که قرار است مبلغ یارانه نقدی به چه میزان و برای چه گروه‌هایی افزایش یابد؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره افزایش مبلغ یارانه به تجارت‌نیوز گفت: قرار است افزایش ۲۰ درصدی روی مبلغ کالابرگ اتفاق بیفتد. این افزایش یارانه تنها به اقشار دهک اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود نه کل یارانه‌بگیران.

وی ادامه داد: جزئیات طرح بعد از نهایی شدن به اطلاع عموم می‌رسد و تاکید می‌کنم قرار نیست کلیه یارانه‌بگیران را شامل شود.

حسینی افزود: رقمی که قرار است به مبلغ یارانه اضافه شود، نقدی نخواهد بود و صرفا برای خرید کالاهای اساسی مشمول طرح کالابرگ است.

افزایش مبلغ یارانه چه زمانی عملی می‌شود؟

وی درباره اینکه این افزایش مبلغ یارانه چه زمانی اتفاق می‌افتد هم به تجارت‌نیوز اظهار کرد: بعد از اینکه این طرح مصوب شود و امور اجرایی آن به آخر برسد، روز عملیاتی شدن آن اعلام خواهد شد. روز اجرا هم الان مشخص نیست؛ ممکن است یک هفته دیگر یا پایان ماه اتفاق بیفتد.

برنامه‌ای برای افزایش یارانه نقدی برای همه وجود ندارد

حسینی در پاسخ به این پرسش هم که آیا برنامه‌ای برای افزایش مبلغ یارانه نقدی برای تمام یارانه‌بگیران در نظر گرفته شده یا خیر؛ گفت: برنامه‌ای وجود ندارد.

اصلاح بسته یارانه متفاوت از این طرح است؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره اصلاح بسته یارانه که از سوی وزیر اقتصاد مطرح شد نیز گفت: در جریان این امر نیستیم و فقط همین افزایش مبلغ برای خرید کالاهای اساسی در ردیف کالابرگ مطرح شده است. جزئیات اصلاح یارانه بعدا توسط خود وزیر اعلام خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که افزایش مبلغ یارانه همان اصلاح مورد نظر وزیر اقتصاد است یا نه، تصریح کرد: ممکن است موضوع دیگری مد نظر وزیر باشد. ما فعلا در جریان همین امر هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید