کلید درخواست افزایش حقوق و در واقع دریافت آن، دانستن ارزش خود، بهبود مهارت‌های خود و افزایش ارزشی است که به شرکت خود اضافه می‌کنید. درآمد شما اغلب متناسب با ارزشی است که به بازار اضافه می‌کنید.

نحوه درخواست افزایش حقوق برای کارمندان

آیا به اندازه ارزشی که می‌خواهید دستمزد می‌گیرید؟ بسیاری از کارمندان، در واقع احساس می‌کنند که دستمزد کمتری دریافت می‌کنند و برای بسیاری، درخواست افزایش حقوق دشوار است. برای بسیاری از کسب‌وکارها افزایش حقوق کارمندان امری پذیرفته شده است و شما باید فقط روش بیان صحیح را بدانید.

قبل از درخواست افزایش حقوق چه باید کرد؟

برای درک چگونگی درخواست افزایش حقوق، ابتدا باید بدانید که ارزش بازار چگونه کار می‌کند. چرا مدیر فروشگاه بیشتر از صندوقدار درآمد دارد؟ صندوقدار مسئول راه اندازی صندوق، چک کردن مشتریان و ارائه خدمات دوستانه به مشتریان است. مدیر فروشگاه مسئول مدیریت کارمندان (استخدام، اخراج، آموزش)، هدایت فروش فروشگاه، مدیریت P&L، نگهداری موجودی و رسیدگی به مسائل فزاینده خدمات مشتری است.

چیزی که این دو را از هم جدا می‌کند مهارت‌هایی است که دارند و ارزشی که به فروشگاه اضافه می‌کنند و همچنین سطح مسئولیت آن‌ها. ارزش بازار ارزش نسبی یک مهارت خاص برای یک شرکت خاص در یک صنعت خاص است.

5 عامل تعیین کننده حقوق شما

کلید درخواست افزایش حقوق و در واقع دریافت آن، دانستن ارزش خود، بهبود مهارت‌های خود و افزایش ارزشی است که به شرکت خود اضافه می‌کنید. درآمد شما اغلب متناسب با ارزشی است که به بازار اضافه می‌کنید.

در اینجا پنج عامل تعیین کننده حقوق شما آمده است:

  1. مهارت‌ها: مجموعه‌ای از قابلیت‌هایی که در ازای دریافت غرامت به یک شرکت ارائه می‌دهید.
  2. تجربه: سطح تسلطی که بر مهارت‌های خود دارید با نتایجی که قبلاً به دست آورده‌اید نشان داده می‌شود.
  3. شرکت: شرکت خاصی که خدمات خود را در یک صنعت به آن ارائه می‌دهید.
  4. صنعت: بخش بازاری که شرکت خاص شما به آن تعلق دارد (خرده فروشی، بانکداری، تجارت الکترونیک، بیمه، فناوری و غیره).
  5. جغرافیا: جایی که شغل شما در کشور (جهان) واقع شده است.

بیایید هر یک از عوامل را بررسی کنیم تا بدانیم چگونه بر ارزش بازار و توانایی درخواست افزایش حقوق شما تأثیر می‌گذارد.

قبل از اینکه جلوتر برویم، می‌خواهم روشن کنم، وقتی به چیزی به عنوان «ارزش کم» یا «ارزش زیاد» اشاره می‌کنم، این ربطی به ارزش ذاتی یا اخلاقی یک انسان ندارد. بلکه به ارزش مرتبط با بازار از منظر تجاری مربوط می‌شود.

مهارت‌ها

دن لوک، کارآفرین و سرمایه‌گذار، به دلیل صحبت در مورد آنچه از آن به عنوان مهارت‌های «درآمد بالا» یاد می‌کند، مشهور است. مجموعه خاصی از مهارت‌ها که با درآمد بالاتر مرتبط هستند عبارتند از سخنرانی عمومی، امنیت سایبری، سرپرستی، کپی‌نویسی، آموزش، فروش، طراحی وب و ایجاد محتوای دیجیتال. همان‌طور که می‌بینید، این‌ها مهارت‌های بسیار تخصصی هستند که برای توسعه شایستگی و تسلط نیاز به آموزش، زمان و تجربه دارند.

بنابراین، برای ایجاد درآمد بالاتر و دریافت افزایشی که می‌خواهید، مهارت‌های با درآمد بالا را بیاموزید و تسلط خود را توسعه دهید.

عنوان شغلی شما ممکن است بر حقوق شما نیز تأثیر بگذارد و اکثر عناوین شغلی بر اساس مهارت و تجربه ارائه می‌شوند، بنابراین هنگام تعیین میزان درخواست افزایش حقوق، آن را در نظر بگیرید.

تجربه

چهار عامل وجود دارد که تجربه شما را تشکیل می‌دهد:

  • زمان: چه مدت است که مهارت‌های مرتبط با شغل خود را به کار می‌برید؟
  • تعداد: چند بار وظایف اولیه مرتبط با شغل خود را تکمیل کرده‌اید؟
  • کیفیت: چقدر وظایف اولیه مرتبط با شغل خود را به خوبی انجام دادید؟
  • اثربخشی: نتایجی که تولید کرده‌اید چگونه با KPI های شغلی شما (شاخص‌های کلیدی عملکرد) مطابقت دارد؟

برای افزایش تجربه و افزایش ارزش خود برای کارفرمای خود، از فرصت‌های توسعه حرفه‌ای مرتبط با شغل و صنعت خود استفاده کنید. برای به حداکثر رساندن درآمد خود، کار خود را به خوبی انجام دهید و در طول زمان در آن بهترین باشید.

شرکت

رهبری، استراتژی و اجرای یک شرکت در نحوه قرارگیری آن در یک صنعت تفاوت ایجاد می‌کند. اینکه کسب‌وکار چقدر خوب عمل می‌کند بر شانس شما برای افزایش حقوق تأثیر می‌گذارد. هنگام درخواست افزایش حقوق، از اتفاقاتی که برای شرکت شما و رقبای آن می‌افتد آگاه باشید.

صنعت

چند سال اخیر صنایع مختلف را به طرق مختلف تحت تأثیر قرار داده است. این بیماری همه گیر به شدت بر صنایع از جمله سفر، سرگرمی و رستوران‌ها تأثیر گذاشت؛ و در حالی که برخی از این صنایع شروع به رشد کرده‌اند، برخی دیگر از مشکلات زنجیره تأمین آسیب دیده‌اند؛ و بیشتر صنایع به شدت تحت تأثیر تورم فزاینده قرار گرفته‌اند.

به آخرین روندهای در حال وقوع در صنعت خود و اینکه چگونه ممکن است بر شرکت و شغل شما تأثیر بگذارد توجه کنید. این می‌تواند به شما در تعیین زمان مناسب برای درخواست افزایش حقوق کمک کند.

جغرافیا

به دلیل تفاوت در هزینه‌های زندگی، مالیات و غیره، حقوق و دستمزد برای یک نوع شغل می‌تواند بسته به محل زندگی شما متفاوت باشد. اکنون که ارزش بازار و پنج عامل تعیین کننده حقوق را درک کرده‌اید، مرحله بعدی تعیین زمان درخواست افزایش حقوق است.

نحوه درخواست افزایش حقوق برای کارمندان

زمان درخواست افزایش حقوق

هیچ قانونی در مورد اینکه چند وقت یکبار می‌توانید درخواست افزایش حقوق بدهید وجود ندارد؛ اما زمان‌های کلیدی وجود دارد که درخواست افزایش حقوق و در واقع دریافت آن محتمل‌تر است.

بازنگری حقوق

اکثر شرکت‌ها یک چرخه بررسی حقوق و دستمزد ثابت دارند. برخی از شرکت‌ها حداقل دو بار در سال حقوق کارمندان را بررسی می‌کنند. اگر نمی‌دانید چرخه بررسی حقوق شما چیست، از بخش منابع انسانی خود بپرسید. این بهترین زمان شما برای درخواست افزایش حقوق است.

بررسی عملکرد

شرکت‌ها معمولاً بررسی عملکرد را بیشتر از بررسی حقوق انجام می‌دهند. آخرین شرکت من هر سه ماه یکبار بررسی عملکرد را انجام داد. جلسات با سرپرست شما به‌طور خاص برای بحث در مورد عملکرد می‌تواند فرصتی برای درخواست افزایش حقوق باشد.

3 مرحله ساده برای درخواست افزایش حقوق

اکنون که جزئیات عواملی را که حقوق شما را تعیین می‌کنند، زمان درخواست افزایش حقوق و میزان درخواستی که باید داشته باشید، درک کرده‌اید، زمان آن رسیده است که واقعاً افزایش حقوق را بخواهید. در اینجا سه مرحله ساده برای درخواست افزایش حقوق وجود دارد.

  1.  ارزش خود را بدانید

از ابزارهای تحقیق حقوق و دستمزد مانند جابینجا، به عنوان نقاط مرجع برای یادگیری ارزش بازار خود استفاده کنید. می‌توانید پارامترهایی مانند عنوان شغل، سال‌ها تجربه و جغرافیا را اضافه کنید تا ارزیابی دقیق‌تری را به دست آورید.

اگر جسور هستید، با دیگران در حرفه خود در مورد حقوق آن‌ها صحبت کنید. هر بار که از یک استخدام‌کننده یا شرکت دیگری با شما تماس می‌گیرد، نرخی را که آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنند مستند کنید.

  1. روراست باشید

میانگین بازار 3-5 درصد حقوق فعلی شما است. این البته بسته به صنعت و شرکت شما و همچنین تجربه و عملکرد فردی شما متفاوت خواهد بود.

  1.  بپرسید

در مطرح کردن درخواست مستقیم باشید و با نتایج پیشرو باشید. کلید ایجاد یک سؤال مؤثر آمادگی شماست. درباره جایگاه شغلی خود و آینده آن به راحتی سؤال خود را بپرسید. برای آشنایی بیشتر با روش‌های موفقیت در کسب‌وکار خود همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

02122644773

02126643064

02126601795

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

 drnemati_official

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید