امروزه ساعت های هوشمند از کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد برخوردار بوده و زیبایی و جذابیت خاصی به فرد استفاده کننده می بخشند. شرکت های تولید کننده روز به روز کارایی این دستگاه های هوشمند را افزایش دادند و امروز استفاده از ساعت های هوشمند روز به روز در حال افزایش است.

ساعت های هوشمند چگونه به وجود آمدند؟

تاریخچه تولید ساعت هوشمند

تولید اولین نسل از ساعت های هوشمند به دهه ۱۹۷۰ میلادی باز می گردد، جایی که همیلتون پولسار اولین ساعت دیجیتالی را در سال ۱۹۷۲ به بازار عرضه کرد. سپس Calcron یکی دیگر از ساعت های هوشمند را ارائه کرد که دارای ماشین حساب و نمایشگر ۹ رقمی بود.

ساعت هوشمند Seiko Data ۲۰۰۰ یکی دیگر از ساعت های هوشمند اولیه بود که در سال ۱۹۸۳ تولید شد. این ساعت قابلیت این را داشت که ۲ یادداشت با ۱۰۰۰ کاراکتر را در خود ذخیره کند . این ساعت این قابلیت را داشت که به صفحه‌کلید همراه آن ساعت متصل شده و برای تایپ یادداشت ها از آن صفحه کلید بهره ببرد.

Seiko Data ۲۰۰۰  مدل دیگری از ساعت هوشمند اولیه بود که با یک صفحه کلید مجزا به بازار ارائه شد.

  Seiko RC ۱۰۰۰ نیز در سال ۱۹۸۴ تولید شد که به کامپیوتر شخصی متصل می شد.  در سال ۱۹۹۰، سیکو پا را فراتر گذاشت و با معرفی  Receptor MessageWatch  ساعتی را تولید کرد که قابلیت دریافت پیام های پیجر را داشت. در طول دهه ۱۹۹۰، ساعت های هوشمند با عمر باتری بالاتر، کاربردهای پیچیده تر و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات تولید و معرفی شدند.

 Fossil و Suunto اولین ساعت های SPOT به شمار می روند که در سال ۲۰۰۴ معرفی شدند و قابلیت دسترسی به اخبار و وضعیت آب و هوا، به روز رسانی موجودی و خواندن ایمیل و پیام های فوری را با استفاده از فرستنده های مدولاسیون در اختیار کاربران خود قرار دادند. اما نقطه اوج ساعت های هوشمند را می توان در دهه ۲۰۱۰ دانست که این ساعت ها در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار شدند. شرکت اپل در سال ۲۰۱۳ انواع ساعت های هوشمند خود را به بازار معرفی کرد که شروعی بر تولید و توسعه ویژگی های ساعت های هوشمند بود.

اگر فردی هستید که به ظاهر خود و نیز سلامت خود علاقمندید دیجی کالمی می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب یک گجت هوشمند همه کاره و منحصر به فرد برای شما باشد. در دیجی کالمی می توانید بهترین قیمت ساعت هوشمند را به همراه توضیحات کامل ویژگی ها و عملکرد آن ها دریافت کنید. همچنین اگر به خرید ایرپاد یا هدفون یا سایر وسیله های الکتریکی پر کاربرد علاقه دارید دیجی کالمی انتخاب بهینه ای برای شماست. برای خرید ساعت هوشمند می توانید آخرین و جدید ترین ساعت های هوشمند تولید شده در بازار را با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه در دیجی کالمی دنبال کنید.

استفاده از ساعت های هوشمند چگونه عمومیت یافت؟

در سال ۲۰۱۵ استفاده از ساعت های هوشمند برای دانش آموزان در کشور چین گسترش یافت و در سراسر چین این دستگاه ها به عنوان یک دستگاه ایمنی تبلیغ شد که می تواند به کودکان در هنگام مواقع اضطراری کمک کرده و بتواند تماس بگیرد و آنان را از خطرات دور کند. این ساعت های هوشمند معمولا از پلاستیک های رنگارنگ ساخته می شد و عملکرد محدودتری داشت و بیشتر برای تماس و نمایش زمان و دمای هوا و برخی عملکردهای محدود دیگر کاربرد داشت. به مرور عملکرد های ساعت های هوشمند پیچیده تر شد تا اینکه به کنترل حرکات ورزشی و سنجش سلامت بدن پرداخت و فعالیت های مختلف بدن را مورد کنترل قرار داد.

امروزه ساعت های هوشمند از کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد برخوردار بوده و زیبایی و جذابیت خاصی به فرد استفاده کننده می بخشند. شرکت های تولید کننده روز به روز کارایی این دستگاه های هوشمند را افزایش دادند و امروز استفاده از ساعت های هوشمند روز به روز در حال افزایش است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید