در این مطلب به بررسی جزئیات جدیدی از شرایط و نحوه ثبت نام وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

وام ازدواج ۱۴۰۲ + جزئیات میزان وام و مبلغ اقساط

به گزارش سلام نو، بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، مبتنی بر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

این دستورالعمل که به شماره ۰۲/۲۷۳۴۱ در یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده، پیرو بخشنامه شماره ۰۲/۴۵۱ پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ است که به شبکه بانکی ارسال شده بود.

در این دستورالعمل تأکید شده است: در راستای جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، موضوع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، دستورالعمل اجرایی مربوطه ارسال می‌شود. لازم به ذکر است حسب بند (ب) احکام تنظیمی تبصره مذکور مقرر شده است: "بانک مرکزی مکلف است به صورت فصلی گزارش عملکرد بند «الف» این تبصره را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. " بر این اساس، بانک‌ها موظف هستند نسبت به اعلام عملکرد بند مذکور به صورت سه ماهه جهت ارسال به مراجع مربوطه اقدام نماید.

در این بخشنامه به بانک‌ها تأکید شده است ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه و به قید فوریت موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود.

"آئین‌نامه (دستورالعمل) اجرایی جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور" (تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج)

الف ـ شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج

  • دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
  • به هر یک از زوجین مــبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.
  • تبصره ۱: حسب بند قانونی یاد شده، به هر یک از زوجین مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد.

    تبصره ۲: حسب بند قانونی یاد شده، به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج‌ها زیر ۲۵ سال و در زوجه‌ها زیر ۲۳ سال می‌باشد، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد.

    تبصره ۳: کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.

    تبصره ۴: اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تأیید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود.

    ۳ـ دارا بودن کارت ملی (موقت یا دائم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.

    ۴ـ با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلاً از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علی‌رغم ازدواج دوم یا بیشتر) می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند گردد. (توجه: به هر یک از متقاضیان صرفاً یک مرتبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد)

    ۵ـ به استناد بند قانونی یاد شده تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۸ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

    مدارک مورد نیاز وام ازدواج ۱۴۰۲

    اصل سند ازدواج.

    اصل شناسنامه‌های ضامنین.

    اصل کارت ملی (موقت یا دائم) زوجین.

    اصل کارت ملی (موقت یا دائم) ضامن.

    کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.

    کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

    وام ازدواج ۱۴۰۲ با شرایط جدید پرداخت می شود + جزئیات

  • شرایط ضامنین

    تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها، مبلغ یکصد و هشتاد میلیون (۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله، پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات مزبور و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

    روش ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲

    کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند، ابتدا باید از طریق سایت ve.cbi.ir ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

    متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به سایت ve.cbi.ir مراجعه کرده و در صورتی که شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می‌گردد، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند. بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده، ثبت نـام آنها کأن‌لم‌یکن تلقی می‌گردد.

    مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد

    مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد می‌باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید