در تصویر اینفوگرافی زیر به معرفی ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۲۳، پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

برترین تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۲۳ کدام کشور است؟ + عکس

به گزارش سلام نو، موسسه بین المللی آهن و فولاد (World Steel Association) گزارش رتبه‌بندی کشورهای برتر تولیدکننده فولاد در جهان را منتشر کرد. این انجمن سالانه میزان تولید سالانه فولاد در کشورهای جهان و تغییرات آن را ارزیابی کرده و سپس طی یک گزارش جامع نتایج این بررسی‌ها را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

صنعت فولاد از بزرگ‌ترین صنایع در دنیا به شمار می‌رود که میزان تولید سالانه آن می‌تواند تأثیرات بالقوه‌ای در بازارهای جهانی داشته باشد.

تحلیل و پیش‌بینی تغییرات بازار صنعت فولاد همیشه موضوع جذابی برای متخصصان بوده، چرا که نقشی اساسی در رشد و توسعه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دارد.

در این مطلب با استناد به رتبه‌بندی ارائه شده از سوی World Steel Association به معرفی ۱۰ کشور برتر در تولید فولاد در جهان می‌پردازیم.

بر اساس گزارش رتبه‌بندی موسسه بین المللی آهن و فولاد، کشور چین با تولید بیش از ۵۳ درصد از نیاز فولاد در جهان در سال ۲۰۲۳، توانسته جایگاه اول لیست برترین کشورهای تولیدکننده فولاد را از آن خود کند.

هند که دومین کشور برتر تولیدکننده فولاد است، ۶.۶ درصد از نیاز فولاد در جهان در سال ۲۰۲۳ تولید کرده است.

این درحالی است که کشور ژاپن با تولید ۴.۸ درصد از نیاد فولاد در جهان جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

هند و ژاپن هر سال برای رسیدن به جایگاه دوم با یکدیگر رقابت تنگاتنگی را دارند و در سال ۲۰۲۲، هند توانست جایگاه دوم برترین کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان را از آن خود کند.

ایالات متحده آمریکا با تولید بیش از چهار درصد از نیاز فولاد در جهان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان محسوب می‌شود که در جایگاه چهارم قرار دارد. تولید فولاد یکی از صنایع پایه و حیاتی در ایالات متحده است و بخشی اعظمی از اقتصاد این کشور را به خود اختصاص داده است.

روسیه نیز با تولید ۳.۸ درصد از نیاز فولاد در جهان،یکی دیگر از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان است؛ این کشور به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در فناوری فولادسازی شناخته شده است و در این زمینه به دنبال افزایش تولید و استفاده از فناوری‌های جدید است.

کره جنوبی نیز با تولید ۳.۵ درصد از نیاز فولاد درجهان در سال ۲۰۲۳، یکی از کشورهای پیشگام در تولید فولاد شده است. این کشور با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته فولادسازی، یکی از مهم‌ترین صادرکننده فولاد و محصولات فولادی به دیگر کشورهای جهان شناخته شد.

کشور آلمان همچنین جایگاه هفتم در لیست برترین کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان را از آن خود کرده است. کشور آلمان به دلیل تولید فولاد مرغوب شناخته شده است و با داشتن تولید ثابت در چند سال اخیر توانسته است جایگاه خودش به‌عنوان یکی از ۱۰ کشور برتر در زمینه تولید فولاد را حفظ کند.

هشتمین کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان، کشور ترکیه است که طبق آمار ارائه شده در سال ۲۰۲۳، ۱.۹ درصد از نیاز فولاد در جهان تولید داشته است.

کشور برزیل نیز جزء کشورها برتر تولیدکننده فولاد در جهان است. این کشور با وجود اینکه درگیر بحران‌ اقتصادی است اما همچنان در تولید فولاد موفق بوده و توانسته است جایگاه خودش در این لیست را حفظ کند.

ایران نیز توانست به جایگاه دهم برترین کشورهای تولیدکننده فولاد جهان برسد. این کشور عملکرد مناسبی را نیز در زمینه صادرات فولاد تولیدی در جهان و به‌ویژه در خاورمیانه دارد.

این مطلب با استناد به رتبه‌بندی که توسط انجمن جهانی فولاد ارائه می‌شود تهیه شده است. این انجمن سالانه میزان تولید سالانه فولاد در کشورهای جهان و تغییرات آن را ارزیابی کرده و سپس طی یک گزارش جامع نتایج این بررسی‌ها را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

اینفوگرافیک | ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد در جهان در سال ۲۰۲۳

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید