قیمت هر گرم طلا در بازار امروز به دو میلیون و ۵۲۷ هزار تومان رسید و سکه امامی‌ با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

ریزش ناگهانی قیمت طلا و سکه / هر گرم طلای ۱۸ عیار چقدر ارزان شد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، روند قیمت طلا و سکه در بازار نزولی‌ است. هر مثقال طلا که ماه گذشته در محدوده ۱۲ میلیون تومان بود امروز به کانال ۱۰ میلیون تومانی‌ وارد شد. قیمت طلا در کانال دو میلیون و ۵۰۰ و دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در رفت و برگشت‌ بود اما دیروز برای ساعات وارد کانال دو میلیون ۴۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت هر گرم طلا امروز ۴ خرداد ۱۴۰۲،‌ دو میلیون و ۵۲۷ هزار تومان است. هر مثقال طلا به ۱۰ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسیده است.
قیمت سکه امامی‌ ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و قیمت سکه بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. قیمت نیم سکه ۱۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است و قیمت ربع سکه ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان است. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در چند هفته گذشته قیمت طلا و سکه روند نوسانی‌ داشته است. اما می‌توان گفت از ابتدای هفته جاری قیمت این فلز زرد، میل به کاهش دارد. اما هنوز عاملی که بتواند منجر به تغییر کانال طلا و سکه شود، در بازار رخ نداده است.

البته قیمت دلار هم در این هفته روند نوسانی‌ داشت و می‌توان گفت دلار هم میل به کاهش قیمت دارد. به خصوص در هفته آینده که ایران قرار است میزبان‌ سلطان عمان باشد. بسیاری امیدوارند که سفر سلطان عمان مقدمه از سرگیری مذاکرات برجامی باشد. کارشناسان امیدوارند که اگر برجام احیا شود، می‌توان چشم انتظار دلار ۳۰ یا ۴۰ هزار تومانی بود و اگر چنین شود، قیمت طلا و سکه هم ریزش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

اما سلطان عمان هفته گذشته به مصر سفر کرده و گفته بود هدف اصلی سفرش احیای روابط تهران-قاهره است. پس ممکن است این سفر هم هیچ ارتباطی‌ به مذاکرات برجامی نداشته‌ باشد و هدف نهایی آن بازسازی و بهسازی روابط منطقه‌ای باشد. در این صورت تاثیر این سفر بر بازار چندان‌ زیاد نخواهد بود.

فعلا آنچه‌ از بازار فردوسی‌ و سبزه میدان مخابره می‌شود احتیاط معامله‌گران است. حجم معاملات فعلا کاهش داشته‌ و بازار چشم‌انتظار نتیجه‌ سفر سلطان عمان است تا روند جدید خود را بازیابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۹دیدگاه شما

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    11 1
    خیلی هم ریزشی نداشته. هر وقت مثل بورس شد بعد بگویید ریزش .
  • سارا IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    5 0
    دلار۳۰تومن بشه هم خوبه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید