رئیس گروه سامانه اطلاعات مکانی داده های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، نخستین مرکز شاخه جدید سیستم اطلاعات اکتشافی در سازمان زمین شناسی را معرفی کرد.

نخستین مرکز شاخه جدید سیستم اطلاعات اکتشافی در سازمان زمین شناسی

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رضا قاسمی امروز در نشست دایان ۶ که در محل ایمیدرو برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: نخستین مرکز شاخه جدید سیستم اطلاعات اکتشافی (EIS) در ایران با هدف جهش در برنامه ها و روش های اکتشافی مواد معدنی، همزمان با سایر کشورها، فعالیت خود را در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آغاز کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی های موجود در اکتشاف ذخایر پنهان معدنی و بروز خطا و ناتوانی در اعلام قطعیت این ذخایر، نیاز به روش های جدید احساس می شود. هسته اولیه EIS با هدف بررسی پیچیدگی فرآیندهای کانی سازی توسط محققان کشورهایی از ایران، استرالیا، آفریقای جنوبی، اتریش و ... عملیاتی شد.

رئیس گروه سامانه اطلاعات مکانی داده های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اشاره به قابلیت EIS و نحوه کارکرد آن گفت: EIS سیستم ویژه اکتشافات معدنی است که درک بیشتری از زمین شناسی، سیستم ها، کنترل کننده های کانی سازی و فرآیند تشکیل آنها، مقیاس مطالعات اکتشافی و متعاقب آن، معیارهای اکتشافی در مقیاس های متفاوت دارد.

وی افزود: در این سیستم، تبدیل داده های اکتشافی به اطلاعات، دانش و بینش به طور سیتماتیک، با خطای کمتر و بر مبنای روش های پردازش قدرتمندتر و ابزارهای اکتشافی انجام می شود. در این سیستم، از فرآیندهای قبل، حین و پس از کانی سازی برای ردیابی و رسیدن به محل تجمع ذخیره و با در نظر گرفتن مقیاس استفاده خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید