امروز چهارشنبه( ۳ خرداد ۱۴۰۲) وزیر دفاع انگلیس به منظور گفت و گو درمورد همکاری نظامی و به ویژه تامین تسلیحاتی در سفری از قبل اعلام نشده به کی‌یف سفر کرد.

 وزیر دفاع انگلیس به اوکراین سفر کرد

به گزارش سلام نو و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در پیامی توییتری نوشت: خوشحالیم که میزبان دوست عزیزمان بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هستیم. ما گفت‌وگوی بسیار معناداری با تمرکز بر اولویت‌ها برای افزایش قابلیت‌های دفاعی اوکراین، به ویژه تامین تسلیحات دوربرد مثل موشک "سایه توفان" (استورم شدو) داشتیم.

او همچنین گفت که طرفین درباره پیوستن اوکراین به ناتو و فرمول صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت‌وگو کردند. وزیر دفاع اوکراین همچنین از حمایت مردم بریتانیا تشکر کرد.

براساس بیانیه وزارت دفاع اوکراین، علاوه بر این بن والاس گفت که سفر به کی‌یف و صحبت با افسران ارتش اوکراین مایه مسرت اوست. هر دو وزیر همچنین با سربازانی که در بریتانیا آموزش دیده بودند و از موشک‌های سایه توفان در نبرد استفاده کرده بودند، دیدار کردند.

در ۱۱ مه، بن والاس تایید کرد که لندن موشک‌های کروز دوربرد سایه توفان را به کی‌یف می‌فرستد. اوکراین از آن زمان از این تسلیحات برای هدف قرار دادن مواضع روسیه استفاده کرده است. به گفته وزارت دفاع روسیه، این حملات منجر به زخمی شدن غیرنظامیان شده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید