رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی هفت نفر فروشنده سوالات امتحانات نهایی خبر داد.

چند نفر از فروشندگان سوالات امتحان نهایی شناسایی شدند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه یکی از مواردی که طی سالیان اخیر بیشتر شاهدش بودیم، کلاهبرداری تحت عنوان فروش سوالات امتحانی است، گفت: معمولا این نوع کلاهبرداری ها در ایام امتحانات نهایی بیشتر می شود. تجربه ما از سنوات قبل این است که این اشخاص به هیچ عنوان سوالات را در اختیار ندارند؛ بلکه فقط کلاهبردارانی هستند که در این حوزه فعالیت می کنند. آنها سوالات مربوط به سنوات قبل، سوالاتی که زمان امتحان آن گذشته را می فروشند. در بعضی موارد هم به هیچ عنوان سوالی در اختیار ندارند؛ بلکه فقط با کلاهبرداری آن را به فروش می رسانند و وجوهاتی را به عنوان بیعانه دریافت می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: ما هر ساله کارگروه های مشترکی را با مسئولان آموزش و پرورش در این خصوص داریم و اقدامات سایبری همکاران در پلیس فتا با جدیت در حال انجام است. طی چند روز اخیر موفق شدیم هفت نفر از این اشخاص را شناسایی کنیم و با همکاری و هماهنگی خوبی که با قوه قضائیه داریم، قطعا این اشخاص را در چرخه رسیدگی به جرایم قرار می دهیم.

وی در پایان گفت: از والدین تقاضا داریم ضمن همراهی با فرزندانشان، آگاهی لازم را به آنها بدهند و بدانند که وابستگی به فضای سایبری و شبکه های اجتماعی، به ویژه در ایام امتحانات فقط می تواند اضطراب آنها را بیشتر کند. قبلا مواردی داشتیم که با این تصور که سوالات را در اختیار دارند، لطمه های جبران ناپذیری دیدند. همکاران ما در پلیس فتا با جدیت این موضوع را دنبال می کنیم و هرآنچه که باعث ایجاد دغدغه برای مردم می شود را جزء اولویت های کاری قرار می دهیم. همچنین این موضوع را تا لحظه ای که به سرانجام برسیم تحت پیگرد قرار می دهیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید