آسانسورها می‌توانند بخش مهمی از طراحی ساختمان باشند و حتی بر کسب و کار شما هم تاثیر بگذارند! این مورد زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که شما طبقات زیادی داشته باشید که مایل باشید کاربر هنگام تردد با آسانسور آنها را ببیند!

مزایای آسانسور شیشه ای برای زیبایی و کارایی در ساختمان های مدرن

اینجاست که آسانسور شیشه ای یک گزینه ایده‌آل برای شماست!

نصب آسانسور شیشه ای نه تنها می‌تواند تردد بین طبقات را آسان‌تر کند، بلکه در عین حال می‌تواند سبک و حس مدرن و لوکسی رابه ساختمان شما اضافه کند.

آسانسور شیشه‌ای می‌تواند مزایای زیادی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، اما واقعا چگونه یک بالابر شیشه‌ای می‌تواند این کار را انجام دهد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را متوجه شویم.

آسانسور شیشه ای چیست؟

امروزه آسانسور وسیله‌ای ضروری برای حمل و نقل در زندگی مدرن است. آسانسور تقریبا در تمام ساختمان‌های بلند مانند ادارات، ساختمان‌های تجاری، شرکت‌ها و خانه‌های معمولی مشاهده می‌شود.

در گذشته آسانسورها معمولا اتاقک‌های آهنی خشن و ترسناکی بودند که فقط به جنبه بالا و پایین رفتن آن در ساختمان توجه می‌شد! اما از آنجا که این دستگاه پرکاربرد به بخشی از زندگی روزمره جوامع امروزی تبدیل شده است، اکنون وقت آن شده تا کاربران خواسته‌های بیشتری از آن داشته باشند. یکی از مهمترین خواسته‌های کاربران موضوع زیبایی‌شناسی آسانسور است.

آسانسور شیشه ای به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار محبوب شده و کارفرمایان بیش از پیش تمایل دارند تا از آن در پروژه‌های خود استفاده کنند.

به طور خاص طراحی زیبا، مشاهده آسان مناظر اطراف، ایمنی بالا و... از جمله مزایای این نوع آسانسور است. علاوه بر این، در طراحی و نصب آسانسور شیشه ای، نیازی به ساخت موتورخانه نیست که همین موضوع باعث صرفه‌جویی در فضا ساختمان و کاهش هزینه‌های ساخت و ساز می‌شود.

مزایای آسانسور شیشه ای برای زیبایی و کارایی در ساختمان های مدرن

آسانسور خانگی شیشه‌ای نوعی آسانسور است که کابین آن را می‌توان به اشکال مختلف مانند چهارضلعی، چند ضلعی یا گرد طراحی و اجرا کرد. فارق از اینکه کابین چه طرحی دارد، همگی در یک مورد شبیه هم هستند و آن این است که کابین از شیشه شفاف مخصوص ساخته شده است. این موضوع باعث می‌شود تا مسافران بتوانند به راحتی منظره بیرون را ببینند. در برخی از کابین‌های آسانسور شیشه‌ای، امکان دید 360 درجه میسر است.

جنس شیشه‌ای که برای این نوع آسانسورها استفاده می‌شود از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و ایمنی بالا را تضمین می‌کند. امروزه نه تنها در ساختمان‌ها و ویلاهای کوچک، بلکه در ساختمان‌های بزرگ هم آسانسور شیشه ای نمادی از لوکس بودن است. این نوع آسانسورها به قدری جلوه زیبا به ساختمان می‌بخشند که حتی بر قیمت ملک هم تاثیر مثبت می‌گذارند!

مزایای آسانسور خانگی شیشه‌ای

مزایای آسانسور شیشه ای کم نیستند اما در هر صورت بسیار مهم است که توسط یک شرکت معتبر آسانسور طراحی و اجرا شود تا بتوانید از حداکثر مزایای آن بهره‌مند شوید. بهترین شرکت نصب آسانسور شیشه ای باید بتواند حداکثر موارد مورد اشاره در ادامه را برای شما فراهم کند!

زیبایی آسانسور شیشه ای

بزرگترین و برجسته‌ترین مزیت آسانسور شیشه ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت مربوط به زیبایی آن است. یکی از ویژگی‌هایی که فقط آسانسورهای شیشه‌ای دارند، امکان مشاهده نمای بیرون است. با مواد شیشه‌ای شفاف، کاربران می‌توانند محیط خانه و ساختمان را در حین حرکت مشاهده کنند.

این قابلیت علاوه بر اینکه از داخل کابین حس فوق‌العاده‌ای را به مسافران می‌دهد، از نمای بیرون هم جلوه زیبایی را به ساختمان می‌بخشد. کابین شیشه‌ای مزایایی دارد که برخی از آنها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

  • جنس شیشه مورد استفاده در این نوع آسانسور سکوریت شفاف است. این متریال جدید نیست و به دلیل ظرافتی که دارد در نصب آسانسور شیشه ای کاربرد دارد. شیشه دیوار کابین از شیشه با ضخامت ۱۰ میلی‌متر ساخته شده است که مستحکم، مقاوم و بادوام است. استفاده از شیشه سکوریت باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه می‌شود زیرا نیازی به تعویض یا تعمیر ندارد.
  • برای کسانی که کلاستروفوبیک هستند یا احساس محبوس بودن در فضای بسته را دوست ندارند، آسانسور شیشه‌ای بهترین انتخاب است. تردد با این نوع آسانسور حس آرامش برای کاربران به همراه خواهد داشت. بر خلاف آسانسورهای رایج که با کابین فولادی ضد زنگ ساخته می‌شوند، آسانسور شیشه‌ای می‌تواند به مسافران کمک کند تا به اطراف نگاه کنند و دید بازتری را ایجاد کند و احساس محبوس بودن و گرفتگی را به حداقل برساند.
  • کابین‌های شیشه‌ای به راحتی با معماری و دیزاین داخلی هر ساختمانی هماهنگ می‌شوند! یک خانه زیبا ترکیبی از یک معماری کلی از درون به بیرون می‌باشد که لازمه آن هماهنگی جزئیات با یکدیگر است. نصب آسانسورهای شیشه‌ای هم هماهنگی فضای معماری را افزایش می‌دهد و هم نور طبیعی را جذب می‌کند و زیبایی ساختار خانه را افزایش می‌دهد.
  • آسانسور شیشه ای در تمام طول روز از نور طبیعی استفاده می‌کند و فقط در شب به نور اضافی نیاز دارد! این امر باعث می‌شود که در مصرف برق صرفه‌جویی شود که علاوه بر تاثیر مثبت بر محیط زیست، هزینه‌های شما را نیز کاهش می‌دهد.

صرفه‌جویی در فضا برای نصب آسانسور

ویژگی دیگر آسانسور شیشه ای استفاده از موتور گیرلس است، بنابراین نیازی به ساخت موتورخانه ندارد! علاوه بر این، این نوع آسانسور نیازی به چاه آسانسور ندارد و در یک گودال با عمق ۳۰۰ میلی‌متر، می‌توان آن را طراحی و نصب کرد. یا این کار دیگر نیازی به صرف هزینه‌های سنگین برای ساخت موتورخانه و چاه آسانسور نخواهید داشت و حتی نیازی به تخریب ساختمان هم برای نصب نیست!

می‌توان گفت آسانسور شیشه‌ای کم مصرف‌ترین نوع آسانسور است که فضای اضافی استفاده نشده در ساختمان را به حداقل می‌رساند تا فضای آسانسور مفیدتر شود.

آسانسورهای شیشه‌ای با استفاده از موتور گیرلس، کاهش مصرف برق زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند. توانایی صرفه‌جویی تا ۳۰ درصد در مصرف برق در مقایسه با انواع دیگر آسانسورها، باعث می‌شود که گزینه جذابی برای خرید این نوع آسانسور باشد!

مزایای آسانسور شیشه ای برای زیبایی و کارایی در ساختمان های مدرن

معایب آسانسور خانه شیشه‌ای

اگرچه آسانسورهای شیشه‌ای در حال حاضر رایج شده‌اند و مزایای زیادی هم دارند، اما به این معنی نیست که صد در صد بی عیب هستند!

در آسانسورهای شیشه‌ای خانگی، سیم‌های برق و سیم بکسل‌ها در معرض دید قرار می‌گیرندکه ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. علاوه بر این، نصب و اجرا آسانسور شیشه‌ای، ممکن است هزینه بالاتری نسبت به دیگر مدل‌ها داشته باشد که باید در هنگام تصمیم‌گیری در نظر بگیرید.

اگر در خانواده شما افرادی وجود دارند که از ارتفاع می‌ترسند، نصب آسانسورهای شیشه‌ای برای آنها مناسب نخواهد بود. هنگام ‌ایستادن در آسانسور شیشه‌ای، افرادی که از ارتفاع می‌ترسند و حرکت کابین به سمت بالا را به می‌بینند، ممکن است دچار احساس ترس و ناامنی شوند.

از نظر زیبایی، اگر سیم‌کشی، ریل و کابل قابل مشاهده باشد، آسانسور شیشه‌ای ظاهر خوبی نخواهد داشت. در واقع می‌توانید این قسمت‌ها را از طریق پنل‌های شیشه‌ای مشاهده کنید. البته این موضوع به توانایی شرکت آسانسور شما هم بستگی دارد که به بهترین نحو بتواند این عیب‎ها را برطرف کند.

هر نوع آسانسور طراحی خاص خود را دارد، اما همه آن‌ها برای جابجایی هستند، بنابراین بسته به نیاز خود باید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مشاوره قبل از نصب آسانسور می‌تواند به شدت تصمیم‌گیری شما را آسان کند. اگر قصد نصب آسانسور شیشه ای را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با یک شرکت آسانسور معتبر در این زمینه مشورت کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید