سید سپهر ارشادی مخترع ایرانی در زمینه پلی استر های عایق چند لایه مدال نقره مسابقات جهانی مخترعین را کسب کرد.

کسب مدال نقره مسابقات جهانی ژنو سوئیس توسط مخترع ایرانی در سال ۲۰۲۳

به گزارش سلام نو، موفقیت مخترعین ایرانی آقای سید سپهر ارشادی در چهل و هشتمین دوره نمایشگاه و مسابقات ژنو سوئیس که ۵۵ سال قدمت دارد در زمینه پلی استر ها در سال ۲۰۲۳ نشان از تلاش علمی کشور در زمینه های علمی و صنعتی دارد

با آقای ارشادی مخترع و پژوهشگر جوان کشور در زمینه اختراع و فعالیت های پژوهشی ایشان گپ و گفت طولانی داشتیم که نشان از برنامه های ویزه برای آینده داشت

لطفا مختصری از خودتون توضیح بدید:

سید سپهر ارشادی هستم.۳۰سال سن دارم، در دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد معماری دانشگاه محلات تحصیل کرده ام و در زمینه طراحی به مدت هفت سال مشغول به فعالیت می‌باشم.

لطفا در رابطه با نوآوری و اختراعتون هم برامون توضیح بدید:

با توجه به علاقه ام به طبیعت و حفظ آن و همچنین نیازی که درطراحی و معماری احساس کردم ایده ساخت روکشی که عملکرد و خواصی مشابه با پوشش بدن جانداران را دارا باشد به ذهنم رسید و تصمیم به تحقیق و ساخت چنین روکشی گرفتم . به این ترتیب روکش صنعتی ترکیبی چند لایه پلی استر متراکم جامد را اختراع کردم که از ترکیب چند لایه با خصوصیات متفاوت، با الهام از ترکیب و چند لایگی بخش های دستگاه پوششی بدن جانداران مانند پوست وایجاد ویژگی های مختلف آنها از جمله خاصیت خود ترمیم شوندگی، طراحی و ‌ساخته شده است. مقاومت های متعدد و عمر طولانی دارد، محصولی قابل بازیافت و قابل تجزیه در طبیعت به همراه قابلیت ها و کاربردهای گوناگون در صنایع.

چی شد که به سمت اختراع کردن و ثبت اختراع رفتید؟

علاقه به خلق کردن، من را به این سمت برد.ایده های مختلفی در ارتباط با صنعت و محیط زیست به ذهنم رسید که از بین آنها به محصولی با ویژگی هایی که در تصورم بود رسیدم. بعد از ارزیابی ها و تحقیق برای اینکه قبلا چنین اختراعی نشده و اینکه این روکش قابل استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی است تصمیم گرفتم برای مورد استفاده قرار گرفتنش طبق نیازهایی که درطول مدت فعالیت کاری ام شناخته بودم و بعد از آزمون و خطاهای بسیار در کارگاه شخصی خودم توانستم ایده ام را تکمیل کنم .

با چه هدفی در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات شرکت کردید؟

با توجه به اینکه زمان زیادی برای یک اختراع صرف میشود و من هم برای رسیدن این اختراع به مرحله اجرا زمان و هزینه صرف کردم بسیار علاقه داشتم اختراعم را در بین سایر اختراعات از کشورهای مختلف محک بزنم. چون برای مخترع در رقابت و چالش قرار گرفتن با سایرین برای ارزیابی ایده و وسیله ای که اختراع کرده بسیار جالب و کاربردی است . من هم علاقه داشتم در این رقابت از معایب و مزایای اختراعم در سطح جهانی مطلع شده و آنرا به محک بگذارم. همچنین در سطح جهانی این ایده را با افراد متخصص به اشتراک بگذارم.

کسب مدال نقره مسابقات جهانی پلی استرهای عایق توسط مخترع ایرانی

نمایشگاه بین المللی اختراعات ژنو رو چطور بود ؟

از آنجا که ژنو از بهترین شهرهای اروپا و پیشرفته ترین های این قاره است بنابراین رویداد نمایشگاه اختراعات این شهر نیز از سطح بالایی برخوردار بوده و شرکت در این مسابقه با تعداد بالای شرکت کننده از بهترین دانشگاه های جهان و کسب مقام برای هر مخترعی باعث خوشحالی و رضایت است. من هم برای شرکت در این مسابقه از قبل به دنبال راهی بودم که خوشبختانه توانستم در این رقابت شرکت کنم.

در آینده چه اهدافی رو دنبال خواهید کرد ؟

ذهن هر مخترعی همواره بدنبال راههای جدید و ابداعات جدید هست من هم علاقه دارم با توجه به نیاز در رشته های مرتبط با معماری و طراحی و همچنین زمینه های دیگر طرحها و ایده های دیگری را به سطح ثبت و ساخت برسانم.

برای کسانی میخوان این مسیر رو طی کنن و تازه اول راه هستند سخنی دارید؟

از اونجایی که خلاقیت نیاز به پرورش و جستجو و پشتکار داره من توصیه می کنم در زمینه علایق شان ذهن شان را بازبگذارند و ایده هایشان را رها نکنند بلکه به اختراعاتی دگرگون ساز و کارآمد بیاندیشند، خالصانه و با اراده هدف را جستجو کرده و بعد از یافتن آنچیزی که می تواند تغییری در شرایط زندگی و یا یک حیطه خاص علمی یا صنعتی ایجاد کند آنرا به ثبت برسانند.

آیا انتظارات حمایتی دارید ؟

هر مخترعی اگر حمایت شود شرایط و بستر مناسب قطعا می تواند نگرانی های او را کم کند و به توسعه کار و ایده اش کمک کند ولی من به شخصه در انتظار حمایت از شخص و یا نهادی نیستم و عقیده دارم با توجه به توانایی های شخصی خودم میتوانم به نتایج خوبی برسم.

سخنی دارید که خود ما نپرسیده باشیم ؟

به نظر من نوآوری ها باعث تکاملند، امید به ذهن هایی که افکار نو را پردازش می کنند. همچنین امیدوارم اراده و علاقه بیشتری در نسل جوان برای رسیدن به رویاها و ایده های روشن و خلاقانه به وجود آید .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید