رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: اگر ادراک فاجعه‌ جمعیتی که در پیش است انجام نشود، جامعه نسبت به آثار سالمندی جمعیت آگاه نخواهد شد.

 پیری جمعیت کشور تا ۱۵۰ سال قابل رفع نخواهد بود
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: کشور تا ۳۰ سال آینده با کاهش تعداد جوانان مواجه خواهد شد و بنابراین باید تا ۵ سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم.


امیرحسین بانکی‌پور امروز در همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت در بیمارستان نجمیه اظهار کرد: اگر در سیاه‌چاله پیری جمعیت بیفتیم مشکل جمعیت تا 150 سال قابل رفع نخواهد بود؛ در 30 سال آینده کشور با کاهش تعداد جوانان و افزایش سالمندان مواجه خواهد شد و بنابراین باید تا 5 سال آینده به نرخ باروری 2.5 برسیم.

وی افزود: در قانون برای ترک فعل جرم‌انگاری‌های قوی در نظر گرفته شده و گفتمان جمعیت نیز منتقل شده اما اگر ادراک فاجعه‌ جمعیتی که در پیش است انجام نشود، جامعه نسبت به آثار سالمندی جمعیت آگاه نخواهد شد.

بانکی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که مقرر شده 90 درصد هزینه‌های درمان این زوجین را بیمه‌ها پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق بررسی‌هایی که در کشور درباره عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای آموزش و ترویج جوانی جمعیت انجام دادیم، تنها دستگاهی که در درون خودش برخلاف آمار کشور، با افزایش نرخ ازدواج مواجه بود، سپاه پاسداران بود و در شرایطی که با کاهش جمعیت و فرزندآوری مواجه‌ایم، تعداد موالید کارکنان افزایش یافته است. وزارت بهداشت نیز به عنوان دستگاه برگزیده عملکردی در حوزه اجرای قانون جوانی جمعیت بوده است.

وی اضافه کرد: بدنه نخبگانی و مدیریتی کشور هنوز آن‌طور که باید نگاه ویژه به موضوع جمعیت، ندارد. متاسفانه جامعه مدیریتی دچار روزمرگی شده و حوادث را پس از رخ دادن درک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید