معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار ورود سرمایه‌گذاران افغان و افزایش تقاضا برای خرید مسکن را دلیل بالا رفتن قیمت مسکن در چابهار دانست.

افزایش قیمت مسکن در چابهار به دلیل حضور سرمایه‌گذاران افغان است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، تورم مسکن برای سایر شهرها است اما اخیرا اثرپذیری برخی از شهرها بیشتر از کلانشهرها بوده به طوریکه در شهری مانند چابهار قیمت واحدهای آپارتمانی در برخی از مناطق این شهر، به پای قیمت مسکن در بعضی از محله‌های پایتخت رسیده و ساکنان چابهار این جهش قیمت مسکن را بی‌سابقه می‌دانند.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار درباره جهش قیمت مسکن در چابهار و چند میلیاردی شدن آپارتمان‌های مناطق کم برخوردار در این منطقه اظهار داشت: نتیجه نگاه یک سو به توسعه و عدم توجه به توسعه انسانی و شاخص‌های توسعه انسانی همین می‌شود که امروز شاهد این تورم بی‌سابقه در بازار مسکن چابهار هستیم.

وی با اشاره به عوامل اثرگذار در افزایش قیمت مسکن در چابهار گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت‌ قیمت‌ها ورود سرمایه‌گذاران افغان به چابهار و افزایش تقاضای آنها برای خرید مسکن در چابهار بوده‌است. همچنین افزایش قیمت‌ها در محدوده منطقه آزاد چابهار که شهر را در برگرفته در افزایش قیمت موثر بوده و برآیند تمام این عوامل، سبب تورم عجیب و غریب در بخش مسکن و املاک در شهر چابهار شده‌است.

سعیدی ادامه داد: در حالی که شاهد این حباب تورمی و افزایش قیمت‌ها هستیم برای بومیان و ساکنان قدیمی چابهار هیچ تمهید جمعیتی و برنامه‌ای برای نسل آینده در نظر گرفته نشده و تمام این عوامل باعث این تورم بی‌سابقه در حوزه مسکن در چابهار شده است.

نماینده مردم چابهار تاکید کرد: خریداران این واحدها مردم چابهار و بومیان نیستند چراکه اساسا قدرت خرید ندارند و عمده تقاضا مربوط به سرمایه‌گذاران افغان که اخیرا برای سرمایه‌گذاری در بحث ترانزیت، منطقه آزاد و فعالیت‌های اقتصادی در مرز ریمدان به چابهار آمده‌اند، می‌شود و افغان‌ها هستند که این واحدها را خریداری و معامله می‌کنند وگرنه عمده مردم چابهار توان پرداخت این قیمت‎های نجومی را ندارند.

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید