کتابخانه‌های کانون نعمت خوبی است برای همه‌ی شما. از آنها استفاده کنید و مراقب‌شان باشید. کانون را دوست‌ داشته باشید. مربی‌های کانون عالی هستند و بهترین فعالیت‌ها را ارایه می‌دهند. قدر آن‌ها را بدانید.

چگونه کودک خود را کتابخوان کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده‌ سرشناس کتاب‌های کودک و نوجوان گفت: برای اینکه بچه‌ها کتاب‌خوان بشوند باید از بدو تولد برای‌شان قصه بخوانید.

مصطفی رحماندوست، شاعر نام‌آشنا، با حضور در غرفه کانون پرورش فکری در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، در مراسم جشن امضای کتاب‌های خود افزود: والدین وقتی می‌خواهند غذا بپزند، مشغله‌هایشان مهم نیست، وقت می‌گذارند و غذا می‌پزند؛ برای اینکه بچه‌ها کتاب‌خوان بشوند باید از بدو تولد برایشان قصه بخوانید، این در دنیا ثابت شده که اگراز بدو تولد برای بچه‌ها قصه بخوانند آنها خود به خود کتاب‌خوان می‌شوند.

شاعر مجموعه‌ی «بازی با انگشت‌ها» با بیان اینکه دیدار با کودکان و نوجوانان انگیزه اصلی او برای حضور در غرفه کانون بود، اضافه کرد: بیشتر این ‌کتاب‌ها که امضا کردم مربوط به 10 تا 15 سال گذشته است. حدود 10 سال می‌شود که کتاب جدیدی از من در کانون منتشر نشده است، اما کتاب‌های قبلی تجدید چاپ شده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

رحماندوست در ادامه یادآور شد: طی 40 سال فعالیت در حوزه کودک و نوجوان، دست کم در 30 سال گذشته همیشه لطف بچه‌ها را نسبت به خودم شاهد بوده‌ام. هنوز کتاب‌هایم تجدید چاپ می‌شود. حتی گاهی یک مادر و دختر می‌گویند کودکی هر دوی ما با شعر شما در ارتباط بوده است.

نویسنده کتاب «بابا آمد، نان آورد» در پاسخ به این سؤال که چرا این روزها با کمبود ترانه در حوزه‌ کودک و نوجوان روبرو هستیم، گفت: اتفاقاً به نظر من آثار زیادی به زبان ترانه چاپ شده است. فقط در نظر داشته باشید تا زمانی که کودکان وارد مدرسه نشده‌اند ایرادی ندارد برایشان ترانه بخوانیم تا آن‌ها با دنیای کلمه و وزن خو بگیرند اما وقتی به مدرسه رفتند باید با فارسی معیار برایشان شعر بگوییم تا با ادبیات معیار آشنا شوند.

رحماندوست تأکید کرد که کودکان دبستانی نباید شعر کلاسیک بخوانند بلکه باید با شعر کودکانه آشنا شوند. برای خواندن شعر کلاسیک، زمان هست.

این نویسنده و شاعر کودکان در پایان گفت: کتابخانه‌های کانون نعمت خوبی است برای همه‌ی شما. از آنها استفاده کنید و مراقب‌شان باشید. کانون را دوست‌ داشته باشید. مربی‌های کانون عالی هستند و بهترین فعالیت‌ها را ارایه می‌دهند. قدر آن‌ها را بدانید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 10 درصد تخفیف برای عموم و 15 درصد برای فرهنگیان عرضه می‌کند.

درعین حال کانون علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir نیز در معرض فروش گذاشته است. غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه 181، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی 14، غرفه هفت و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران میزبان مخاطبان خواهد بود. سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 20 تا 30 اردیبهشت 1402 در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید