حمیدرضا آصفی با بیان این که کشورهای منطقه نیز از این شرایط خوشحال هستند، اظهار داشت: بنابراین هم ایران و هم عربستان سعودی مصمم هستند تا به تعهدات‌شان عمل کنند.

همگرایی ایران و عربستان باعث امنیت منطقه می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک دیپلمات پیشین کشورمان معتقد است همگرایی میان ایران و عربستان امنیت در منطقه را به دنبال داشته و توسعه و رفاه را زیاد می‌کند.

حمیدرضا آصفی درباره این که آیا شرایط منطقه در پی توافق ایران و عربستان با ثبات و پایدار خواهد بود؟ گفت: امیدواریم که این طور باشد که هم جمهوری اسلامی ایران و هم دولت سعودی می‌خواهند، ولی می‌دانیم دست‌هایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد.
وی خاطرنشان کرد: به هر حال همگرایی بین ایران و عربستان موجب ایجاد امنیت در منطقه است و امنیت در منطقه توسعه و رفاه را بین کشورهای منطقه زیاد می کند و این چیزی است که دشمنان منطقه نمی خواهند و قطعا کارشکنی می کنند.
این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که کشورهای منطقه نیز از این شرایط خوشحال هستند، اظهار داشت: بنابراین هم ایران و هم عربستان سعودی مصمم هستند تا به تعهدات‌شان عمل کنند.

اسفند ماه ۱۴۰۱ با وساطت و تلاش‌های چین و گفت‌وگوهای انجام شده پس از ۷ سال توافق ایران و عربستان با حضور علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مساعد بن‌محمد العیبان، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ یی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین انجام شد. در پی این توافق شاهد بودیم تحولاتی در منطقه شکل گرفت و روابط بسیاری از کشورها نیز رو به بهبود شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید