رمضانی در خصوص سخت‌گیری برای ارسال سریع بسته‌های پستی توسط کتاب‌فروشان بیان کرد: نمایشگاه برای حمایت از حقوق مخاطبان، برای متوقف کردن پنل فروش ناشران و کتاب‌فروشان که تعداد بسته ارسال نشده بالایی دارند اقدام می‌کند و می‌توانیم سیستم آنها را بررسی و بازگشایی کنیم. این به دلیل ارزش بالای نظر مخاطب است.

فروش کتاب‌های مغایر ضوابط نشر و عدم رعایت حجاب باعث تشکیل 17 پرونده تختلف برای ناشران نمایشگاه کتاب شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام اینکه در کمیته تخلفات نمایشگاه ۱۷ پرونده مطرح شده است، ادامه داد: هفت پرونده منجر به صدور رای شده و باقی نیاز به بررسی بیشتری دارد. غرفه یکی از ناشران به مدت یک روز تعطیل شد، ۶ ناشر محکوم به تعطیلی پنل مجازی شدند. به گفته او، محکومیت‌های ناشران دو دلیل اصلی دارد، یکی عرصه و فروش کتاب‌های مغایر ضوابط نشر و دیگری درباره عدم رعایت شئونات و حجاب اسلامی است.

قائم مقام قائم مقام و سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه در کمیته تخلفات نمایشگاه ۱۷ پرونده مطرح شده است، ادامه داد: هفت پرونده منجر به صدور رای شده و باقی نیاز به بررسی بیشتری دارد. غرفه یکی از ناشران به مدت یک روز تعطیل شد، ۶ ناشر محکوم به تعطیلی پنل مجازی شدند.

هفتمین نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۷ اردیبهشت هم‌زمان با هشتمین روز نمایشگاه کتاب در مرکز پاسخگویی برگزار شد.

علی رمضانی درباره چینش غرفه‌های سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد: در مساله چینش نمایشگاه توزیع جمعیتی مورد توجه بود و در مورد ناشرانی که مخاطب‌های بیشتری دارند، سعی شده تا در بخش‌های مختلف قرار داشته باشند.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: روز گذشته مهمان‌های خارجی نمایشگاه و سفیر تاجیکستان مهمان رئیس نمایشگاه بودند و مذاکراتی انجام شد. ناشران ترک به دو شکل دراین دوره شرکت کردند یکی به شکل غرفه مجموعه ۶ ناشر و یک غرفه که در آن فعالان نشر ترکیه مستقر هستند.

او با بیان اینکه در هشت روز نمایشگاه به ۷۷۷ اهل قلم خدماتی ارایه شده است، ادامه داد: در ۲۶ اردیبهشت در غرفه مشاوران تخصصی کتاب ۸ هزار مراجعه ارائه شده است. در بخش کودک و نوجوان هم غرفه‌های مراجعه ۵۰۰ مراجعه را ثبت کردند.

پرونده هفت ناشر متخلف منجر به صدور رای شد

رمضانی با اعلام اینکه در کمیته تخلفات نمایشگاه ۱۷ پرونده مطرح شده است، ادامه داد: هفت پرونده منجر به صدور رای شده و باقی نیاز به بررسی بیشتری دارد. غرفه یکی از ناشران به مدت یک روز تعطیل شد، ۶ ناشر محکوم به تعطیلی پنل مجازی شدند.

به گفته قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محکومیت‌های ناشران دو دلیل اصلی دارد، یکی عرصه و فروش کتاب‌های مغایر ضوابط نشر و دیگری درباره عدم رعایت شئونات و حجاب اسلامی است.

او در ارائه آمار فروش تا پایان ساعت ۲۱ در روز هفتم نمایشگاه کتاب، بیان کرد: این دوره از نمایشگاه در بخش حضوری فروش ۱۳۰ میلیارد تومانی را تجربه کرد که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در دستگاه پوز و باقی کارت به کارت بوده است. در بخش مجازی فروش ۶۸ میلیارد تومان ثبت شد که ۵۳ و نیم میلیارد تومان آن مربوط به ناشران است و در مجموع ۱۹۸ میلیارد تومان فروش داشته است. تعداد نسخه فروخته شده در بخش مجازی بیش از ۶۰۰ هزار نسخه کتاب است تعداد آمار حضوری را نداریم و نمی‌توانیم اعلام کنیم.

رمضانی در خصوص سخت‌گیری برای ارسال سریع بسته‌های پستی توسط کتاب‌فروشان بیان کرد: نمایشگاه برای حمایت از حقوق مخاطبان، برای متوقف کردن پنل فروش ناشران و کتاب‌فروشان که تعداد بسته ارسال نشده بالایی دارند اقدام می‌کند و می‌توانیم سیستم آنها را بررسی و بازگشایی کنیم. این به دلیل ارزش بالای نظر مخاطب است.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره اتوبوس‌هایی که افراد را از خیابان‌ها و میادین به نزدیکی نمایشگاه کتاب منتقل می‌کنند، بیان کرد: ممکن است افرادی وارد نمایشگاه کتاب شوند که با آن آشنایی ندارند، استقبال و پذیرایی از آنها از اهداف نمایشگاه کتاب است. خیلی خوب است افرادی که با این رویداد فرهنگی آشنایی ندارند برای نخستین بار جذب نمایشگاه کتاب شدند.

وی به گروه خبرنگاران در مرکز پاسخگویی اشاره کرد و توضیح داد: در این مرکز ۸۰ نفر به سوالات مردم در موضوع‌های مختلف، ناشران، کتاب‌فروشان، پست اهل قلم پاسخگویی می‌کنند.

وی افزود: در این مرکز دو نفر از همکارانم آزاده نظربلند مدیر کمیته پاسخگویی و اطلاع‌رسانی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سیدمحمد حسن اندرخور مسئول مرکز پاسخگویی اطلاع رسانی محیطی و مرکز پاسخگویی مشغول به فعالیت هستند. خانم نظربلند در دو بخش غرفه‌های اطلاع‌رسانی، غرفه‌هایی که نقشه توزیع می‌کنند و کیوسک‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند. روزی کمتر از هفت هزار تماس نداریم. می‌توان گفت هر کدام از مسئولان این بخش روزی با بیش از ۱۰۰ مخاطب گفت‌وگو می‌کنند.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به مراجعه‌کنندگان هفتمین روز نمایشگاه کتاب گفت: مراجعه مردم در روزهای گذشته نشان داد که هنوز به کتاب اعتماد دارند و این کالای فرهنگی را از آرامش‌ ‌بخش‌ترین وسایل زندگی می‌دانند.

رمضانی با اشاره به بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: هر ناشری در این دوره در حوزه ارتباطات اقدامات بهتری انجام می‌دهد، نتیجه آن را در فروش و سایر بخش‌ها خواهد دید.

به گفته او ساعت کاری نمایشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه یک ساعت تمدید شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید