ا توجه به ضرورت و اهمیت استفاده به موقع این بیماران از اینگونه داروها، معاونت غذا و دارو و در راس آن سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را به کارگرفته‌اند تا نگرانی‌ها و کمبود های احتمالی دارویی این بیماران مرتفع شود.

خبر خوش برای بیماران هموفیلی / یکی دیگر از داروهای این بیماری رایگان شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به پیگیری های سازمان غذا و دارو، از اصلاح قیمت داروی فاکتور هشت نوترکیب بیماران هموفیلی خبر داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمد جواد راعی گفت: پیرو اطلاع رسانی قبلی مبنی بر اصلاح قیمت فاکتور هشت نوترکیب (زینتا) در سامانه بیمه سلامت، خوشبختانه از پایان هفته قبل قیمت این دارو در سامانه بیمه ‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز اصلاح شد و بیماران می‌توانند از این پس این دارو را به صورت رایگان دریافت کنند.

او با بیان اینکه هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است که فرد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پایین یا عدم وجود پروتئین هایی به نام فاکتورهای انعقادی، قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیست و در آن خون به درستی لخته نمی‌شود، اظهار کرد: شدت هموفیلی با توجه به میزان فاکتور موجود در خون تعیین می‌شود، هر چه میزان این فاکتورها کمتر باشد، احتمال خونریزی بیشتر است که می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی برای سلامتی شود.

راعی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از هزار و ۶۰۰ داروی فاکتور ۸ نو ترکیب و پلاسمایی ویژه بیماران هموفیلی در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز توزیع شده است، افـزود: با توجه به ضرورت و اهمیت استفاده به موقع این بیماران از اینگونه داروها، معاونت غذا و دارو و در راس آن سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را به کارگرفته‌اند تا نگرانی‌ها و کمبود های احتمالی دارویی این بیماران مرتفع شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید