ییلاق دیلمان، از دیدنی‌ترین نقاط گردشگری گیلان به شمار می‌رود از این رو با ما همراه و درباره جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان بدانید.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: ییلاق دیلمان از زیباترین ییلاق هایی است که در شمال ایران قرار داشته و از آب و هوایی دل انگیز و مطلوب بهره می برد. هر ساله هزاران گردشگر برای گردش و تفریح این منطقه را انتخاب کرده و به آن سفر می کنند. ییلاق ها از بهترین جاذبه های گردشگری در شهرهای شمالی هستند که فصل های بهار و تابستان از طبیعتی بی نظیر و فوق العاده بهره می برند و افراد زیادی را برای گردش و استراحت به سمت خود جذب می کنند و به عنوان نخستین گزینه های گردشگری در تابستان ها به شمار می آیند. این ییلاق زیبا و گردشگری از ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مناطق اطراف خود بهره برده و چشم اندازی بسیار زیبا و تماشایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. ییلاق دیلمان که در استان گیلان قرار گرفته است، از بهترین ییلاقات شمال ایران بوده که آرامشی خاص در آن حکم فرماست.

دیلمان؛ ییلاقی برای تجربه آرامش

هنگامی که در فصل های بهار و تابستان قصد عزیمت به طبیعتی زیبا با آب و هوایی دلچسب را داشته باشیم، ییلاق ها و ارتفاعات سرسبز از نخستین گزینه هایی است که به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنیم.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان

شهرهای شمالی ایران و به خصوص شهرهای مختلف استان گیلان، انواع ارتفاعات و ییلاقات متنوع و زیبا را در خود جای داده که از آب و هوایی خنک و دلچسب بهره می برند. ییلاق دیلمان از زیباترین ییلاقات شمال است که در شرق استان گیلان قرار داشته و از طبیعتی بسیار تماشایی و بکر بهره می برد و از بهترین جاهای دیدنی گیلان برای خلوت کردن و آرامش یافتن می باشد.

طبیعت این ییلاق از آب و هوایی سرد و کوهستانی برخوردار بوده و چشمه های متعددی در آن وجود دارند که همین امر سبب گردیده این ییلاق از بهترین جاذبه های گردشگری شمال ایران در تابستان ها به شمار بیاید.

زمانی که اسم شمال و یا یکی از شهرهای شمالی را می شنویم، جنگل های سرسبز، دریای آبی بیکران، شالیزارها، ساحل زیبا و غیره در ذهنمان نقش می بندند که همگی در کنار یکدیگر طبیعتی بهشت گونه را پدید آورده اند. در یکی از بلندترین نقاط شرق استان گیلان، ییلاقی سرسبز با طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی جای خوش کرده که از بهترین ییلاقات ایران شناخته می شود.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان

منطقه دیلمان از دو بخش دیلمان و پیرکوه تشکیل شده و از بخش شمالی خود به رشته کوه های البرز و از شرق نیز به قله درفک می رسد. گاهی اوقات پیش می آید که برای دوری از محل زندگی، شهرهای شلوغ، آلودگی ها، دغدغه های کاری و زندگی به دنبال جایی می گردیم تا بتوانیم برای یک یا چند روزی از تمام آن ها دور شویم و به دنبال آرامش برویم.

جاذبه‌های متحیرکننده ییلاق دیلمان گیلان

دیلمان علاوه بر آب‌وهوای خوب و مناظر بکر و زیبا، دارای جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که از این بین می‌توان به آبشار لونک، قلعه کوتی، تی تی کاروان‌سرا، قلعه گرماور، حمام تاریخی دیلمان، امامزاده سید صالح، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده سید اسماعیل، بقعه امامزاده تورار، قلعه کوتول شاه، منطقه گردشگری ابی نام، منطقه باستانی کوه پس، غار اسپهدان و غار لوعلی اشاره کرد. در ادامه با برخی از جاهای دیدنی دیلمان آشنا می‌شویم.

کوه درفک

دیلمان دارای کوهی زیبا و پربرف است که کوه درفک نامیده می‌شود و البته منظره زیبایی را نیز در این منطقه ایجاد کرده است.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان

تماشای قله سفید رنگ درفک بین سرسبزی جنگل بسیار هیجان‌انگیز است. این کوه از لحاظ کوهنوردی و غارنوردی جالب توجه است. در این کوه دو غار معروف وجود دارد که ویژگی آن‌ها به‌شکل سنگ‌ها و قندیل‌هایشان مربوط می‌شود. یکی از این غارها دارای سنگ‌هایی به‌شکل انسان و حیوانات مختلف است و غار دیگر نیز به قندیل‌های یخی شهرت دارد.

آبشار لونک

آبشار لونک منطقه‌ای زیبا در ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل در سمت راست جاده است که به‌دلیل قرارگیری آن در بین درختان مختلف جنگل، حال‌وهوای خاصی دارد و مکانی مناسب برای اسکان موقت به حساب می‌آید.

منطقه قلعه کوتی

در زبان دیلمی کوتی به‌معنای تپه است و چون بسیاری از روستاهای این منطقه روی تپه‌ها و به‌شکل قلعه ساخته شده‌اند، به این منطقه، منطقه قلعه کوتی گفته می‌شود. البته برخی از این قلعه‌ها همچنان پا بر جا هستند که در این بین می‌توان به کافرکول، قلعه کوتی میکال و کافر قلعه اشاره کرد.

تی تی کاروان‌سرا

در ۱۵ کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان کاروانسرایی وجود دارد که با سنگ‌های رودخانه‌ای و آجر به‌همراه ملات گچ و ساروج ساخته شده است.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان

این کاروان‌سرا در گذشته اقامتگاه افرادی بود که از سیاهکل و دیلمان به‌سمت طالقان حرکت می‌کردند. واژه «تی تی» در زبان دیلمی به‌معنای شکوفه است و بانی کاروانسرای مذکور نیز فردی به نام تی تی خانم از خاندان صفوی بود.

قلعه گرماور

در روستای گرماور قلعه‌ای با همین نام وجود دارد که به دوران پیش از اسلام مربوط می‌شود. قلعه مذکور در ۶۰ کیلومتری سیاهکل روی صخره‌ای بلند ساخته شده که ساختار کلی آن نشان از کاربردش به‌عنوان برج دیده‌بانی دارد.

حمام تاریخی دیلمان

حمام میر بلوک یا حمام تاریخی دیلمان بنایی قاجاری است که از سه گنبد اصلی و دو گنبد کوچک تشکیل می‌شود و چندین نورگیر دارد.

یکی دیگر از زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فرد این منطقه رویش گل‌های سوسن چلچراغ در خرداد ماه است. این گل‌ها در اواخر بهار، به مسیر دیلمان به آسیابر رنگ و جلای دیگری می‌بخشند. با توجه به بکر ماندن این منطقه در مقایسه با دیگر قسمت‌های نوار شمالی کشورمان، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های منطقه‌ی دیلمان روستاگردی و هم‌نشینی با مردم دیلمی و کوه‌نشین منطقه است؛ مردمانی که با لباس و زبان سنتی، و زندگی در دل جنگل‌های بهشتی این منطقه همیشه با روی باز پذیرای گردشگران هستند.

جاذبه‌های حیرت‌انگیز ییلاق دیلمان

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    2 0
    متاسفم براتون روستای ملومه بهشت دیلمان اصلا نامی نبردین
    • US ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      سلام بشکافته سنگ وغارروستای ملومه که یخچال طبیعی درآن نهفته است ازقلم افتاده
  • روح اله تقوی IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    1 0
    روستای رزدره هم یکی از جاذبه های سیاحتی وزیارتی منطقه دیلمان که بارگاه ملکوتی آقاامامزاده ابراهیم رزدره درآن قراردارد باداشتن مردمانی خوب ومهمان نواز پذیرای تمام مسافران وگردشگران میباشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید