هلو میوه ای بومی شمال غرب چین و خواص زیادی دارد، در این مطلب به بررسی فواید باورنکردنی این میوه پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

فواید باورنکردنی هلو برای سلامت بدن که از آن بی اطلاعید

به گزارش سلام نو، هلو میوه ای بومی شمال غرب چین و حاوی فوائدی برای سلامتی است و از این رو گنجاندن مقدار بیشتری از آن در رژیم غذایی توصیه می شود.

مصرف یک فنجان هلوی خرد شده می تواند ۱۱.۱ میلی گرم از ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین به تامین میزان توصیه شده از پتاسیم، فیبر و آهن بدن در روز کمک می کن

هلو باعث بهبود پوست می شود

فریب سایز کوچک و پوست لطیف هلو را نخورید. فقط یک هلو متوسط حدود ۱۱ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه را دارد. این ماده مغذی به بدن شما کمک می کند تا زخم ها را بهبود بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد. همچنین به خلاص شدن از شر "رادیکال های آزاد" کمک می کند - مواد شیمیایی که با سرطان مرتبط هستند زیرا می توانند به سلول های شما آسیب برسانند.

هلو سلامت چشم شما را تضمین می کند

آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن به هلو رنگ نارنجی طلایی می دهد. وقتی آن را می خورید، بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند که کلیدی برای بینایی سالم است. همچنین کمک می‌کند تا سایر قسمت‌های بدن، مانند سیستم ایمنی بدن، همانطور که باید کار کنند.

هلو به جلوگیری از یبوست کمک می کند

یک هلو متوسط می تواند ۶ تا ۹ درصد فیبر مورد نیاز روزانه بدن را به شما بدهد. غذاهای پر فیبر می توانند از شما در برابر مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ محافظت کنند؛ اما فوایدی که ممکن است بیشتر متوجه آن شوید این است که فیبر موجود در هلو به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

هلو به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید

هلو با کمتر از ۶۰ کالری، چربی اشباع شده، کلسترول یا سدیم ندارد. بیش از ۸۵ درصد هلو را آب تشکیل می دهد؛ به علاوه، غذاهای سرشار از فیبر سیر کننده تر هستند. وقتی آنها را می خورید، مدت بیشتری طول می کشد تا دوباره احساس گرسنگی کنید.

هلو به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند

مغزها و دانه ها شناخته شده ترین منابع ویتامین E هستند ، اما هلو نیز مقادیر چشم گیری از این ویتامین دارد. این آنتی اکسیدان برای بسیاری از سلول های بدن شما مهم است. همچنین سیستم ایمنی شما را سالم نگه می دارد و به گشاد شدن رگ های خونی برای جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند.

هلو استخوان های شما را سالم نگه می دارد

پتاسیم می تواند به تعادل اثرات رژیم غذایی سرشار از نمک کمک کند. همچنین ممکن است فشار خون شما را کاهش دهد، همراه با احتمال سنگ کلیه و از دست دادن استخوان. شما روزانه به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارید و دریافت آن از طریق غذا بسیار بهتر از مکمل ها است. یک هلو کوچک ۲۴۷ میلی گرم پتاسیم دارد و یک هلو متوسط می تواند تا ۲۸۵ میلی گرم پتاسیم به شما بدهد.

کمپوت هلو ناراحتی معده را تسکین می دهد

اگر مشکل معده دارید، یک میان وعده هلو کنسرو شده ممکن است ایده خوبی باشد. آنها بافت نرمی دارند، فیبر کمتری نسبت به میوه های تازه دارند و به راحتی هضم می شوند. کنسرو هلو می تواند به تسکین ناراحتی معده و کاهش اسهال و دفع گاز کمک کند.

هلو برای سلامت دندان های شما مفید است

هلو همانطور که شیرین است، ممکن است به سلامت دندان‌های شما کمک کند زیرا فلوراید دارد. این ماده معدنی که در خمیر دندان یافت می شود در برخی غذاها از جمله هلو نیز وجود دارد. این به خلاص شدن از شر میکروب های دهان شما که می توانند باعث ایجاد حفره شوند کمک می کند.

هلو خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

همانطور که گفته شد این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین C در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که به پیشگیری از تشکیل رادیکالهای آزاد که با بروز بیماری سرطان و پیشرفت آن مرتبط است، کمک می کند.

هلو آهن مورد نیاز بدن را تامین می کند

آهن از دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن و موجود در هلو است. آهن ترکیب اصلی هموگلوبین به حساب می آید که به جابجایی اکسیژن در بدن کمک می کند. عدم وجود هموگلوبین کافی می تواند موجب بروز کم خونی شدید شود. یک فنجان از این میوه ۰.۴۲ میلی گرم از آهن مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید