نظرسنجی که به تازگی در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد شهروندان این کشور از عملکرد بایدن راضی نیستند.

نارضایتی آمریکائی‌ها از عملکرد بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، در حالی که سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار خواهد شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که قصد حضور دوباره در انتخابات را دارد با چالش‌های متعددی روبه روست که بر روی انتخاب مجدد او سایه افکنده است. نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد رای دهندگان آمریکایی از عملکرد بایدن در حوزه‌های اقتصادی و سیاست داخلی راضی نیستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه ایپسوز – رویترز نشان می‌دهد میزان رضایت از عملکرد بایدن به ۴۰ درصد رسیده است. اصلی‌ترین دلیل نارضایتی مردم آمریکا از بایدن به ناتوانی او در مهار نرخ تورم و نیز مدیریت بحران پناهجویان باز می‌گردد.

نظرسنجی ۳ روزه‌ای که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد مشکلات اقتصادی همچنان دغدغه اصلی مردم آمریکاست و افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای کنترل نرخ تورم باعث گران شدن وام‌های مسکن و خودرو در آمریکا شده است.

این نظرسنجی حاکی از آن است که ۵۴ درصد مردم آمریکا شامل ۷۷ درصد جمهوریخواهان و ۳۴ درصد دموکرات ها، مخالف افزایش سالانه میزان پذیرش مهاجر در آمریکا هستند. تنها ۲۶ درصد پرسش شوندگان از عملکرد جو بایدن در مدیریت بحران پناهجویان ابراز رضایت کرده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ماه جاری میلادی از تصمیم دولت بایدن برای ارسال یک هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی جدید به مرزهای جنوبی با مکزیک به منظور ایجاد امنیت برای برداشتن محدودیت‌های مرزی مرتبط با همه گیری کرونا خبر داد.

بحران پناهجویان یکی از اصلی‌ترین معضلات جامعه آمریکاست و بایدن که می‌کوشد در سال آینده جایگاه خود را در کاخ سفید حفظ کند به دنبال مدیریت این موضوع است. این در حالی است که دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در انتخابات درون حزبی به طور پیوسته از عملکرد دولت بایدن در مواجهه با پناهجویان انتقاد می‌کند.

این نظرسنجی در میان یک هزار و ۲۲ شهروند آمریکایی انجام شد. افزایش سقف بدهی‌های دولت یکی از دیگر سوالاتی بود که ۵۹ درصد پرسش شوندگان با آن مخالفت کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید