پیش بینی می‌ شود که آدهانوم پس از بررسی نتایج گفتگوهای این کمیته، لغو یا عدم لغو وضعیت اضطراری کرونا را در آینده نزدیک اعلام کند.

آیا خطر کرونا در جهان به کلی بر طرف شده است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) این که کروناویروس عامل بیماری کووید ۱۹ هنوز تهدیدی اضطراری برای بهداشت جهانی است یا خیر را طی نشست یک کمیته کارشناسی بررسی کرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از رویترز، کارشناسان و مقام‌های بهداشتی از سراسر جهان روز گذشته (پنج‌شنبه) در این نشست دوره‌ای شرکت کردند.

آنها پشت درهای بسته پیرامون این که شیوع کرونا را همچنان «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی» بنامند یا خیر، گفتگو کردند.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: طی ۱۰ هفته گذشته، تعداد هفتگی موارد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا کمترین تعداد از مارس ۲۰۲۰ یعنی زمانی بوده است که شیوع کرونا در مراحل نخستین خود بود.

وی با این حال هشدار داد بلاتکلیفی در قبال تکامل ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و اقدامات لازم برای نظارت و ردیابی توالی ژنتیکی آن در سراسر جهان تا حد زیادی کاهش یافته است.

پیش بینی می‌ شود که آدهانوم پس از بررسی نتایج گفتگوهای این کمیته، لغو یا عدم لغو وضعیت اضطراری کرونا را در آینده نزدیک اعلام کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید