«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که این کشور در راستای بازپس گیری سرزمین‌هایش مبارزه می کند و برایش مهم نیست که چه اتفاقی در روسیه می‌افتد. رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «به تلاش‌های خود در راستای تقویت امنیت کشورمان در مقابل حملات روسیه ادامه خواهیم داد و ما باید به صلح برسیم».

زلنسکی: هیچ حمله‌ای علیه پوتین یا مسکو انجام نداده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که این کشور در راستای بازپس گیری سرزمین‌هایش مبارزه می کند و برایش مهم نیست که چه اتفاقی در روسیه می‌افتد.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «به تلاش‌های خود در راستای تقویت امنیت کشورمان در مقابل حملات روسیه ادامه خواهیم داد و ما باید به صلح برسیم».

وی ادامه داد: «اوکراین باید عضو پیمان آتلانتیک شمالی باشد و هیچ مانعی برای گرفتن تصمیم سیاسی در خصوص پیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد».

زلنسکی گفت: «روسیه همه ما را تهدید می‌کند و باید جنایتکاران جنگی روس را به دلیل آن چیزی که علیه اوکراین مرتکب شدند بازخواست کنیم».

رئیس جمهور اکراین مدعی شد که این کشور هیچ حمله‌ای علیه پوتین یا مسکو انجام نداده و تنها در سرزمین‌های خود در حال جنگ است.

این سخنان زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) از دفع حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین به کاخ کرملین خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در مسکو گفت که رژیم کی‌یف بامداد امروز اقدام به انجام حمله پهپادی به اقامتگاه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در کرملین داشت.

وی با بیان اینکه در این حمله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی پیش از رسیدن به کرملین رهگیری و نابود شدند، توضیح داد که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین می‌داند.

طبق این گزارش، پسکوف تاکید کرد که روسیه این اقدام را یک حمله تروریستی از جانب اوکراین دانسته و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور صلاح می‌داند، اقدامات تلافی‌جویانه انجام دهد.

وی با بیان اینکه در زمان این حمله، پوتین در کرملین نبود و آسیبی به او نرسیده، افزود که برنامه کاری رئیس جمهور روسیه تغییری نکرده و کار دولت طبق معمول ادامه خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید