کسانی که در فرآیند رتبه بندی معلم‌ها رتبه نگرفته و یا بلاتکیلف بوده اند، ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم خواهد شد.

خبر خوش برای معلمان/ تعیین تکلیف رتبه بندی معلم‌ها تا چند روز آینده

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش امروز (نهم اردیبهشت) در جریان سفر به کرمانشاه در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه، آینده کشور را در دست معلم‌های امروز دانست و گفت : معلم‌ها باید با همه توان برای تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی تلاش کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم‌ها نباید گرفتار روزمرگی شوند، گفت: باید مراقب باشیم تا نقش معلمی برایمان عادی نشود تا بتوانیم به رسالت خود که همان تعلیم و تربیت صحیح فرزندان ایران اسلامی است، دست پیدا کنیم.

صحرایی از مدرسه به عنوان کانون تربیتی یاد کرد و افزود: مدرسه محل تربیت نسل آینده است و بیش از اینکه رسالت آموزش دانش‌آموزان را داشته باشد، وظیفه تربیت صحیح آن‌ها را دارد.

وی اشاره‌ای به اجرای آیین نامه رتبه بندی معلم‌ها داشت و گفت: از سال ۱۳۹۰ زمزمه رتبه بندی معلم‌ها شنیده می‌شود و در دولت آقای رئیسی کار استارت خورد که اجرای آن اقدام خیلی خوبی در راستای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف خواهد بود.

صحرایی با اشاره به برخی مطالب عنوان شده در فضای مجازی در مورد رتبه بندی معلم‌ها، گفت: تنها حدود ۳۰ درصد معلم‌ها از رتبه خود ناراضی هستند که روند رسیدگی به اعتراضات آن‌ها با جدیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در روند اجرای رتبه بندی معلمان، هرجایی نیاز به اصلاح باشد، آیین نامه که هیچ، حتی امکان اصلاح قانون هم از طریق نمایندگان مجلس وجود دارد و حتما پیگیری می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه کسانی که در فرآیند رتبه بندی معلمین رتبه نگرفته و یا بلاتکیلف بوده اند ظرف چند روز آینده تکلیفشان معلوم خواهد شد و به اعتراضات هم به ترتیب رسیدگی می‌شود.

صحرایی اشاره‌ای به گلایه برخی از معلم‌ها به رتبه بندی معلمین داشت و گفت: گاها معلم‌هایی را می‌بینیم که می‌گویند نظام رتبه بندی، شان معلم را زیر سوال برده و این در حالیست که شان معلمی به رتبه بندی نیست.

صحرایی با بیان اینکه هم اکنون در وزارت آموزش و پرورش ۴۳ مسئله کلیدی داریم، گفت: یکی از مهمترین این مسائل، موضوع ساماندهی معلم‌ها است که صرفا با خلاقیت مدیران مدارس می‌تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و ۹۳۰ هزار معلم در کشور داریم، گفت: در سال‌های گذشته که بیش از ۱۸ میلیون دانش آموز داشتیم، تنها ۷۳۰ هزار معلم در آموزش و پرورش حضور داشتند و هیچ کمبود معلمی هم نداشتیم، لذا با ساماندهی می‌توان مساله کمبود معلم را برطرف کرد.

صحرایی ادامه داد: بر اساس استانداردها به ازای هر کلاس درس مقطع ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و هنرستان به ترتیب به یک، ۱.۷،۱.۴ و ۲.۱ معلم نیاز است.

صحرایی اشاره‌ای به در پیش بودن برگزاری امتحانات نهایی داشت و از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش خواست نهایت تلاش خود را برای برگزاری مطلوب امتحانات بکنند و افزود: اجرای مصوبه جدید کنکور اقدام مثبتی بود که کیفیت آموزش را بالا خواهد برد و مدرسه را به دانشگاه وصل خواهد کرد.

وی اشاره‌ای هم به خدمات انقلاب در حوزه سوادآموزی در کشور داشت و گفت: در حالیکه قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم باسواد بودند، امروز ایران اسلامی جزو کشورهای با سواد دنیا است .

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید