قیمت مصوب محصولات شرکت کرمان موتور برای ثبت نام و پرداخت وجه پذیرفته شدگان سامانه یکپارچه اعلام شد. در این اعلام قیمت، بهای محصولات کرمان موتور در مقایسه به قیمت این خودروها در دی ماه سال گذشته بین ۲۰۰ تا ۵۶۵ میلیون تومان افزایش یافته است. محصولات شرکت مدیران نیز افزایش قیمت داشته است و در میان مونتاژ کاران اصلی خودروهای سواری، تنها بهمن موتور هیچ افزایش قیمتی نداشته است.

صمت و تعزیرات اول بهار به خواب زمستانی رفته‌‎اند!

تعدادی از شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی افزایش قیمت داشته‌اند. کرمان موتور خودروی J۷ خود را به یکباره ۳۵۰ میلیون افزایش قیمت داده است. مدیران خودرو نیز تیگو۸ پرو را ۵۹ میلیون گران کرده است. در این میان، KMC T۸ بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و با رشد ۵۶۵ میلیون تومانی، به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسید و خودروی تیگو ۸ پرومکس (مدیران خودرو) ۱۰ میلیون تومان رشد قیمت داشته است که نرخ کارخانه‌ای این خودرو به قیمت دو میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان رسید.

افزایش قیمت کرمان و مدیران خودرو در شرایطی است که این شرکت‌ها پیش از این نیز محصولات خود را از رقیب خود را گران‌تر می‌فروختند. برای مثال کرمان موتور در حالی J۷ خود را ۱میلیارد و ۲۶۵ میلیون می‌فروخت که بهمن موتور محصولی نزدیک به همان محصول را به نام ریسپکت با ۷۳۷ میلیون تومان به بازار عرضه می‌کرد.

به همین ترتیب در حالی X۵۵PRO افزایش قیمت دارد و به قیمت ۱میلیارد و ۲۴۲ میلیون فروخته می‌شود که این محصول اسفند سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۶۲ میلیون بوده است و جالب‌تر آنکه مدیران خودرو در شرایطی افزایش قیمت داشته که این محصول حتی در اسفند ۱۴۰۱ نیز از فیدلیتی و دیگنیتی تولید بهمن موتور گران‌تر بوده است.

علرغم افزایش قیمت این مونتاژکاران وزارت صمت و تعزیرات هیچ موضعی نگرفتند و با بی‌اعتنایی نسبت به این خبر واکنش نشان دادند. این در حالیست که نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بود که « شرکت بهمن‌موتور به ‌دلیل گران‌فروشی، موظف به پرداخت مبلغ ۱۳هزار و ۸۶۰ میلیارد تومانی شد» روشن است این خودروسازان بدون اطمینان خاطر از واکنش وزارت صمت و تعزیرات هرگز محصولات خود را گران نمی‌کردند و حتی باید نسبت به کاهش قیمت محصولات خود در مقایسه با رقیب خود بازار را تعادل می‌کردند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد سیاست افزایش قیمت مدیران خودرو نشانه محقق نشدن وعده واردات خودرو خارجی باشد. سیاست این شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که در ماه‌های آتی خبری از خودروهای خارجی نخواهد بود و آنها می‌توانند همچنان بدون رقیب و در غیاب نهادهای ناظر خودروهای خود را گران کنند. / کرمان موتور

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید