سیاستمدار تندروی جمهوریخواه آمریکا برای کسب رای و ترغیب آمریکایی ها به مرگ احتمالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل سن بالای او متوسل شد.

نیکی هیلی: بایدن 5 سال دیگر می‌میرد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نیکی هیلی نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز متعلق به جمهوریخواهان گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ۸۰ ساله این کشور احتمالا ظرف پنج سال آینده فوت خواهد کرد و در صورت پیروزی بایدن در سال ۲۰۲۴، حامیان او کامالا هریس، معاون رئیس جمهور را به عنوان جانشین او خواهند دید.

نیکی هیلی ۵۱ ساله گفت: بایدن اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد خواهد شد و من فکر می‌کنم که همه ما می‌توانیم بر اساس واقعیت بگوییم که اگر جو بایدن پیروز شود، مردم باید روی کاملا هریس به عنوان جانشین وی حساب کنند، زیرا این ایده که بایدن تا ۸۶ سالگی زنده خواهد ماند فکر نمی کنم محتمل باشد.

هیلی نامزدی ریاست جمهوری خود را با شعار رهبران «نسل جدید» جدید آمریکا شروع کرده است. او در یک سخنرانی انتخاباتی خود پیشنهاد کرد که سیاستمداران بالای ۷۵ سال در آمریکا باید در آزمون صلاحیت ذهنی شرکت کنند. جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، این اظهارات هیلی را "مضحک" خواند.

آخرین اظهارات هیلی در حالی بیان می شود که بایدن، مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا، سعی می کند نگرانی ها در مورد سن خود را کم اهمیت جلوه دهد.

جمهوری خواهان در حال بررسی استفاده از مساله سن بایدن به عنوان یک امتیاز برای خود هستند اما آنها مراقب هستند تا رای دهندگان آمریکایی مسن تر را از خود دور نکنند.

دستیاران کاخ سفید نیز تلاش کرده اند تا بایدن را فعال و سرحال به عنوان رئیس جمهور جلوه دهند. تصاویری که از کارزار انتخاباتی بایدن منتشر شده است, او را در حال دویدن با کت و شلوار خود نشان می دهد.
کاخ سفید همچنین لیستی از برنامه‌ های سفر بایدن را در چهار ماه سال نشان می‌دهد، که بیش از سفرهای باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در دوره‌ای مشابه در رقابت های انتخاباتی در سال ۲۰۱۲ است.

این در حالی است که بایدن در نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود در مورد سن و کاهش رای دهندگان به خودش گفت: "مردم قضاوت می کنند که آیا توانایی دارم یا خیر. من احساس خوبی دارم. به چشم اندازها با هیجان نگاه می کنم. فکر می کنم ما در آستانه تحول هستیم به گونه ای که قبلا آن را تجربه نکرده ایم."

رئیس جمهور آمریکا گفت: حتی اگر ترامپ نمی بود، باز هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شدم.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید